Biznis i politika
StoryEditor

Carlos Díez de la Lastra: Naši studenti prosječno dobivaju pet ponuda za posao, profesionalna integracija je trenutna

02. Prosinac 2023.
Carlos Díez de la Lastra

Svatko može raditi u turizmu. U današnjim okolnostima nedostatka radnika ova je tvrdnja nikad točnija, no s druge strane sektoru su sve potrebniji visoko stručni kadrovi koji će podržati kvalitetu kojoj se teži. Zbog toga ni ponuda programa edukacije nikad nije bila bolja i šira, ne samo unutar velikih kompanija koje na taj način dižu stručnost vlastitih zaposlenika, već i putem programa specijaliziranih škola koje prate trendove i na tržište rada šalju ‘gotove ljude‘, s vještinama konkurentnim bilo gdje u svijetu.

Vodeća među njima je Međunarodna škola hotelskog menadžmenta Les Roches sa sjedištem u Švicarskoj, jedan je od pionira u obrazovanju za ugostiteljstvo i luksuzni turizam s tradicijom dugom već sedam desetljeća. Kao partneri Udruge poslodavaca u hotelijerstvu Hrvatske (UPUHH) sudjeluju u programu ovogodišnjeg Kongresa hotelijera, a po čemu je studiranje kod njih jedinstveno, za Lider je tim povodom ispričao Carlos Díez de la Lastra, predsjednik uprave škole Les Roches.

Što nudite svojim polaznicima i kome su vaši programi namijenjeni?

Obrazovanje u ugostiteljstvu doživjelo je značajan rast, potičući kvalitetu turizma i zapošljavanje u sektoru kojem je ranije nedostajalo specijaliziranih stručnjaka. Na Les Rochesu smo pioniri, ali posljednjih deset godina obilježilo je promjenu paradigme. Specijalizirano obrazovanje u ugostiteljstvu dobiva priznanje koje zaista zaslužuje, što je vidljivo u našim učionicama. Upisi na Les Rochesu porasli su i do 65 posto.

Nudimo 16 programa, ovi programi namijenjeni su mladim studentima, nedavno diplomiranim osobama ili profesionalcima koji traže promjenu karijere, unapređenje karijere ili specifične vještine. Među tim programima su BBA u Globalnom upravljanju ugostiteljstvom, Magistar međunarodnog hotelskog menadžmenta, Magistar marketinga i menadžmenta za luksuzni turizam te novi program, Magistar sportskog menadžmenta i evenata koji započinje u rujnu 2024. godine.

Na našem sveučilištu redovito održavamo sastanke s hotelijerima, izvršnim direktorima luksuznih brendova i drugim dionicima industrije kako bismo razumjeli njihovu motivaciju i osigurali da su naši obrazovni programi uvijek usklađeni s tržištem i njegovim potrebama. To nam omogućuje da budemo središte talenata, sposobni privući vrhunske ljude te održavati gotovo punu stopu zapošljavanja u sektorima ugostiteljstva i luksuznih hotela.

Ne samo da educiramo, već pripremamo naše studente da brzo i pod najboljim uvjetima uđu na tržište rada. Osim Master studija Sportskog menadžmenta i događanja, razvili smo ekskluzivni portfelj programa za one koji već rade u sektoru, a koji su specijalizirani za različita ključna i rastuća područja: golf, kruzeri, vodstvo i gastronomija. Ovi programi su osmišljeni za diplomirane stručnjake i osobe bez diplome s radnim iskustvom. To je dio naše misije kao obrazovne ustanove, proširiti transformacijski potencijal obrazovanja i postaviti temelje cjeloživotnog učenja.

Programi uključuju Master u Upravljanju ugostiteljstvom sa šest specijalizacija, Poslijediplomski diplomski studij Međunarodnog ugostiteljstva, Poslijediplomski diplomski studij Digitalne transformacije, Poslijediplomski diplomski studij Poduzetništva i upravljanja hranom i pićem, Poslijediplomski diplomski studij Upravljanja vodstvom i talentima, Poslijediplomski diplomski studij Upravljanja marketingom u luksuznom turizmu, Poslijediplomski diplomski studij Upravljanja golfom i Poslijediplomski diplomski studij Upravljanja kruzerima. Ovi programi, koji uključuju stručne prakse i intenzivna putovanja, bit će dostupni studentima koji počinju u veljači i rujnu 2024. godine.

Izvršni obrazovni programi za aktivne profesionalce uključuju Izvršni MBA u Globalnom upravljanju ugostiteljstvom, Izvršni Master u Međunarodnom hotelskom menadžmentu i Izvršni Poslijediplomski diplomski studij u Međunarodnom hotelskom menadžmentu.

Les Roches eAcademy nudi Digitalne certifikacijske programe prilagođene profesionalacima koji se žele specijalizirati u različitim područjima poslovnog menadžmenta uz fleksibilnost online učenja. Četiri područja su Certifikacija za ugostiteljskog financijskog analitičara, Certifikacija za stručnjaka za održivost, Certifikacija za digitalnog marketara i Certifikacija za Maître D-a.

Koja je uloga formalnog obrazovanja i specijalizacije za menadžment u turizmu te kakva je razlika između obrazovnih programa koje turističke tvrtke imaju interno i vaših?

Naše bogatstvo kao multikulturalne obrazovne ustanove je dodatna vrijednost. Održavamo veze s najboljim tvrtkama i multinacionalnim korporacijama u sektoru, što se odražava u našim brojkama zapošljavanja. Naši studenti prosječno dobivaju gotovo pet profesionalnih ponuda, profesionalna integracija je trenutna, a njihove karijere počinju s značajnom komparativnom prednošću u brzini i opsegu njihovih putanja. Osim toga, imamo mrežu od preko 16.000 bivših studenata, profesionalaca na vodećim pozicijama u svim područjima turističkog poslovanja u preko 130 zemalja. To je neprocjenjivo.

Naši studenti gotovo u potpunosti nalaze zaposlenje (94%), a dodatno, 98% bivših studenata slaže se da im je Les Roches pružio kvalitetnu mrežu kontakata i profesionalnu sigurnost.

Interni trening unutar tvrtki obično je više specijaliziran i prilagođen kulturi i poslovnim potrebama tih tvrtki. To je potrebna i vrijedna obuka. Ono što naše programe izdvaja od internih obuka u tvrtkama je to što pružaju sveobuhvatno operativnu edukaciju i perspektivu koja je u koraku s najnovijim trendovima, akumulirajući i kombinirajući iskustvo svih stručnjaka i projekata unutar ekosustava Les Roches.

Koji su trenutni trendovi u obrazovanju? Koje znanje je danas važno, i kako se razlikuje od onoga što je bilo važeće prije 10 godina?

Tehnologija je naravno ključni trend, to govorimo našim studentima. Skočili smo naprijed tri desetljeća. Živimo u jednom od najznačajnijih VUCA (Volatilnost, Nesigurnost, Kompleksnost i Višeznačnost) okruženja u našoj modernoj povijesti. Uzmimo vrlo ilustrativan primjer. Godine 2016., fotografija robota Connie na recepciji hotela Hilton McLean u Virginiji obišla je svijet. To je bio jedan od prvih inteligentnih robota u hotelskoj industriji. Prošlo je sedam godina i danas su chatbotovi postali uobičajeni alat u hotelima diljem svijeta, ali su i transformirali način komunikacije (poslovanja, organizacija i građana).

U hotelu, chatbot može voditi goste kroz objekte, objasniti popis planiranih aktivnosti za dan ili obavijestiti o obrocima, ali također može upravljati rezervacijama, održavajući prirodni razgovor i punu dostupnost, 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu. Najnovija generacija chatbota, potaknuta nezaustavljivim rastom umjetne inteligencije, bit će sposobna za gotovo sve.

To je činjenica. Digitalizacija je postala bitan zahtjev u hotelskoj industriji, a oni koji se brže prilagode imat će konkurentsku prednost. Poduzetnici moraju ulagati u talente koji su obučeni, intrapoduzetnički i sposobni otključati potencijal tehnoloških alata. Nije riječ o tome da budete stručnjak za AI, već o razumijevanju sektora duboko, interne strukture poslovanja, razumijevanja utjecaja i primjene najprikladnijih procesa. Vođenje iz budućnosti. Connie će evoluirati tijekom godina i vjerojatno će biti zamijenjena nadmoćnijom umjetnom inteligencijom. Naša misija je da talent usmjerimo kako bi trajao kroz vrijeme.

Što je s osobnim kontaktom? Hoće li AI zamijeniti staff u hotelima?

Digitalizacija i tehnološka inovacija također imaju nuspojavu koju pažljivo pratimo na Les Rochesu. Važnost izvrsnosti u usluzi kupcima postaje još relevantnija, jer će tehnološka unifikacija učiniti trenutke interakcije i osobnu uslugu kupcima značajnijima. Kvaliteta usluge u osobnoj interakciji s klijentom i izvrsnost u ugostiteljstvu nisu lako replicirani tehnologijom, a to će napraviti značajnu razliku, posebno u industriji luksuznog turizma.

Naši multikulturalni kampusi imaju prostorije za rekreaciju mnoštva operativnih i uslužnih scenarija karakterističnih za najbolje luksuzne ljetovališta. Dodatno, uključuju inovacijske prostore osmišljene za testiranje najnovijih tržišnih trendova, eksperimentiranje s njihovim primjenama u stvarnom svijetu i sukreiranje cutting-edge rješenja. Podržani smo institucijama poput Svjetske turističke organizacije UNWTO odgovorne za promicanje odgovornog, održivog i pristupačnog turizma, kao i podrškom vodećih tvrtki i nekih od najfascinantnijih projekata.

Kako suradnja između UPUHH-a i Les Rochesa doprinosi povećanju kvalitete turističkih stručnjaka u Hrvatskoj?

Suradnja između UPUHH-a i Les Rochesa može biti ključna u podizanju kvalitete stručnjaka u hotelijerstvu i turizmu u Hrvatskoj. Putem naših akademskih programa, koji uključuju magistarske i poslijediplomske programe, izvršno obrazovanje te Les Roches eAkademiju za online certifikate, pružamo hrvatskim studentima i profesionalcima pristup obrazovanju svjetske klase. Sudjelovanjem u zajedničkim projektima te pružanjem specijaliziranih akademskih programa koji se bave trenutnim i budućim trendovima, te usklađivanjem s promjenjivim potrebama industrije, možemo prilagoditi rješenja prema zahtjevima zemlje. Cilj nam je pripremiti hrvatske talente za preuzimanje vodećih pozicija, pružajući visoke standarde koje traže vodeći međunarodni operatori koji ulaze u zemlju. Potrebni su im izvršni direktori i stručnjaci s globalnom perspektivom na industriju, sposobnost donošenja odluka u dinamičnim i nesigurnim okolinama, tehnološka stručnost, predanost izvanrednim iskustvima kupaca i razumijevanje multikulturalne dinamike. Zbog toga industrija prepoznaje stručnjake obučene na Les Rochesu.

Poticanjem ove suradnje koja olakšava prijenos globalnih najboljih praksi i najnovijeg znanja kako bi osnažila pojedince u Hrvatskoj da se istaknu u sektoru luksuznog ugostiteljstva i turizma. Naš je cilj značajno pridonijeti razvoju visokokvalificiranih talenata koji potiču rast i izvrsnost turističke industrije vaše zemlje.

22. studeni 2024 01:19