Aktualno
StoryEditor

Može li SEO povećati vašu prodaju?

05. Rujan 2022.

Svatko tko ima svoju internetsku stranicu želi da ona ima što veći broj posjetitelja. A svi oni koji na svojoj stranici nude neki proizvod ili uslugu žele povećati prodaju. Naravno, u pravilu je broj posjetitelja proporcionalan broju kupaca, no, kako povećati broj posjetitelja stranice, a shodno tome i broj kupaca? U nastavku pročitajte o tome što je SEO i može li vam on u tome pomoći.

Kako posjetitelji pronalaze vašu stranicu?

Bez obzira na to kojom se točno nišom bavili, vrlo vjerojatno mali broj posjetitelja izravno dolazi na vašu stranicu, tj. upisivanje URL adrese. Velika većina korisnika na stranice dolazi preko tražilice: u tražilicu upišu ono što ih zanima i tražilica im pokaže rezultate koji najbolje odgovaraju zadanom upitu. Istraživanja govore da gotovo 90 % korisnika odlazi na prvi organski rezultat u tražilici, ostali rezultati na prvoj stranici možda još i dobiju pokojeg posjetitelja, ali oni na svakoj sljedećoj ulaze u kategoriju iznimaka. Organski rezultati su oni pravi rezultati, iznad njih su plaćeni oglasi koje korisnici u pravilu zanemaruju i preskaču.

Kako poboljšati mjesto u rezultatima tražilice?

Sada kada znate koliko je važno postići što bolju poziciju u rezultatima tražilice, postavlja se pitanje je li moguće na njega utjecati. Iako sve tražilice ne žele javno otkriti na koji način točni rade njihovi algoritmi pretraživanja, neke su stvari sasvim jasne, i upravo ovdje na scenu stupa SEO. SEO – Search Engine Optimization – optimizacija rezultata tražilice, skup je radnji čiji je cilj pomoći algoritmu tražilice da vas bolje vidi i u konačnici bolje pozicionira u rezultatima pretraživanja.

Kako se koristi SEO?

Osnovna ideja vezana uz SEO jest ona vezana uz ključne riječi. Ključne riječi su zapravo ono što korisnici upisuju u tražilicu kada nešto traže i ono što tražilica traži na vašoj stranici kako bi ju mogla prikazati kao odgovor na upit korisnika. Pronalazak pravih i odgovarajućih ključnih riječi nije ni brz ni jednostavan, ali jednom kada ih pronađete, tada ih morate kvalitetno upotrijebiti na svojoj stranici. Nemojte se ograničavati samo na njihovu upotrebu u tekstu, tražilica pregledava cijeli sadržaj stranice, od naziva fotografija do naziva poveznica, ali i mnogo toga drugog. Pravilna upotreba ključnih riječi omogućit će vašoj stranici da postane vidljivija algoritmu tražilice, a koja će vas onda nagraditi boljim mjestom među rezultatima pretraživanja.

Uzmite u obzir samo činjenicu da jednom kada optimizirate svoju stranicu i sadržaj na njoj prema SEO principima da će tražilicama ipak trebati neko vrijeme da to uoče i da će tek onda poboljšati vašu poziciju.

I što dalje?

Jednom kada korisnik dođe na vašu stranicu, tada samo kvaliteta sadržaja na njoj odlučuje o tome hoće li se on na njoj zadržati i učiniti nešto ili će ju napustiti već nakon nekoliko sekundi. No, ako ste napravili kvalitetan sadržaj koji vam je omogućio dobru poziciju u rezultatima pretraživanja i samim time ste povećali broj posjetitelja svoje stranice, proporcionalno bi se trebao povećati i broj kupaca.

19. travanj 2024 16:05