Aktualno
StoryEditor

Klimatske karakteristike berbe na Piquentumovim etiketama donijele Sondi brončanog lava na Cannes Lionsu

20. Lipanj 2019.

Mali dizajnerski studio iz istarskog vinskog sela Vižinade, osvojio je jednu od najprestižnijih nagrada za kreativnu marketinšku komunikaciju na svijetu, prenosi portal Plavakamenica.

U kategoriji Dizajna (Craft) Studio sonda je dobila brončanog lava za projekt Art Directed by Nature, dizajnu etikete vina St. Vital vinarije Piquentum Dimitrija Brečevića.

- Sretni smo jer smo opravdali povjerenje obzirom na činjenicu da je ovaj rad kao dobitnik nacionalnog Grand Prixa na IdejiX predstavljao Hrvatsku ispred HURA-e u Cannesu, sretni smo jer je to zbilja najveće i najvažnije natjecanje kreativnosti u svijetu, sretni jer je riječ o lokalnom projektu i toliko inspirativnom vinaru, Dimitriju Brečeviću, da je ovo zbilja kruna naše suradnje. Sretni smo, jer smo od trenutka kad smo objavljeni kao finalisti dobili nevjerojatnu podršku i dirljive poruke kolega. Jedina stvar radi koje nismo pretjerano sretni jest da je uslijed realnog uspjeha nove Piquentum etikete i kampanje vino rasprodano već unatrag nekoliko tjedana i sada nemamo s čime nazdraviti - izjavili su Jelena Fiškuš i Sean Poropat, kreativni direktori Studia Sonda.

Koliko nas zaista razumije što zapravo znači godina berbe na vinu? Sonda je našla ingenozno rješenje za ovaj dosta ozbiljan problem u prodaji vina na masovnijem tržištu. Svaka Piquentumova etiketa priča cijelu priču o berbi vina u boci.

U suradnji s Hrvatskim meteorološkim zavodom koji je osigurao podatke o padalinama u svakoj godini berbe u Piquentumovim vinogradima, napravili su klimatski prikaz tih berbi na etiketama.

Krugovi označavaju količinu padalina u svakom mjesecu. Odabrani su kao standardni meteorološki simbol i prikazani krajnje jednostavno, kako bi se poslala poruka da prirodna vina kakva radi Piquentum ne trebaju dodatno ukrašavanje. Ili kako kaže naziv projekta, Art Directed by Nature.

Tako primjerice krugovi na etiketi St. Vitala iz 2013. pokazuju da je berba bila problematična jer su kiše pale u rujnu kada grožđe mora postizati optimalnu zrelost za berbu, zatim očajnu 2014. u kojoj su maratonske kiše uništile grožđe i berbu, te optimalnu 2015. koja će se pamtiti ako jedna od najboljih berbi u povijesti istarskog vinarstva. Ako znamo kakva je klimatski bila berba, razumjet ćemo kako je vinar odabrao vrijeme berbe, kako je stanje grožđa odredilo njegove odluke u podrumu i, konačno, kako je priroda utjecala na definiciju vina koje pijemo.

Etiketom koja zorno prikazuje klimatske karakteristike berbe, pišu na svom blogu, žele ohrabriti razgovor o berbi i raspravu o vinu te olakšati usporedbu različitih berbi.

- Na taj način vino, jedan od najcjenjenijih proizvoda u povijesti, postaje medij koji govori o važnosti razumijevanja Prirode - kažu oni.

Art Directed by Nature je proširena verzija projekta koji je ove na hrvatskom natjecaju kreative IdejaX, osvojio Grand Prix u istoj kategoriji kao u Cannesu, što ga je i odvelo na natjecanje za Lava.

Studio Sonda iz Vižinade dizjanirao je i packaging za Piquentumovo vino Brazda, za koji je 2015. dobio brončanu ED-Award, nagradu koja se dodjeljuje za najbolji komunikacijski dizajn u Europi. Kreativni direktori Studija Sonda su Jelena Fiškuš i Sean Poropat.

Ova prestižna nagrada druga je za Hrvatsku. 2016. godine brončanog lava iz Cannesa donio je Imago Ogilvy, za priču o Malenoj i Klepetanu u sklopu kampanje Jana voda s porukom ljubavi.

24. travanj 2024 15:13