Vapaj riječkog javnog prijevoznika o nedostatku vozača autobusa pokazuje svu nelogičnost hrvatskog (ne)zapošljavanja. Autotrolej je priopćio da nema na raspolaganju i ne može pronaći dovoljno vozača autobusa, pa je u siječnju privremeno već izmijenjen vozni red i smanjio broj polazaka na gradskim linijama, te da se od danas mijenjaju i vozni redovi prigradskih linija, javlja Hina.
Iz Autotroleja objašnjavaju da raspolažu s najmanjim brojem vozača u posljednjih pet godina te da trenutno zapošljavaju 313 vozača D kategorije, što je čak 29 vozača manje nego u početku 2018. Tvrde da u Primorsko-goranskoj županiji u evidencijama nema nezaposlenih vozača D kategorije. No, mi smo ipak na stranicama HZZ-a u toj županiji pronašli 13 nezaposlenih koji bi mogli sjesti za volan autobusa.
Kako god, Hina piše da je Autotrolej u dogovoru sa Zavodom za zapošljavanje pokrenuo i financira osposobljavanje 12 nezaposlenih vozača C kategorije za stjecanje D kategorije. Pokrenuta je i prekvalifikacija zainteresiranih nezaposlenih radnika za stjecanje kvalifikacije i polaganje ispita D kategorije za upravljanje autobusom. Autotrolej zapošljava i 12 umirovljenika, te natječaje za zapošljavanje vozača objavljuje i u ispostavama Zavoda za zapošljavanje izvan županije, a vozačima osigurava i smještaj. No, vozače ne mogu pronaći.
Lider je prije nekoliko mjeseci upozoravao da će upravo taj nedostatak biti ključni razlog pucanja cijelog logističkog lanca. Problem je dobrim dijelom već eskalirao u prosincu, kad tvrtke koje se bave dostavom paketa nisu uspjele savladati sve narudžbe uoči blagdana.
Zaista, vozači jesu deficitarno zanimanje, ali to se iz podataka na stranicama HZZ-a baš i ne iščitava. U Hrvatskoj se danas u 42 otvorena oglasa traži 97 vozača s položenim vozačkim ispitom D kategorije. Istovremeno je na ‘burzi rada‘ prijavljeno 329 vozača koji ispunjavaju taj uvjet.