Lider trend
StoryEditor

Škoda Fabia: Naglasak na dizajnu

30. Kolovoz 2014.
Piše:
lider.media

Škoda je predstavila novu generaciju Fabije, svoga gradskog automobila koji je dosad bio izbor mladih, ali u većini slučajeva samo ako su je posuđivali od roditelja.

Jednostavno, Fabia je bila previše racionalno konstruiran auto. Da bi to promijenili i proširili krug kupaca, u Škodi su novu generaciju dizajnirali posuđujući elemente s koncepta Vision C, a ‘input’ su dali i zaposlenici Škoda Motorsporta, odjela tvrtke koji priprema automobile za utrke. Stoga je Fabia sad dinamičnija i atraktivnija, ali i modernija. Reklo bi se, više šik.

Kraća, niža i šira Nova Fabia bit će kraća od četiri metra, a kako bi se dobilo na vizalnoj dinamičnosti, 30 je mm niža i 90 mm šira od svoje prethodnice. To će se odraziti na ponudu prostora putničke kabine, a obujam prtljažnika bit će oko 335 l, odnosno čak 1190 litara sa spuštenom stražnjom klupom. Fabia će svoj premijerni javni nastup imati na predstojećem pariškom autosalonu, a prodaja bi trebala započeti potkraj ove, odnosno početkom iduće godine. Ponuda motora je, kao što je to uobičajeno kod manjih automobila, složena tako da smanji troškove životnog vijeka budućim vlasnicima. Tako će prosječno nova Fabia trošiti čak 17 posto manje goriva nego što je to slučaj kod usporedivog prethodnika.

Sedam motora Sedam motora, od kojih četiri benzinca i tri dizelaša, u potpunosti odgovaraju standardu o čistoći ispušnih plinova Euro6. Standard su start-stop te sustavi prikupljanja kinetičke energije prilikom kočenja. Prijenos snage bit će na prednje kotače s izborom ručnih ili DSG mjenjača s dvije spojke. Benzinci s tri ili četiri cilindra dio su platforme MQB, na kojoj je bazirana nova Fabia. Jednolitreni trocilindraši opremljeni su izravnim ubrizgavanjem, a 1,2-litreni četverocilindraši potpomognuti su turbopunjačima. Izlazne snage su im u rasponu od 60 do 110 konja. Dizelaši su svi trocilindraši obujma 1,4 litre, a razvijaju 75 odnosno 100 konjskih snaga. Potkraj 2015. na tržište stiže Fabia 1.4 TDI Green Line, koja će uz pomoć optimizirane aerodinamike, guma i tekućina u dizelskom motoru trošiti samo 3,1 litru na stotinu kilometara. Cijene zasad nisu poznate, kao ni razine opreme.

20. travanj 2024 18:15