Nisam imao pojma da trgovine koje nedovoljno upotrebljavaju POS uređaj plaćaju penale banci. A upravo se to nedavno dogodilo vlasnici jedne prodavaonice odjeće i obuće pokraj Samobora koja također nije imala pojma da postoje penali i za takvo što iako je već dugo u tom poslu. Što je najgore, za neaktivnost POS-ova uređaja koji je zadužila kriva je banka, a ne ona.
>>>Pravda za sve: Poduzetniku odbijen projekt jer se nije potpisao na životopis
Vlasnica trgovine imala je jedanaest godina žiroračun u velikoj hrvatskoj banci (ime i prezime vlasnice trgovine te naziv banke poznati su redakciji) te je upotrebljavala POS uređaj za provlačenje kartica te banke u svojoj maloprodaji. Razgovarajući s kolegama i kolegicama vlasnicima trgovina te dobivajući ponude drugih banaka, shvatila je da plaća najveću proviziju upravo za POS banke u kojoj ima i poslovni račun, dakle, kako sama kaže, ‘u svojoj matičnoj banci‘. Obratila se odgovornoj osobi u toj banci sa zahtjevom da joj korigiraju cijenu upotrebe bankina POS-a na iznos koji se plaća drugim bankama, ali službenik u banci to je odbio tvrdeći da to nije moguće. Budući da joj se nije više isplatilo koristiti tim POS uređajem, odlučila se na uređaj druge banke, s nižom cijenom, a stari POS uređaj upotrebljavala je samo za ‘kartice na rate‘ matične banke. S tim je upoznala i osobu u banci koja joj je odbila korigirati cijenu.
Vratila se prvoj ljubavi
– U kolovozu sam se neugodno iznenadila jer su mi osim troškova vođenja računa petnaestog u mjesecu naplatili su naknadu za nedovoljnu upotrebu POS uređaja. Odmah sam nazvala banku, ali rekli su mi da pričekam kraj godišnjeg odmora mjerodavne osobe koja će sve riješiti. No ništa nije riješeno – govori vlasnica trgovine.
Nije joj ništa drugo preostalo, kaže, nego vratiti POS uređaj, koji je osobno odnijela u banku. Prošlo je tek nekoliko dana, a banka se posula pepelom ponudivši joj proviziju za prihvat kartica kakvu nude druge banke. Nije mnogo razmišljala, ta ipak je od početka surađivala s tom velikom hrvatskom bankom, pa je prihvatila tu novu ponudu (za koju je donedavno bankin službenik tvrdio da nije moguća) te je ponovno preuzela POS uređaj. Ali, dragi čitatelji, ako je netko od vas do sada i imao razumijevanje za poteze njezine matične banke, kad pročita sljedeće, siguran sam da ga više neće imati. Naime, vlasnica trgovine jedno vrijeme nije imala POS uređaj matične banke jer ga joj je vratila pa ga je opet preuzela. Dakle, što bismo rekli, tu postoji rupa.
>>>Pravda za sve: Kažnjen jer nije slao godišnja izvješća za neaktivnu tvrtku
– Budući da sam neko vrijeme bila bez POS uređaja, banka mi je ponovno, i to drugi put zaredom, zaračunala naknadu zbog njegove nedovoljne upotrebe – kaže poduzetnica.
Konačno zbogom
Dakle, i drugi put platila je penale. Hajde, dobro, nije banka rekla da je to kazna, nego ‘naknada za nedovoljnu upotrebu POS uređaja‘, ali što bi naši stari rekli: Nije šija, nego vrat. Ali ako je za prvi put i postojalo nekakvo opravdanje (provlačila je samo kartice na rate od te banke pa, eto, nije bilo prometa), za drugo penaliziranje ona jednostavno nije bila odgovorna jer je, podsjećam, vratila POS banci i nakon nekog vremena obnovila ugovor i ponovno ga preuzela. Dakle, tu nije bilo jednostrana prekida bez ikakva obavještavanja druge strane (banke), nego je, jednostavno, poduzetnica vratila stari uređaj, raskinula ugovor te nakon nove bankine ponude za proviziju preuzela drugi uređaj i potpisala novi ugovor. Banka se pak ponašala kao da je u pitanju jedan te isti ugovor. Što je najgore, ta je velika hrvatska banka ignorirala je razumne prigovore poduzetnice, tako pokazavši bezobrazluk.
– Zatvorila sam račun s gorkim okusom u ustima. Banka može što god hoće i kad nema novca, izmišlja nove naknade i nikom ništa – rekla mi je poduzetnica.
Ne želim ovom pričom pridonijeti negativnom imidžu banaka, za koji katkad ima opravdanja, a znaju klijenti i pretjerivati, ali za ovaj slučaj, dragi čitatelji, mislim da je komentar doista suvišan.
>>>Pravda za sve: Inspirium dobio posao izrade internetske stranice, a nema ni svoju
POST SCRIPTUM Poslao sam upit banci o kojoj je riječ o slučaju vlasnice trgovine odjećom i obućom pokraj Samobora, ali nije mi htjela odgovoriti. Osoba koja radi u drugoj banci rekla mi je da i oni naplaćuju penale za nedovoljnu upotrebu POS-a jer plaćaju fiksne troškove POS uređaja, tj. njegovo održavanje i plaćanje leasinga tvrtki od koje su ga kupile. Kaže, ako se nedovoljno rabi, banka ima samo trošak (ali malen, možda 150 kuna na mjesec). No, veli poduzetnica, ‘kad je riječ o POS-u, mislim da sam ga u jedanaest godina mogla višestruko otplatiti‘.