Grupa GEFCO, globalni igrač na području industrijske logistike i europski lider u logistici automobilske industrije, dočekuje u Francuskoj svoj prvi vlak natovaren kontejnerima koji stiže iz Kine nakon puta dugog 11 000 km. Vlak je za manje od 3 tjedna prevezao kontejnere od preko 12 metara iz Wuhana u Kini u Dourges na sjeveru Francuske, za klijenta Grupe tvrtku PSA.
Blok-vlak krenuo je iz kineskog Wuhana 3. studenog prevozeći kontejnere preko Kazahstana, Rusije i Bjelorusije. Konzorcij željezničkih tvrtki United Transport and Logistics Company (UTLC) pružio je usluge na dionici kolosiječne širine 1 520 mm između Dostyka (Kazahstan) i Bresta (Bjelorusija).
>>> HŽ Cargo – Teretni vlakovi stoje jer nema dovoljno ispravnih lokomotiva
Blok-vlak nastavio je putovanje kroz Poljsku i Njemačku, da bi stigao na terminal u Dourgesu u Francuskoj 22. studenog. Nakon carinjenja teret je distribuiran izravno u tvornicu Française de Mécanique, podružnicu PSA, u mjestu Douvrin na sjeveru Francuske. Proputovavši sedam zemalja trgovačkim koridorom, Putem svile, uz prosječnu brzinu od oko 600 km dnevno, vlak natovaren kontejnerima od preko 12 metara stigao je na odredište za manje od 3 tjedna.
GEFCO je vodio i koordinirao projekt u suradnji sa željezničkim partnerima u različitim zemljama i svojim timovima iz podružnice GEFCO Forwarding lociranima u Šangaju, Moskvi i Parizu. Ovaj prvi vlak potpuno natovaren kontejnerima dio je inicijative „Jedan pojas – Jedan put“ koju je pokrenula kineska vlada kako bi iskoristila rutu novog Puta svile koja povezuje Kinu s Europom.
Veza s Francuskom uspostavljena ovim prijevozom važan je korak u boljem pozicioniranju Francuske na novom Putu svile i približavanju prijevoznika i korisnika, budući da je većina ruta novog Puta svile do sada imala konačna odredišta u Njemačkoj i Poljskoj.
GEFCO se usredotočuje na novi Put svile
Dok Kina intenzivno ulaže u razvoj i promicanje željezničkog prijevoza između Azije i Europe, GEFCO nastavlja razvijati svoje željezničke usluge kako bi zadovoljio rastuće potrebe kupaca za fleksibilnim rješenjima na tom području.
Željeznički prijevoz robe dopunjuje zračni i oceanski teretni prijevoz jer ima konkurentske prednosti, kako s ekonomskog tako i s ekološkog aspekta, za prijevoz vremenski kritične robe, kao što su automobilski dijelovi i elektronički proizvodi iz Kine, a u obrnutom smjeru robe široke potrošnje, „reefer“ usluge hlađenog prijevoza i rezervne dijelove za kinesko poslijeprodajno tržište. Vrijeme prijevoza za kupca smanjeno je za polovicu u odnosu na pomorski prijevoz. U usporedbi sa zračnim prijevozom željeznica je znatno jeftinija i manje onečišćuje okoliš.
>>> HŽ Cargo: Na natječaj za člana uprave javio se i jedan stranac, Slovenac Ivan Novak
Prosječni mjesečni volumen tereta koji se u organizaciji Grupe GEFCO preveze željeznicom u oba smjera iznosi 300 TEU.
“S više od 65 godina iskustva u logistici, GEFCO već dulje od četiri godine upravlja željezničkim isporukama iz Azije u Europu. Grupa podupire rastuću trgovinu između dvaju kontinenata, kao i kontejnerske isporuke željeznicom, u trajnoj potrazi za novim, troškovno učinkovitim, fleksibilnim, pouzdanim i sigurnim rješenjima kako bi se zadovoljili zahtjevi kupaca i podržao razvoj njihovog poslovanja”, izjavio je Anthony Gunn, izvršni potpredsjednik podružnice GEFCO Freight Forwarding.
GEFCO je prisutan u Kini od 1995. godine, s više od 2 000 zaposlenika, 10 ureda i partnera koji pokrivaju gotovo cijelu regiju. Grupa je također prisutna u Vijetnamu, Tajlandu i Južnoj Koreji.