Uz Island i Sjevernu Makedoniju, od europskih država, Hrvatska je tako postala jedna od 52 zemlje u kojima je Apple s današnjim danom proširio svoju glazbenu uslugu. Sada taj servis nudi izbor od 60 milijuna pjesama na tržištima ukupno čak 167 zemalja.
HDS ZAMP najavljuje dolazak ovog servisa kao novi korak u razvoju tržišta digitalne glazbe u Hrvatskoj.
- Prošlog smo tjedna konačno dočekali potpisivanje ugovora s Appleom, pa je bilo jasno da će usluga uskoro startati i kod nas. Kao što je vidljivo iz činjenice da je usluga istog dana postala dostupna na 52 nova tržišta, veliki servisi se na takve poslovne korake odlučuju samo po vlastitim pravilima. Već godinama činimo sve da što više ubrzamo dolazak ovog i drugih velikih digitalnih servisa k nama, ali to ovisi samo o njihovim poslovnim odlukama - komentirao glavni direktor HDS ZAMPa Nenad Marčec.
Dodao je da kako će dolazak Apple Musica otvoriti pristup do nove publike svim članovima, autorima, te da se nada kako će i Spotify slijedititi primjer Applea.
Prvi rezultat pretrage riječi „Croatia“ unutar lokalizirane usluge Apple Music je „Neno Belan, glazbenik“ a prva pjesma koju usluga nudi je „Sunčan dan“.
- Sjajno, drago mi je, posebno zato jer sam odavno zagriženi Appleovac: imam iPhone, iPad, MacBook, i posebno, Mac Pro kompjuter na kojem radim sve pjesme. A naravno, možda ima nešto i u tome kakve su te pjesme koje radim,“ dodaje vedro Belan kojemu je, kao i cijeloj glazbenoj sceni, ova dobra vijest uljepšala dan. Dok razgovaramo, već sam otvorio svoj račun - komentira Marčec.
Iznenadni poslovni korak je dio Appleova globalnog proboja na nova tržišta s ovom, ali i drugim popularnim aplikacijama, kao što su App Store, Apple Arcade ili iCloud, od kojih su mnoge u Hrvatskoj otprije dostupne.
- Nadamo se da će naši pretplatnici uživati otkrivajući nove omiljene aplikacije, igre, glazbu i podcast sadržaje, a mi ćemo nastaviti na njima promovirati najbolje svjetske kreativce, umjetnike i developere - izjavio je Oliver Schusser, potpredsjednik odjela Apple glazbe i međunarodnog sadržaja.
Novi pretplatnici na uslugu Apple Music u Hrvatskoj imaju čak 6-omjesečni besplatni probni period. Nakon isteka tog roka, mjesečna cijena servisa ovisit će o pretplatničkom paketu, ali Apple će nesumnjivo biti konkurentan svim postojećim digitalnim servisima na hrvatskom tržištu. S obzirom na ovaj globalni potez Applea, za očekivati je skori dolazak i ostalih velikih igrača, posebno švedskog servisa Spotify, i na naše tržište.