Lidertrend
StoryEditor

Djed Božićnjak s COVID potvrdom razbjesnio antivaksersku publiku

03. Prosinac 2021.
Tescovu reklamu u kojoj Djed Božićnjak putuje zahvaljujući potvrdi o dvostrukom cijepljenju, dio je publike proglasio - diskiminatornom

Britanski kupci pozivaju svijet na bojkot kompanije Tesco jer je u novoj božićnoj kampanji prikazala Djeda Božićnjaka koji raznosi darove jer ima – COVID potvrdu. Kampanja je u svega nekoliko dana od lansiranja privukla preko tri tisuće prigovora britanskom oglašivačkom regulatornom tijelu – Advertising Standards Authority (ASA) zbog čega je postala reklama s najviše prigovora u povijesti.

Kako prenosi AdAge, publici, posebno onoj koja se protivi cijepljenju, ali i mjerama poput lockdowna ili uvođenja COVID potvrda  nije bila nimalo simpatična scena u kojoj Djed Božićnjak, uz melodiju pjesme grupe Queen 'Don't Stop Me Now', na graničnom prijelazu stvori COVID putovnicu koja potvrđuje da je dvostruko cijepljen.

Poziv na bojkot

Iako, u suštini, Tescova kampanja priča o odlučnim potrošačima koji su nakon mjeseci provedenih u lockdownu, u ovom Božiću odlučili uživati bez ostatka, ne dopuštajući da im ga itko ili išta pokvari, publika je zamjerila političku poruku trgovačkog lanca i nedvojbeno svrstavanje na stranu političara, odnosno glavnih i odgovornih za donošenje mjera i obveze posjedovanja COVID potvrde. U znak protesta, neki su internetski korisnici na društvenim mrežama objavljivali potrgane kartice lojalnosti Tesca, dok su drugi pozvali na bojkot. Fanovi kampanje i vladinih mjera su pak uzvratili postovima u kojima izražavaju olakšanje – jer ako antivakseri bojkotiraju supermarket to će ga učiniti sigurnijim od virusa. Zbog goleme količine prigovora, ASA sad mora donijeti odluku o tome hoće li ili ne tražiti Tesco da povuče kampanju.

Kako je izjavio glasnogovornik marketinške organizacije, većina protivnika reklame tvrdi da je diskriminatorna, odnosno da podržava diskriminaciju prema statusu cijepljen/necijepljen. Tesco je pak objavio službeno priopćenje u kojem tvrdi da poštuju svačije stavove te da shvaćaju da je Božić iznimno važan blagdan posebnom nakon pandemijske godine.

– Htjeli smo kreirati kampanju koja govori o tome kako se narod osjeća, a budući da smo još uvijek u pandemiji, reklama reflektira trenutne okolnosti – pravila i regulacije u vezi internacionalnih putovanja – izjavili su iz Tesca.

U svakom slučaju, ako ste se ikad pitali kako je Djed Božićnjak uspio proputovati svijet bez karantene, Tesco ima odgovor – dvaput je cijepljen.

14. travanj 2024 03:54