Hrvatska
StoryEditor

David Plant i Tom O‘Hara: Zagrebački Garden Brewery kreće u osvajanje Afrike i Azije

07. Siječanj 2021.
Tom O'Harafoto Dražen Lapić

Zagrebačka craft-pivovara Garden Brewery postoji tek četiri godine, a već drugu godinu zaredom pivski klub Beer52 okrunio ju je titulom najbolje u Europskoj uniji. Nastala kao projekt Engleza Davida Planta i osnivača 'Garden festivala' Nicholasa Colgana, zanatska pivovara u svojoj je kratkoj povijesti osvojila brojna strana tržišta, ali i interes AZ mirovinskog fonda, koji ju je 2019. godine dokapitalizirao s 20 milijuna kuna. Osim proizvodnje zanatskog piva, Garden Brewery proširio se na ugostiteljstvo, organizaciju festivala i proizvodnju hrane. Kako su poslovali tijekom koronastične godine i kakvi su im planovi popričali smo sa suosnivačem Davidom Plantom i direktorom pivovare Tomom O'Harom.

U svibnju ste bili šokirani koliko dobro je išla online prodaja pive. Je li se trend nastavio?

Tom: Tijekom prvog lockdowna bili smo ugodno iznenađeni rezultatima. Dolaskom ljeta mogli smo izbrusiti ono što smo naučili, eksperimentirati s novom platformom i vidjeti kako funkcionira u malo 'normalnijim' vremenima. Sada kad vidimo rezultate, osjećamo se puno samopouzdanije s alatima koji su nam na raspolaganju i prošlu godinu završili smo s odličnim rezultatom.

David: Jako se trudimo pružiti dobru i brzu uslugu besplatne dostave koja na vrata stiže već idući dan. Online prodaja jedan je od naših nacionalnih i međunarodnih ciljeva za 2021. koji je komplementaran našim drugim tržišnim kanalima. Zaključavanjem se mnogo Hrvata i Europljana okrenula onlineu, mnogi od njih i prvi puta na ozbiljniji način. Shvatili su da je to savršen, brz i siguran način kupovine i sada nema povratka.

image
David Plant

Kako ste poslovali u 2020.? Jeste li iskusili veći pad u maloprodaji ili u kanalu HoReCa?

Tom: U prva tri kvartala rezultat nam je za 22 posto nadmašio lanjski i kad pogledamo okolnosti, veoma smo zadovoljni. Naravno, godina nije bila dobra za kanal HoReCa, ali pronašli smo nove kanale kao što je webshop, produbili smo odnose s izvoznim partnerima i lokalnim supermarketima. Bit ćemo spremni kada HoReCa ponovno zaživi.
David: Rezultati su sjajni s obzirom na to da nismo održali nijedan glazbeni festival i da su globalno teški uvjeti za HoReCu. Uzbuđeni smo što je došla 2021.

Nedavno ste dobili nagradu za najbolju pivovaru u Europskoj uniji. 

Tom: Budući da je godina svima bila teška, nagrada je podigla elan cijelom timu. Mnogo smo radili i poslovno rasli, ali privatno svima je bilo podjednako – nesigurnost, različite restrikcije, nemogućnost viđanja prijatelja i obitelji. Dobivanje nagrade drugu godinu zaredom podiglo je moral tima i materijalno je priznanje za sav uloženi trud.
David: Takva prestižna nagrada neizbježno pomaže i našem izvoznom zamahu, pogotovo stoga što se širimo izvan Europe.

Kakvi su vam planovi što se tiče izvoznih aktivnosti?

Tom: Naši planovi za 2021. uključuju širenje azijskim tržištem i to istodobnim prodorom u Kinu, Tajvan i Japan. Nastavljamo i širenje na europsko tržište, gdje imamo snažna uporišta, a u prvom kvartalu planiramo i prvi ulazak na afričko tržište. Glavni plan za 2021. nam je da to bude godina u kojoj ćemo se etablirati kao punopravni globalni brend.


Kako se bore s velikim proizvođačima i što se novo kuha u njihovom pogonu pročitajte u novom broju tiskanog i digitalnog Lidera.

20. studeni 2024 09:33