Popularna društvena platforma TikTok sklopila je partnerstvo s kompanijom Virtual Dining Concept s kojom planira pokrenuti TikTok Kitchen, lanac virtualnih kuhinja. Riječ je o konceptu koji je svoj uzlet doživio tijekom pandemije, a koji uključuje otvaranje restorana koji se bavi samo dostavom. Ghost (duh), dark (mračni) ili virtualni restorani, zapravo, posjeduju samo kuhinju u kojoj se pripremaju jela, a onda se putem postojećih aplikacija ili vlastite dostavne mreže jela dopremaju do kućnog praga korisnika.
Iako se pravim ugostiteljima kosa diže na glavi od ovog koncepta, činjenica jest da je postao prilično unosan biznis kojim se, što potvrđuje slučaj TikToka, bave i ne-ugostiteljske kompanije. TikToku se, konkretno, na otvaranje lanaca ghost ili virtualnih restorana odlučio zbog ogromne popularnosti sadržaja koji ima veze s hranom i kuhanjem.
Potpora kreatorima
Tako je, primjerice, kompanija prijavila da njezinih gotovo milijardu korisnika svakodnevno pregleda na stotine milijuna videa koji tematiziraju hranu. Primjera radi, hashtag #pumpkinpie zabilježio je preko 140 milijuna pregleda. Kompanija Virtual Dining Concept pak ima iskustva s ovim biznis modelom, ali i influencerima.
Naime, u jesen prošle godine s YouTube zvijezdom Jimmyijem Donaldsonom lansirali su virtualni restoran MrBeastBurger te u tri mjeseca prodali milijun hamburgera. Trenutno, taj virtualni restoran posluje na 1,5 tisuća lokacija u Americi, Kanadi i Ujedinjenom Kraljevstvu.
S TikTokom planiraju prvo otvoriti 300 restorana diljem SAD-a, a onda tu brojku do kraja 2022. povećati na tisuću te, dakako, nastaviti sa širenjem po svijetu. Na jelovniku TikTok Kitchena bit će ponuđena uglavnom viralna jela poput pečene tjestenine s feta sirom i rajčicama (najguglanije jelo 2021.), ali i neke novotarije poput čipsa od tjestenine ili rebaraca od kukuruza. U početku, jelovnik će se mijenjati jednom kvartalno, a cijene će biti prihvatljive široj masi. Također, TikTok je obećao da će dio prihoda podijeliti s kreatorima jela kako bi potaknuo kulturu kuhanja i to posebno među mlađom publikom.