Iako je turizam iznimno važan za Splitsko-dalmatinsku županiju i Hrvatsku (oko 30 posto BDP-a županije i 18 posto BDP-a Hrvatske), ne smijemo se oslanjati isključivo na ovu gospodarsku granu, poručio je župan Splitsko-dalmatinske županije Zlatko Ževrnja.
Otvarajući 6. gospodarski forum Splitsko-dalmatinske županije u Splitu pod visokim pokroviteljstvom predsjednice Kolinde Grabar-Kitarović i Ministarstva turizma, ove godine na temu ekonomije doživljaja i kulturnih i kreativnih industrija u turizmu, Ževrnja je rekao kako županija mora razvijati i druge sektore poput visoke znanosti, tehnologije i brodogradnje, ali i da mora nastaviti unaprjeđivati i postojeću turističku ponudu koja daje golem doprinos lokalnom gospodarstvu.
- Nije dovoljno nuditi samo sunce more, istaknuo je, već doživljaj, a to je svakako područje u kojem Hrvatska ima velik potencijal.
U svom kratkom obraćanju prisutnima ravnatelj Javne ustanove za koordinaciju i razvoj Splitsko-dalmatinske županije, poznatije kao RERA, Jozo Sarač, iznio je nekoliko podataka koji ilustriraju važnost kreativne i kulturne industrije za Hrvatsku.
- Ova djelatnost sudjeluje s 2,3 posto u BDP-u, ostvaruje 6,3 milijarde kuna bruto dodane vrijednosti, vezuje 124 tisuće zaposlenih i oko šest posto tvrtki te obuhvaća 12 različitih sektora. Imajući u vidu ove podatke i koliko široko područje dotiče, ustvrdio je, splitska županija svakako može više, a RERA želi biti središnje mjesto i koordinator procesa koji će unaprijediti turističku ponudu i razvoj ekonomije doživljaja.
>>>Šesti Gospodarski forum Splitsko-dalmatinske županije
U nastavku foruma predavanja na temu ekonomije doživljaja i uloge kreativne i kulturne industrije u turizmu održali su Ivana Nikolić Popović, predsjednica Hrvatskog klastera konkurentnosti kreativnih i kulturnih industrija (Ekonomija doživljaja), Romana Lekić, predstojnica VERN-ove Katedre za turizam (Kreativnost kao pokretač ekonomije doživljaja), poduzetnik Andrija Polić (Kako hrana može biti više od hrane), predsjednik Društva arhitekata Splita Dragan Žuvela (Kreativna ulica – Ulica Kaštelanskog Crljenka) te profesorica na Ekonomskom fakultetu u Splitu Lidija Petrić (Turizam i ekonomija doživljaja – kako postići sinergiju).
U posljednjem dijelu foruma, Petrić, Nikolić Popović, Lekić i Žuvela sudjelovali su na panel diskusiji o potencijalima kreativnosti i kulture u kreiranju i unaprjeđivanju hrvatske turističke ponude.