Švicarski proizvođač luksuznih satova, američka tehnološka multinacionalka i danska obiteljska kompanija koja proizvodi igračke imaju nešto zajedničko: prvaci su među brendovima u 2017. Prema jasno određenim kriterijama, ugledne institucije posvećene kategoriziranju brendova proglasile su Rolex najuglednijom tvrtkom na svijetu, najvrednijim brendom proglašen je Google, a najmoćnijim Lego. I dobar dio ostale ugledne, vrijedne i moćne ekipe predstavlja se u Liderovom specijalnom izdanju ‘Brendovi‘ koji je na tržištu uz Lider od 28. travnja.
Uz brojne rang-liste brendova (proizvoda i usluga, ali i zemalja i slogana), specijal Brendovi upustio se i u politiziranje. Priča se, primjerice, o tome kako su lokalni kampanjci nevješti đaci globalnih trumpologa, a i kako brendove više ne prodaje seks nego aktivizam. Otkako su preselili na društvene mreže, pa i u virtualnu, proširenu i miješanu stvarnost, brendovi zauzimaju sve čvršća stajališta kad se radi o društveno-političkim događajima pa ih Liderovi ‘Brendovi‘ vjerno prate.
Kako mnogima u poslovnom svijetu disrupcija u zadnje vrijeme ne silazi s usana, predstavlja se i sto trenutačno glavnih disruptora. Što rade? Najbolje znaju uznemirivati. Na još vedrijim stranama specijala našlo se mjesta i za film i glazbu. ‘Brendovi‘ otkrivaju kako su se marke našle u glavnim filmskim ulogama, a i kako prikriveno oglašavanje ne zvuči baš prošlosezonski pogleda li se popis brendova koji su se našli na hit-ljestvicama i postali glazbeni klasici.
Potreba za destinacijskim brendiranjem vječna je tema, ali sudeći prema novim rezultatima brendiranja zemalja, dojam je da nam slabi kultura. No autentičnost se uvijek prodaje, a neki domaći brendovi znaju i kako se okititi nacionalnim identitetom. Čini se i da su shvatili kako je u tijeku novo opismenjavanje pa sad komuniciraju najljepnicama, emotikonima i emojijima. Zašto? Objašnjava se u priči o tome kako su smješko, vampir i zombi zamijenili hijeroglife.
Među ostalim, ‘Brendovi‘ se bave i pretplatničkom ekonomijom i ekskluzivnim klubovima tragajući za alternativnim distribucijskim kanalima. Proročki najavljuju i da ćemo dosaditi za dva tjedna. Demanti te teze nas ne bi uznemirio.