Nema goreg iskustva nego kad vam, taman kad ste se zavalili u kauč, neka osoba s fasciklom pozvoni na vrata i kaže: – Dobar dan! Ja sam iz tvrtke X i želim vas upoznati s našim proizvodom kakav nećete naći nigdje na tržištu. Ili kad vam zazvoni telefon i s druge strane žice čujete: – Čestitamo, od tri tisuće Hrvata, baš smo vas izvukli u nagradnoj igri za besplatno putovanje!
Ili da vas netko na cesti povuče za rukav i kaže da se otvorio novi centar u kojem možete dobiti besplatno mjerenje fizičkih predispozicija i besplatne treninge sa stručnim vodstvom. Ali i prešute napomenuti da prije mjerenja morate slušati hvalospjeve o nekom proizvodu i gledati desetke ljudi koji s pomoću projektora puštaju fotografije svojeg života prije i poslije uporabe XY proizvoda.
A znamo da ‘nema džabe ni u stare babe‘. To su sve ekstremni oblici direktne prodaje, kanala koji, koliko god iritantan, ne bi postojao da ne daje rezultate. Sinonim za direktnu prodaju najčešće je mrežni marketing, način distribucije u kojoj tvrtke prodaju proizvode preko samostalnih distributera krajnjim kupcima, koji također mogu biti prodavači u ponovnoj prodaji. Tako se stvara mreža sa strogom hijerarhijskom strukturom, sustav s velikim brojem samostalnih distributera.
O direktnoj prodaji pisala je Željka Laslavić u tjedniku Lider od 8. svibnja, a mi vam donosimo prednosti direktne prodaje za gospodarstvo te male trikove direktne prodaje.
Prednosti direktne prodaje za gospodarstvo:
- Tradicionalni porez na dobit i porez na dodanu vrijednost- Otvara nova radna mjesta i mogućnost ostvarenja prihoda- Važan i jeftin alternativan distributivni kanal za proizvođače- Povećan izbor i raspoloživost za potrošače- Niskorizičan, jeftin i fleksibilan put u poduzetništvo i poslovanje- Stvara golem broj pošiljaka individualnim kupcima. Velik izvor prihoda za logistička društva
Mali trikovi direktne prodaje:
- Poziv na kućno druženje/večeru gdje prodavač svoje prijatelje ili članove obitelji dočeka nespremne za prezentaciju- Besplatne večere ili putovanja tijekom kojih prodavači predstavljaju proizvode dok su sudionici koji su se odazvali izolirani i ne mogu pobjeći (pozivnice se najčešće ubacuju u poštanske pretince)- Poziv na besplatna stručna mjerenja i besplatnu tjelovježbu prije čega slijedi predstavljanje proizvoda i hvalospjevi o njemu- Oglasi za brzu i zajamčenu zaradu bez imalo ulaganja- Dugi telefonski razgovori u kojima prodavač tek na kraju iznese namjeru- Nagradne igre u kojima kupac dobiva izdašan novčani iznos, ‘samo‘ treba kupiti proizvod