Lider je predstavio novu rubriku ‘Moja karijera‘ u kojoj će o svojemu karijernom putu govoriti top-menadžeri srednje generacije. Seriju otvara Mario Žižek, predsjednik Uprave Addiko banke. Još na početku karijere imao je priliku razvijati menadžerske vještine jer je vodio tim zadužen za suradnju s pravnim osobama u Raiffeisen banci. Ispostavilo se da dobro pliva i stepenicu po stepenicu došao je na položaj zamjenika predsjednika uprave. Potkraj 2015. preuzeo je funkciju predsjednika Uprave Hypo Alpe-Adria banke i zadatak rebrendiranja i repozicioniranja banke, što je uspješno provedeno u srpnju 2016., kad je ta banka postala Addiko banka. Danas je ona u manje od osamnaest mjeseci poslovanja, kako nam je rekao Žižek, jedna od najboljih banaka, s najboljim poslovnim rezultatom u posljednjih pet godina.
>>> U novom broju Lidera: 100 top menadžera mlađih od 40
Kako ‘zapaliti‘ zaposlenike
Žižek voli držati konce u svojim rukama te, iako više ne upada u zamku mikromenadžmenta, voli biti uključen u sve sfere poslovanja svoje banke.
– Zato moj radni dan i traje često četrnaest sati. U karijeri me uvijek vuklo to što volim svoj posao, usmjerenost na rezultate, to što volim učiti i profesionalno rasti, a posebno volim raditi s ljudima. Kad ste zadovoljni svojim poslom i radnim okružjem, poslovni izazovi nikad nisu nepremostiva zapreka – poručio je Žižek odgovarajući na pitanje koji su njegovi menadžerski postulati. Smatra da je sastavni dio karijernog puta menadžera stjecanje znanja o upravljanju ljudima, koje nije samo organizacijska i menadžerska nego primarno ljudska disciplina, koja uz poslovnu zahtijeva i emocionalnu inteligenciju.
>>> Pokrenut portal za privremene menadžere
– Stara poslovica kaže da je najveća poslovna sposobnost koju osoba tijekom svoje karijere i života općenito može razviti suradnja s ljudima raznih profila i interesa te utjecaj na njihova stajališta i rad. Mišljenja sam da zadatak menadžera nije samo među zaposlenicima podijeliti zadatke, već dati im svrhu, razlog da vjeruju i želju da sudjeluju – naglasio je Žižek te dometnuo da današnji menadžer, uz postavljanje jasne strategije i vizije, mora poznavati procese, razumjeti što pokreće djelatnike, mora ih ‘zapaliti‘ idejom te pozivati na akciju. Uvjeren je da je korporativna kultura najveća komparativna prednost koju organizacija može imati s obzirom na to da ona ujedinjuje viziju, vrijednosti, praksu, ponašanja i priču organizacije te da su u središtu svega ljudi kao najvažnija snaga svake organizacije.
– Da bi se moglo razvijati, potrebno je izaći iz svoje sigurne zone, za koju poslovica kaže da je jedno divno mjesto, ali jalovo u smislu da ondje ništa novo ne nastaje jer organizacije se uljuljkaju. Zato treba biti spreman prihvatiti nove stvari, nova pravila igre, razmišljati pozitivno i biti otvoren za promjene – to je ključ mentalnog sklopa modernih i uspješnih organizacija koje to nisu postale slučajno, već su izabrale biti boljima – istaknuo je Žižek i dodao da u banci žele njegovati najviše etičke i moralne vrijednosti kojima se često daje premalo važnosti.
- Školovanje: Diplomirao je na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu, završio MBA na Manchester Business Schoolu.
- Karijera: Zaposlio se 1998. u Raiffeisen banci, 2008. imenovan je članom Uprave zaduženim za poslovanje s pravnim osobama, poslije i članom Uprave odgovornim za poslovanje s građanstvom te zamjenikom predsjednika Uprave RBA, a potkraj 2015. preuzeo je funkciju predsjednika Uprave Hypo Alpe-Adria banke.
- Hobi: vožnja motorom
Komunikator i motivator
Kao netko tko je dvadeset godina u financijskoj industriji smatra da danas biti samo menadžer nije dovoljno – on mora biti i lider te odličan komunikator, dobar motivator, osoba koja je okrenuta inovacijama i stjecanju novih znanja, prepoznaje trendove, koja je odlučna, pozitivna, ohrabruje i daje potrebnu pažnju i povratnu informaciju te je vrlo osviještena u vezi s pitanjem emocionalne inteligencije, koja je, nažalost, i danas (pre)često zanemarena. – Danas je ponajprije naglasak na razvoju kolaborativne korporativne kulture i holističkoga poimanja organizacije, koja nije samo zbroj odjela koji djeluju prema modelu silosa, nego povezan organizam u kojem zajednički cilj ovisi o doprinosu svakoga pojedinca – rekao je Žižek.
Prema njegovu mišljenju, za uspjeh u poslu potrebno je pet sastavnica: jasna strategija, otvorena komunikacija, suradnja, neprestano osluškivanje potreba zaposlenika i klijenata te velik angažman svakog pojedinca.