Biznis i politika
StoryEditor

Unatoč otkazivanju gradskih vatrometa, Hrvati su i dalje ludi za pirotehnikom

10. Siječanj 2023.
Vatromet na Pelješkom mostufoto Mirnovec Pirotehnika

Heraklit je davno rekao da ‘samo mijena stalna jest‘, a ta čuvena izreka danas možda vrijedi više no ikada. Iz godine u godinu mijenjaju se tržišta, ukusi, trendovi, način poslovanja - a bome i zakoni. 

Prije svega nekoliko godina, u Hrvatskoj je za vrijeme blagdana bilo gotovo nemoguće prošetati ulicom, a da ne čujemo zvuk pucanja petardi. Za Novu godinu noćno nebo bi postalo svojevrsnim umjetničkim platnom za najpoznatije hrvatske pirotehničke kompanije, a gradovi su bili ti koji su ih angažirali. Danas to više nije tako. 

Rijeka, Opatija, Pula, Poreč, Rovinj, Labin, Osijek, Vinkovci, Ivanec, Zabok, Varaždin, Samobor, pa i Zagreb gradovi su u kojima se u ovoj novogodišnjoj noći nije palio vatromet. Nekome pirotehnika smeta, netko to baš voli, ali jedno je sigurno - pirotehničke kompanije ostvarivale su dobru suradnju s gradovima i od toga (i prodaje petardi) godinama zarađivale za vrijeme blagdanske sezone. U ovom tekstu otkrivamo kako danas posluju dvije najpoznatije pirotehničke tvrtke u Hrvatskoj, Mirnovec Pirotehnika i Orion

Ljudi jednostavno vole pirotehniku 

- Što se tiče prodaje robe za Novu godinu na području regije, imamo mrežu od 300 dućana. Ovogodišnja sezona bila je više nego zadovoljavajuća. Jednostavno ogroman broj ljudi koristi i voli pirotehniku bez obzira na neviđeni pritisak udruga za zaštitu životinja. Naša je procjena da su sve tvrtke koje se time bave ove godine izdale preko 800.000 maloprodajnih računa iz čega proizlazi da preko 2,5 milijuna Hrvata koristi pirotehniku - rekao je Franjo Koletić, izvršni direktor Mirnovec Pirotehnike, naglasivši kako nisu pretrpjeli nikakve značajne štete zbog otkazivanja vatrometa u hrvatskim gradovima jer im takvi poslovi donose vrlo malen dio zarade. Inače, tvrtka je s 27-ero zaposlenih 2021. godine ostvarila ukupni godišnji prihod u iznosu od 4,28 milijuna eura ili 32,17 milijuna kuna.

Mirnovec Pirotehnika se već gotovo 30 godina bavi prodajom zabavne pirotehnike te izvođenjem vatrometa i specijalnih efekata. - Pioniri smo ovog biznisa u ovom dijelu Europe. Imamo svoja poduzeća u svim državama bivše Jugoslavije (Srbija, BiH, Makedonija, Crna Gora, Slovenija) te izvozimo robu u zemlje Europske unije, a vatromete i specijalne efekte radimo širom svijeta. Pucali smo u Koreji, Kini, Kanadi, Rusiji, Omanu te gotovo svim europskim zemljama - kaže Koletić.

Objašnjavajući način na koji kompanija posluje, dodao je da su također radili na turnejama poznatih svjetskih skupina i pjevača poput Rolling Stonesa, Davida Bowieja i grupe Kiss. Prošle godine su radili i europsku turneju 2Cellosa u 16 europskih gradova, a prate i domaće izvođače s velikim koncertima u Areni i Ultra Music Festival u Splitu. 

Mirnovec Pirotehnika kroz godine je postala najveća regionalna kompanija koje ima svoje mjesto u Europi, a svu zaradu, kaže Koletić, ulažu u razne projekte u zemlji diverzificirajući poslovanje. Neki od njih su prvi zabavni park u Hrvatskoj, Fun Park Biograd, a upravo su u tijeku investicije u vodeni park Dalmalandija na istom mjestu s planiranim otvorenjem u lipnju ove godine. Uz to, kompanija je dugi niz godina ulagala u ugostiteljski centar Etno Farma u Samoboru gdje se bave uzgojem sportskih konja. 

‘Pirotehnika ostaje naša glavna djelatnost‘

- Aktualni Zakon o eksplozivnim tvarima sad je već drugu prodajnu sezonu na snazi. Nije donio velike novosti, osim u malom segmentu zabavne pirotehnike kod petarda i redenika F2 i F3 kategorije koje građani više ne mogu kupovati za osobne potrebe. Međutim, građani su na takvu situaciju navikli i orijentirali su se na neke druge proizvode koji su u slobodnoj prodaji. Drugih zabrana nema, i dalje se prodaje i upotrebljava sva ostala pirotehnika na koju su ljudi godinama navikli na jednak način - rekla je Dora Mesić, voditeljica marketinga u tvrtki Orion, koja je s 24-ero zaposlenih 2021. godine ostvarila ukupni godišnji prihod od 3,10 milijuna eura ili 23,36 milijuna kuna. Izvršna direktorica koprivničke kompanije je Gordana Šimunic, a osnivač i vlasnik Damir Šimunic.

Govoreći o raznim proizvodima koje nude u svojim poslovnicama, Mesić je dodala da se kompanija danas primarno bavi s distribucijom zabavne pirotehnike i izvođenjem svih vrsta vatrometa i specijalnih i scenskih efekata te u tome imaju više od 28 godina iskustva. Uz to, Orion dodatno širi robne programe i poslovanje na dopunske grupe proizvoda, ali pirotehnika ostaje njihova glavna djelatnost. Što se tiče otkazanih suradnji s gradovima, to ih ne zamara previše.

- Radi se o vrlo malom broju dogovorenih vatrometa koji se na kraju nisu realizirali te nisu nepovoljno utjecali na naše poslovanje. Izveli smo velik broj dogovorenih vatrometa u ostalim gradovima koji su odlučili zadržati dugu tradiciju ispucavanja vatrometa na ulasku u novu godinu.

Sa svim gradovima partnerima s kojima održavamo dugogodišnje dobre poslovne suradnje uvijek pokušavamo pronaći neko zajedničko rješenje. I sada smo pokazali puno razumijevanje za razne pritiske kojima su bili izloženi i poštivali njihovu odluku - zaključila je Mesić. 

04. svibanj 2024 22:57