Aktualno
StoryEditor

Potpisano 20 ugovora za lakše zapošljavanje ranjivih skupina u turizmu

11. Travanj 2018.

Ministarstvo turizma u utorak je potpisalo 20 ugovora u sklopu programa ‘Turizmom do posla‘, vrijednih oko 31 milijun kuna, čiji je cilj osnaživanje i poboljšanje pristupa ranjivim skupinama tržištu rada u sektoru turizma i ugostiteljstva.

Tim programom povezuje se javni i privatni sektor u cilju aktivacije, ciljanog obrazovanja i osposobljavanja za rad u turizmu i ugostiteljstvu ranjivih skupina u nepovoljnom položaju na tržištu, kao što su dugotrajno nezaposleni, radno neaktivni, osobe s invaliditetom, mlađi do 25 godina i stariji od 54 godine.

Ovo je prva faza programa, istaknuto je na potpisivanju ugovora, a 85 posto bespovratnih sredstava, odnosno 26 milijuna kuna, osigurano je iz Europskog socijalnog fonda, dok je 4,6 milijuna kuna dalo Ministarstvo turizma. Njime će se obuhvatiti gotovo tisuću korisnika iz segmenta ranjivih skupina.

>>>Pet milijuna kuna na raspolaganju za razvoj cikloturizma na kontinentu

Ukupno, do kraja programskog razdoblja, odnosno 2020. godine, iz Fonda i državnog proračuna dodijelit će se ukupno više od 90 milijuna kuna.

Projekte provode ustanove za obrazovanje odraslih i udruge u sektoru turizma i ugostiteljstva, a uz obvezno partnerstvo s poslodavcima u turizmu, te uz posredstvo Hrvatskog zavoda za zapošljavanje (HZZ).

Vrijednost pojedinih projekata iznosi između pola milijuna i dva milijuna kuna, bilo je 67 projektnih prijava, a 20 ih je u ovoj prvoj fazi potpisalo ugovore o financiranju.

Rješavanje manjka radne snage

Ministar turizma Gari Cappelli kazao je da je to program kojim Vlada u kratkom roku dijelom rješava probleme poslodavaca koji imaju izazov s manjkom radne snage, te kojim se osnažuje položaj ranjivih skupina na tržištu rada.

Kako napominje, Vlada je usmjerila posebnu pozornost na aktivaciju i obrazovanje mladih i dugotrajno nezaposlenih osoba, s ciljem postizanja što bolje zapošljivosti, posebice u djelatnostima od strateškog interesa za RH, što turizam zasigurno jest.

>>>EIZ: Uoči turističke sezone zabilježen snažan porast potražnje za radnom snagom

Cappelli ističe da se zbog sve većih investicija u turizmu, koje su ove godine planirane na razini oko milijardu eura, javlja problem zapošljavanja kvalitetnih kadrova.

Naveo je podatke da u Hrvatskoj oko 150 tisuća ljudi radi u turizmu, u Europi 24 milijuna, dok je na svjetskoj razini u sektoru turizma otvoreno oko sedam milijuna novih radnih mjesta. Kako naglašava, taj sektor je u prošloj godini postigao rast od 4,6 posto, čime je nadmašio prosječni rast svjetskog gospodarstva.

Kada je riječ o uvozu radne snage, ministar je kazao da je u kontekstu kvota bilo oko 1.200 upita, no da se radnici još uvijek pretežito pokušavaju naći na domaćem tržištu, a ističe da je boljim uvjetima i plaćama u sektoru turizma doprinjelo i porezno rasterećenje smještaja i prehrane osoblja, vrijedno oko 300 milijuna kuna.

>>>Cappelli: Ove godine očekujemo otvaranje oko 40 novih i novoobnovljenih hotela

Ravnatelj Hrvatskog zavoda za zapošljavanje Ante Lončar naveo je da je trenutno u evidenciji nezaposlenih nešto više od 174 tisuća ljudi, od kojih je oko 6,4 tisuća osoba s invaliditetom, koje su između ostalih obuhvaćene ovim pozivom. Napominje da je u prošloj godini zaposleno više od 3.600 osoba s invaliditetom, i to ponajviše upravo u zanimanjima traženima u sektoru turizma i ugostiteljstva.

Kada je riječ o promotivnom spotu Hrvatske turističke zajednice (HTZ) ‘Ambasadori hrvatskog turizma‘, koji je u Las Vegasu u konkurenciji 360 uradaka iz cijelog svijeta osvojio prvu nagradu ‘Travel Video Awards‘ u kategoriji najboljih video-uradaka turističkih organizacija, a najboljim turističkim spotom u 2017. je proglašen i od strane publike, Cappelli je kazao je on definitivno prepoznat i od stručne javnosti i publike, "a nepobitno je da je takvo jedinstvo vrlo teško postići".

Ističe da turizam prvenstveno promovira mir, što će biti i cilj ovog spota, uz poruku da Hrvatska želi suradnju sa svima u svijetu, kao i prosperitet i zapošljavanje.

Zahvalio se sportašima koji su sudjelovali u spotu, posebice jer su naknade predviđene za sudjelovanje preusmjerili za potrebe djece i potrebitih. koja su podijeljena širom Hrvatske.

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=0XbIR7e9PYM[/embed]

22. studeni 2024 17:27