Bombastične najave o dolasku europskih brodara koji će pohrliti u liberalizirani Jadran i Jadroliniji i manjim hrvatskim putničkim brodarima odgristi dio tržišnoga kolača bile su prenapuhane, ako ne i potpuno promašene. Jasno je to nakon prve runde natječaja na kojima su se u srpnju dijelile koncesije za profitabilne linije, a na koje se nije javio baš nitko od stranih brodara. Imaju, doduše, još vremena do kraja kolovoza (jer se natječaji za dvije od osam profitabilnih linije ponavljaju) odnosno do kraja rujna ili početka listopada konkurirati za linije na kojima se bez državnih subvencija ne može poslovati profitabilno. No izgledi za to prilično su slabi te je izglednije da će najveći domaći putnički brodar i nekoliko manjih brodara zadržati linije na kojima plove.
Dok neki natječaji traju, a druge tek treba raspisati do kraja kolovoza, u Agenciji za obalni linijski pomorski promet, Ministarstvu mora i Jadroliniji, razumljivo, ne žele spekulirati o ovogodišnjem ishodu liberalizacije pomorskog linijskog prometa u Jadranu. Neslužbeno su nam, međutim, rekli da nakon početnog ispipavanja tržišta i koncesijskih uvjeta ozbiljnog interesa stranih brodara nema te da je razloga za to nekoliko. Najveći se krije u činjenici da u Europi i ne postoji brodar koji bi uz održavanje postojećih linija u svom matičnom moru imao kapaciteta i za linijsku plovidbu Jadranom, dok su kompanijama jačim od Jadrolinije čije flote plove na međunarodnim linijama jadranske linije nedovoljno financijski atraktivne, a njihovi brodovi neadekvatni. Uz to, u nekim zemljama poput Grčke, gdje linije održavaju male tvrtke, vrijede niži sigurnosni standardi od onih koje propisuje naše zakonodavstvo, a otegotna okolnost za strane brodare koja im povisuje troškove posla u Jadranu jest i odredba prema kojoj za svaku liniju moraju na vezu imati i zamjenski brod.
>>>Sudarila se dva Jadrolinijina trajekta – Sisu otkazao motor, Juraj Dalmatinac razderan
Predsjednik Uprave Jadrolinije Alan Klanac može, čini se, mirno spavati, barem kada je u pitanju strana konkurencija. Mnogo više ga muči hoće li ostati na čelu kompanije u još jednom četverogodišnjem mandatu ili će kormilo predati nekom od brojnih protukandidata koji su se ovoga ljeta javili na natječaj. Kada će biti poznati rezultati, nitko još sa sigurnošću ne zna.