Hrvatska
StoryEditor

Luka Lenard (Bugatti Rimac): Kupci su milijunaši i milijarderi s malo vremena, pa prava UX testiranja rijetko provodimo

27. Prosinac 2021.
Luka Lenard, Bugatti Rimac

Korisničko iskustvo (user experience, odnosno skraćeno UX) sve je manje privilegija rezervirana samo za digitalnu industriju, a sve više ulazi u sve sfere tradicionalne industrije. Očekivano, UX je iznimno bitan u Bugatti Rimac kompaniji, u kojoj igra važnu ulogu. Kako se UX testira u automobilskoj industriji pogotovo kad su super i hyper auti u pitanju, pitali smo Luku Lenarda, UX/UI Design Managera u Bugatti Rimcu koji kaže da u toj kompaniji uvijek pokušavaju probijati granice tehnoloških dostignuća, a da bi ona bila pristupačna korisnicima, UX tu mora odigrati važnu ulogu.

- Mnoge tehnologije koje razvijamo nisu još viđene na tržištu i bez doprinosa UX-a ne bi bile iskoristive na zamišljen način. U automotive svijetu, ponajviše u našoj specifičnoj hypercar/supercar grani, postoji puno ideja koje nisu realizirane na adekvatan način i zbog toga su ostale nezapažene ili kreiraju frustracije kod korisnika. Na super i hyperaute gleda se kao na umjetnička djela i često se rade kompromisi da bi se ostvario željeni WOW efekt. UX te kompromise pretvara u prednosti i čini auto zanimljivim i laganim za koristiti.

Kako i tko istražuje što korisnici žele i hoće i na koji način se uopće mjeri njihovo zadovoljstvo krajnjom uslugom?

Istraživanja korisnika, odnosno proučavanje njihovih želja i zadovoljstva krajnjim proizvodom, u automotivu se rade u suradnji s nekoliko timova. To su najčešće Prodaja, Marketing i UX. S obzirom da je grana u kojoj mi radimo jako specifična, a krajnji korisnici su pretežito milijunaši i milijarderi s malo slobodnog vremena, istraživanja korisnika se rijetko provode. Kada su nam potrebne informacije od krajnjih korisnika, organiziraju se pojedinačni intervjui s većim brojem korisnika koji nam služe da u kratkom vremenu prikupimo velike količine informacija. Kako bi sama provedba ispitivanja bila uspješna, potrebno je uložiti nekoliko mjeseci planiranja te se osobito posvetiti sastavljanju detaljnih pitanja za intervju. Informacije koje smo prikupili na taj način pretvaraju se u mjerljive jedinice te se u konačnici ti podaci koriste za donošenje strateških i produkcijskih odluka. 

 

Koliko se UX u Vašoj industriji razlikuje od UX u bilo kojoj drugoj industriji ili sektoru?

Dva su odgovora na ovo pitanje. S jedne strane, ne razlikuje se u odnosu na druge sektore. UX principi i procesi uvijek će biti isti bez obzira na sektor ili granu industrije. Uvijek ćemo prolaziti kroz intervjue s korisnicima, kreiranje persona, testiranja, wireframing, itd. Za sve industrije s kojima sam imao prilike biti u kontaktu vrijedi isti ili sličan UX proces. S druge pak strane, UX se u našoj industriji u potpunosti razlikuje u odnosu na druge sektore. Automotive ima jako puno restrikcija i regulativa što ga čini iznimno kompliciranim. To je, naravno, razumljivo jer se radi o proizvodu u kojem treba voditi računa o sigurnosti samih korisnika. UX u automotivu nije samo digitalan – ponašanje svjetala, fizičke kontrole, funkcije volana, zvukovi – sve te funkcije spadaju u automotive UX i nisu toliko zastupljene u drugim granama. 

 

Kad tražite UX dizajnera, što tražite, što je presudno kad osobu zapošljavate?

Zapošljavanje dijelimo na tri aspekta. Prvi podrazumijeva pristup kandidata i njegov portfolio. Zanima me koje su mu motivacije za odlazak iz trenutne okoline i zašto bi se pridružio nama, kao i koliko je kandidat znatiželjan tokom intervjua, koliko pitanja postavlja i što ga najviše interesira. Bitno je da je kandidat pozitivan, znatiželjan i da želi učiti. Drugi se aspekt odnosi na UX/UI znanje. Ovisno o poziciji, potrebno je pokazati adekvatno poznavanje UX procesa i alata. Posljednji dio podrazumijeva primijenjeno znanje. Bez obzira na poziciju, kandidat treba odraditi zadatak i pokazati svoje vještine kroz rješenje. Ono što je na kraju presudno za zapošljavanje spoj je svih triju aspekata. Cjelokupni je dojam kandidata upravo u pristupu, znanju i rješenju zadatka. 

 

10. kolovoz 2022 18:17