Hrvatska
StoryEditor

Direktor LNG Hrvatska Hrvoje Krhen: Na terminal na Krku može doći plin iz cijeloga svijeta

04. Studeni 2020.
Hrvoje Krhen

FSRU brod 'LNG Croatia' doplovio je prije dva tjedna u brodogradilište Viktor Lenac na posljednja testiranja, plinovod Zlobin-Omišalj je pri kraju, ali hoće li sve biti spremno da u novu 2021. godinu uđemo s upogonjenim energetskim megaprojektom o kojem se pričalo desetljećima  - UPP terminala u Omišlju na otoku Krku. Kako stoje stvari na jednom od najvećih gradilišta u Hrvatskoj doznajemo od Hrvoja Krhena, direktora tvrtke LNG Hrvatska.

Kako napreduju radovi?

- Radovi izgradnje UPP terminala na otoku Krku napreduju u skladu s predviđenim rokovima. Početkom prosinca ove godine, a kako je i planirano, očekuje se početak svih aktivnosti povezanih s puštanjem terminala u rad, a sve kako bi terminal započeo s radom 1. siječnja 2021. godine.

U kojoj su fazi dovršenosti pristanište, plutajući terminal i ostala infrastruktura?

- Izgradnja UPP terminala na otoku Krku napreduje u  skladu s predviđenim rokovima. 14. listopada 2020. godine FSRU brod 'LNG Croatia' doplovio je u brodogradilište Viktor Lenac, gdje će FSRU brod ostati u brodogradilištu dok se ne provedu dodatna završna testiranja pojedinih sustava. Trajanje testiranja  predviđeno je u trajanju do 4 tjedna. Sukladno planiranim projektnim aktivnostima, dolazak FSRU broda na lokaciju terminala očekuje se početkom prosinca ove godine, kada će započeti sve aktivnosti povezane s puštanjem terminala u rad. U skladu s navedenim rokovima, izgradnja pristana s pomoćnim postrojenjima i objektima napreduje prema planu te se završetak svih radova očekuje prije dolaska FSRU broda na lokaciju terminala.

Odakle će se plin nabavljati? Jesu li svi dogovori finalizirani?

- Na UPP terminal može doći plin iz cijeloga svijeta, a što ovisi o tome s kime su korisnici terminala sklopili Ugovor o dobavi UPP-a s obzirom da LNG Hrvatska ne nabavlja plin, već pruža uslugu prihvata i regasifikacije UPP-a.

Kako će se ukapljeni plin transportirati?

- Ukapljeni prirodni plin transportirat će se do terminala pomoću broda za prijevoz UPP-a. Kada brod za prijevoz UPP-a stigne na lokaciju terminala i nakon što se brod za prijevoz UPP-a uspješno priveže na terminal, UPP će se prebaciti s broda za prijevoz UPP-a na FSRU brod pomoću kriogenih fleksibilnih crijeva. Nakon postupka prebacivanja UPP-a brod za prijevoz UPP-a, napustit će lokaciju terminala dok će se UPP na FSRU brodu pretvoriti iz ukapljenog u plinovito stanje. Onog trenutka kada se plin pretvori iz ukapljenog u plinsko agregatno stanje, plin će biti, u skladu s ugovorenim kapacitetima sa korisnicima terminala, transportiran u plinski transportni sustav Republike Hrvatske.

Kako stojite što se tiče zakupa plina?

- Kapaciteti uplinjavanja na UPP terminalu na otoku Krku zakupljeni su potpuno za naredne tri godine i za te tri godine više nema slobodnih kapaciteta za zakup. 

 Kakve rezultate očekujete u prvoj godini rada?

- Očekuje se da će terminal prve tri godine raditi na 100 posto kapaciteta, u skladu s ugovorenim kapacitetima uplinjavanja na terminalu.

Detaljnije informacije o stanju na gradilištu, gospodarskim prilikama koje LNG terminal na Krku donosi te kakvi se povezani projekti očekuju u bliskoj budućnosti, pročitajte u novom broju tiskanog i digitalnog Lidera.

22. studeni 2024 06:06