Globalna prodaja torbica i parfema koje proizvodi francuski modni koncern Louis Vuitton Moët Hennessy (LVMH) čini veći udio francuskog izvoza od Camemberta i vina proizvedenog u daleko prepoznatljivom poljoprivrednom sektoru ove zemlje.
Ovaj lider u sektoru luksuza sa sjedištem u Parizu činio je, prema studiji konzultantske kuće Asteres objavljenoj u četvrtak, četiri posto ukupnog francuskog izvoza prošle godine. Vrijednost izvozne robe LVMH-a prošle je godine iznosila 23,5 milijardi eura te je nadmašila doprinos cijelog poljoprivrednog sektora od 3,2 posto, pojačavajući važnost luksuznog sektora za trgovinsku bilancu Francuske.
LVMH je postao jedna od najprepoznatljivijih francuskih tvrtki na međunarodnom tržištu proizvodeći većinu svoje robe u Francuskoj ili Italiji kako bi održao kvalitetu koja mu omogućuje vrhunske cijene. Čak četvrtina izvoza odlazila je u posljednjem kvartalu u Sjedinjene Američke Države dok je u Aziju otišlo nešto manje od 40 posto.
– Ostvarili smo prilično održiv rast u Europi, Japanu i ostatku Azije prošle godine, ali malo smo slabiji u SAD-u zbog gospodarske situacije koja je sada u procesu preokreta - rekao je u četvrtak izvršni direktor Bernard Arnault na godišnjem sastanku grupe.
Vrijedi napomenuti da je Kina postala poprilično nestabilno tržište za luksuzne brendove s obzirom da potražnja slabi usred neizvjesnih gospodarskih izgleda i povećanih trgovinskih napetosti s Europom.
– Nadam se da će se gospodarske napetosti stišati i da ćemo moći nastaviti solidnu gospodarsku suradnju s Kinom – dodao je Arnault.
Iako Francuska čini manje od desetine globalne prodaje, luksuzna grupacija — koja uključuje brendove u rasponu od modne marke Louis Vuitton do šampanjca Moët & Chandon — želi istaknuti svoj doprinos francuskom gospodarstvu dok prolazi kroz promjene u vodstvu ove obiteljske kompanije.
Naime, dvojica Arnaultovih sinova primljena su ovog četvrtka u upravi odbor kompanije pridruživši se tako starijem bratu i sestri i ojačavši kontrolu nad obiteljskom tvrtkom. Svih petero Arnaultove djece radi u tvrtki na operativnim ulogama i svi, osim najmlađeg, Jeana, sada imaju mjesta u upravnom odboru.
Promjene među članovima obitelji dogodile su se u tandemu s promjenama među najvišim rukovoditeljima LVMH-a koji nisu dio ove bogate obitelji. Tako je, recimo, nedavno s mjesta generalnog direktora grupe odstupio dugogodišnji Arnaultov zamjenik Antonio Belloni, a zamijenio ga je 59-godišnji Stéphane Bianchi koji je bio šef odjela za satove i nakit.
Smjene u vodstvu dolaze i usred globalnog usporavanja prodaje nakon višegodišnjeg procvata ovog sektora koji je ključan za francusko gospodarstvo. Francuski luksuzni sektor, koji također uključuje Hermès, Chanel i vlasnika Guccija Kering, činio je nešto manje od 12 posto francuskog izvoza u 2023. što znači da LVMH čini oko trećinu ukupnog broja.
LVMH je ovaj tjedan izvijestio o nižoj potražnji za dizajnerskim torbama i šampanjcem u prvom tromjesečju, najnižoj otkako je oporavak od pandemije povećao prodaju luksuznih proizvoda početkom 2021. godine.