Biznis i politika
StoryEditor

Zašto pivari sve češće ulaze u industriju kanabisa

14. Travanj 2022.
pića od kanabisa
Zašto su tvrtke koje se bave proizvodnjom pića zainteresirane za kanabis? Proizvođači piva i bezalkoholnih pića obogaćuju svoje proizvode ‘sastojcima‘ iz kanabisa i implementiraju ih u svoje nove proizvode

Privučeni  perspektivom novog tržišta, istaknute multinacionalne tvrtke za proizvodnju pića sve češće  ulaze u industriju kanabisa. Nakon duhanske industrije koja je već pokazala interes za proizvode obogaćene kanabisom, ovo je druga velika industrija koja pokazuje interes i koja želi svoj dio kanabis kolača.

Tako recimo Coca Cola razmatra mogući ulazak u industriju kanabisa unošenjem kanabidiola (CBD-a) iz kanabisa u 'funkcionalne wellness napitke'. Preliminarna istraživanja su pokazala da CBD ima značajne medicinske prednosti u liječenju neuroloških poremećaja, a prednost mu je što je ne psihoaktivan, za razliku od drugog spoja THC-a, što znači da nema učinak na svijest osobe koja ga konzumira.

Constellation Brands, koji proizvodi najprodavanija piva u SAD-u,  Coronu i Modelo, također je ušao u industriju kada su kupili 10 posto udjela u najvećem kanadskom proizvođaču kanabisa  tvrtki Canopy Growth Corp. To se dogodilo još 2017. godine pa bi mogli reći da je Constellation Brands  pionir ulaganja u kanabis industriju. Istina je da su zbog toga izgubili milijune ali su otvorili vrata drugim tvrtkama koje su krenule njihovim stopama. Prije svih, to je Heineken koji je preko svoje američke marke Lagunitas lansirao je Hi-Fi Hops, a radi se o piću koje ima okus piva ali sadrži tetrahidrokanabinol (THC), psihoaktivno sredstvo iz kanabisa te se može kupiti u ambulantama za medicinsku marihuanu u Kaliforniji, ali i u ostatku SAD-a, gdje je konzumacija legalna.  Zatim, tu je Molson Coors Brewing Company sa sjedištem u Denveru koja je u partnerstvu s kanadskim tvrtkom Hydropothecary koja se bavi proizvodnjom medicinskog kanabisa.  

Ulazak ovih tvrtki u za njih nepoznatu industriju ne bi trebao čuditi jer čak 81 posto konzumenata kanabisa smatra kako je kanabis sigurniji od alkohola, ako je vjerovati istraživanju New Frontier Data. Upravo i zbog toga mnoge alkoholne tvrtke štite svoje pozicije ulažući u kanabis, točnije u pića od kanabisa

Tržište pića od kanabisa uključuje dvije glavne kategorije: THC napitke i CBD napitke dobivene od konoplje. Svaki podliježe vlastitim zakonskim zahtjevima i stoga ima različite putove do tržišta. Međutim, privlače potrošače iz sličnih razloga: bezalkoholna i s malo kalorija ili bez njih, pića od kanabisa smatraju se zdravom alternativom alkoholu. Canopy procjenjuje da će tržišna potražnja za CBD proizvodima dobivenim od konoplje biti 10 milijardi dolara do 2023., a CBD napitci će predstavljati približno 1,1 milijardu dolara od toga.

- Kanabis ima koristi od općeg pomaka prema zdravlju i dobrobiti, jer milenijalci piju manje alkohola - kaže Robert Davis, suosnivač ALT-a, tvrtke za tekući kanabis koja potrošačima omogućuje dodavanje THC-a u bilo koje piće. 

Zanimljivo je da s ovim novim proizvodima većina tvrtki za proizvodnju alkoholnih pića koje ulažu u kanabis gube jednu stvar za koju su postali stručnjaci, a to je alkohol jer  THC i CBD nisu dopušteni u alkoholnim pićima..

Zašto proizvođači pića  ulaze u industriju kanabisa?

Nekoliko je čimbenika koji pokreću odluku proizvođača pića da uđu u industriju kanabisa.

Prvo, tu je veličina tržišta. Prema posljednjim procjenama Brightfield Grupe, očekuje se da će industrija kanabisa do 2026. godine vrijediti 102 milijarde dolara pa bi zauzimanje čak i djelića tog tržišta moglo povećati krajnji rezultat za proizvođače pića.

Ta brojka izgleda još privlačnije ako znamo da je u državama gdje je legaliziran kanabis potrošnja alkohola opala za 15 posto, što su osjetile sve gore navedene tvrtke poput Heinekena ili Molson Coorsa

Drugo, nova pića koja u sebi sadrže kanabis mogla bi osnažiti odumrle linije proizvoda koje bi se svidjele kupcima koji žude za novitetima. Prema nekim istraživanjima  proizvođači piva i tvrtke za proizvodnju pića zabrinuti su zbog "efekta zamjene" u kojem njihovi kupci svoja uobičajena pića mijenjaju za pića s THC-om koje im isto daje 'high', ali s manje kalorija.  

02. listopad 2022 16:45