Biznis i politika
StoryEditor

[Poslovna scena] LTH Alucast i u krizi klasične autoindustrije raste na krilima odljevaka za kamione i e-vozila

20. Lipanj 2022.
Tadej Muhič i Tomislav Tot

Krajem svibnja u Čakovcu je otvoren novi proizvodni pogon LTH Alucasta vrijedan 35 milijuna kuna, čime je ta tvrtka povećala proizvodne kapacitete za dodatnih 3.400 kvadrata, na ukupno deset tisuća kvadrata. Nastavak je to investicija koje prate snažan rast te članice slovenske grupacije LTH Casting u Hrvatskoj.

Ilustracije radi, u 2017. prihod je iznosio 5,2 milijuna kuna, a lanjski, usprkos svim nedaćama, dosegao je 127,8 milijuna kuna. U tvrtki kažu da je 'planiran stabilan rast od 25-30 posto, kao i daljnji razvoj poslovanja'. U Čakovcu su između ostalog počeli proizvoditi i aluminijske odljevke za nove linije električnih vozila, poput serije Audi Q-tron, e-tron, VW ID serije i Škode Enyaq. Grupacija pak, čiji je godišnji prihod preko 300 milijuna eura i zapošljava više od 3000 ljudi na šest proizvodnih lokacija u Sloveniji, Hrvatskoj i Makedoniji, posluje s najuglednijim svjetskim proizvođačima automobila, poput Mercedesa, BMW, Audija, Volkswagena i drugih kupaca u automobilskoj industriji. Godišnje u rast i razvoj investira između 40 i 50 milijuna eura.

Spomenuta investicija, završena za manje od godinu dana, uključuje i automatiziranu strojnu opremu namijenjenu realizaciji novih projekata na području e-mobilnosti. No to nije kraj investiranja jer su direktori LTH Alucasta Tomislav Tot i Tadej Muhič na svečanom otvaranju pogona najavili daljnje širenje proizvodnih i skladišnih kapaciteta budući je tvrtka od Međimurske županije nedavno kupila dvije dodatne građevinske parcele površine 18.700 kvadrata.

– LTH Alucast kontinuirano ulaže u razvoj i nove tehnologije, strojeve i opremu za koje je godišnje namijenjeno između 20 i 30 milijuna kuna. Ove i sljedeće godine pripremamo nove projekte na području e-mobilnosti. Stoga smo investirali u najnovije moderne tehnologije, visoki stupanj automatizacije proizvodnih procesa i mnogobrojne robote visoke učinkovitosti i točnosti – kaže Muhič.

image

Otvaranje proizvodnog pogona

U pripremi su projekti instalacija solarnih elektrana kako bi povećali neovisnost o energentima te smanjili smanjivanje štetnih CO₂ emisija u okoliš. U  prvoj je fazi, koja kreće ove godine, planirana elektrana od 900 kilovatsati za djelomičnu proizvodnju vlastite električne energije, a time i smanjenje emisije CO₂u okoliš, kao i osiguravanje obnovljivih izvora energije.

Usprkos modernizaciji ove godine trebat će zaposliti još 20-ak radnika, s tim da su već u prvim mjesecima zaposlili njih 30. Trenutno imaju 300 zaposlenih, od kojih je 40 posto žena, a i u narednim će godinama otvarati 50-ak novih radnih mjesta. Tvrtka je rasla usprkos neprilikama koje su nas sve zadesile prethodne dvije godine. Jako se odrazio na narudžbe prvi lockdown zbog Covida i zatvaranja tvornica automobila na nekoliko tjedana u prvom kvartalu 2020. godine u Europi. Proizvodnja je tada bila zaustavljena na 2-3 tjedna u više navrata, no radna mjesta su sačuvana, a nakon tri mjeseca počeo je značajan oporavak te su do kraja godine nadoknađene izgubljene narudžbe i ostvaren prihod od 113,8 milijuna kuna, odnosno deset posto više nego u 2019.

– Prošla godina donijela nam je nove izazove, poremećaje u transportnim tokovima I nedostatak čipova za autoindustriju, tako da smo od jeseni nadalje počeli osjećati krizu u smanjenim narudžbama kupaca, najviše zbog nedostatka električnih poluvodiča i čipova. Međutim, na LTH Alucast ta kriza nije značajno utjecala, odnosno osjetili smo korekciju u trajanju od mjesec-dva, ali puno manjeg intenziteta nego što je bila kriza izazvana Covidom i lockdownom u 2020. – kaže Tot.

Zato su prihodi u dvije pandemijske godine narasli više od 40 posto! Ova je godina opet donijela neizvjesnost u nabavi električnih kablova i platine za autoindustriju zbog rata u Ukrajini, iako za sada ne trpe velike posljedice, zahvaljujući, kažu, strukturi proizvodnog asortimana, jer rade dosta odljevaka za kamionski i teretni program vozila koji je u porastu.

Osim toga, ostvaruju i prihode od novih projekata sa područja elektrifikacije i e-mobilnosti zahvaljujući kojima kompenziraju dio izgubljenih prihoda od narudžbi klasične autoindustrije. Da ih je dobro krenulo, potvrđuje i rast prihoda od 20 posto u prvih pet mjeseci u odnosu na isti period lani, što je oko deset posto više od planiranog.

Sutra: Kako rat u Ukrajini (ne) utječe na PP Pipo Čakovec, najveću ukrajinsku tvrtku u Hrvatskoj

22. studeni 2024 02:57