Oni upravljaju s više od tri četvrtine ukupnih oglašivačkih budžeta u zemlji i odlučuju o budućnosti domaćega oglašavanja
Rezultati ostvareni tijekom prethodne godine i budući pothvati industrije samo su neke od tema kojima je bilo posvećeno svečano godišnje okupljanje CEO-a i management levela vodećih agencija za tržišne komunikacije, koje se u organizaciji Hrvatske udruge društava za tržišno komuniciranje (HURA-e) održalo 24. i 25. studenog 2022. u Grand Park Hotelu Rovinj.
Osim proslavljanja uspjeha i umrežavanja, godišnje okupljanje domaćih komunikacijskih lidera bilo je usmjereno i na perpetuiranje pozitivnih rezultata u budućnosti, u čemu itekako pomažu rezultati mjerenja koja ova udruga marketinških lidera potiče. Anđela Buljan Šiber, predsjednica Uprave HURA-e – koju uz nju i izvršnu direktoricu Dunju Ivanu Ballon čine Vanja Bertalan, Rajna Cuculić, Jelena Fiškuš i Kristina Laco – na svečanom je okupljanju u Rovinju poručila da, iako su brojke izvrsne, agencijski predvodnici i dalje moraju ustrajati na kvalitetnom i posvećenom radu za bolju industriju – ali i društvo.
Naime, istraživanje koje Ipsos ove godine proveo na nacionalno reprezentativnom uzorku pokazalo je da su poslovi u tržišnim komunikacijama u velikom postotku viđeni kao kreativni (84 %), stručni (82 %), odgovorni (73 %), društveno korisni (63 %) te oni koji omogućavaju karijerni rast (73 %), ali su pritom shvaćeni ozbiljno kao teški (53 %) i stresni (62 %). Tipičnim predstavnicima industrije smatraju se visokoobrazovane žene i muškarci u dobi između 21 i 40 godina.
Dok 34 % ispitanika smatra da su oglasi negativni jer nameću mišljenje potrošačima, pokazala je Ipsosova analiza, postojan je pozitivan stav iz istraživanja 2019. godine – za 61 % opće populacije oglasi su pozitivni jer daju informacije o različitim proizvodima te korisnicima pomažu u odluci o odabiru za njih najboljih proizvoda.
Podsjetimo, agencije članice HURA-e, koje predstavljaju tri četvrtine ukupnih oglašivačkih budžeta u zemlji, u 2021. godini prihodovale su ukupno 2,2 milijarde kuna, pokazao je pregled u kojem su korišteni javno dostupni podaci u bazi FINA-e (info.BIZ). U članstvu je okupljen rekordan broj od čak 59 agencija koje u svom portfelju usluga nude komunikacijsko savjetovanje, oglašavanje, zakup medija, odnose s javnošću, digitalnu komunikaciju te druge aktivnosti vezane uz komunikacijski menadžment te kreativnu i komunikacijsku industriju.