Hrvatska
StoryEditor

Mladen Jambrović: Kašnjenja u isporuci materijala prisilila Iverpan da zakupi dodatna skladišta

26. Lipanj 2021.
Mladen Jambrović
Iverpanu iz Gorčice pokraj Sv. Ivana Zeline, tvrtki koja prodaje robu i materijal za izradu namještaja po mjeri te proizvodi dijelove za njegovo sastavljanje, prihodi su rasli čak i mnogima teške 2020. godine. Korona mu nije naštetila, ali njezine posljedice osjeća u problemima s nabavom materijala i cijenama transporta, koje divljaju

Nema mnogo tvrtki u Hrvatskoj koje se mogu pohvaliti da nikada u svom postojanju nisu poslovale s gubitkom. Većini nepoznata 'pojava', Iverpanu iz Gorčice pokraj Sv. Ivana Zeline u Zagrebačkoj županiji najnormalnija je stvar na svijetu. U trideset godina poslovanja tvrtka koja prodaje robu i materijal za izradu namještaja po mjeri te proizvodi dijelove za njegovo sastavljanje nijednom nije pokleknula i susrela se s takvom teškoćom.

Čak i u uvjetima koronakrize uspješno se suočila s izazovima, a ove godine nastavila je strelovit rast iz druge polovine prošle godine. Lani su joj tako prihodi porasli za sedam posto, popevši se na 121,47 milijuna kuna, a dobit za 159 posto, dosegnuvši četiri milijuna kuna.

Plan za krizu

Iverpan je znatno rastao posljednjih pet godina te je ovogodišnji ožujak bio najjači mjesec prema prometu od početka poslovanja 1991., rekao je osnivač i vlasnik Vladimir Findri, što se nastavilo u travnju, pa i u svibnju. S prodajom stoje više nego dobro, toliko dobro da se Findri pomalo i brine da je predobro.

– Međutim, u nabavi problemi nisu mali. Snažan rast u opremanju interijera zahvatio je cijelu Europu. Naši dobavljači imaju nezapamćenu potražnju, do kraja napregnute proizvodne kapacitete, sve manje repromaterijala na zalihi i sve veće cijene, koje, naravno, prebacuju i na nas. Također, rokovi isporuke su se produljili na nekoliko mjeseci, cijene transporta divljaju, pa smo trenutačno dosta zauzeti planiranjem u tom dijelu poslovanja. Zakupili smo dodatna skladišta, gledamo, takoreći, u kristalnu kuglu kad sad naručujemo robu koja će biti proizvedena početkom rujna. Trudimo se zaštititi i osigurati svoje kupce da ne trpe kašnjenja na koja se mi iz tjedna u tjedan privikavamo. U osvit koronakrize Uprava je pokrenula krizno upravljanje. Definirali smo tri ključne strateške odrednice za 2020. i s time izašli pred zaposlenike, koji su bili prvi temelj te strategije. Cilj nam je bio zaštititi radna mjesta, zadržati sve zaposlenike i njihova primanja na ugovorenoj razini. Drugi je bio ostati pravi partner kupcima i ne mijenjati način poslovanja bez obzira na tadašnje probleme s likvidnošću, a treći održati pogone otvorenima, strojeve zaposlenima i kvalitetu proizvoda na visokoj razini – iznio je Iverpanov direktor Mladen Jambrović.

Neizvjesno s cijenama

Da bi to ostvarili, zbog zatvorenih trgovina prebacili su prodaju online, što je inače teško izvedivo u njihovoj djelatnosti s obzirom na to da kupci moraju pogledati i opipati materijale. Osmislili su modele beskontaktne dostave i preuzimanja materijala i prilagođavali se svakodnevno katkad zbunjujućim odlukama raznih stožera, rekao je Jambrović. Navodi da su, primjerice, o nekim mjerama čitali iz medija, a nigdje nisu mogli dobiti ni pronaći odluku u kojoj točno piše kako se ponašati u vezi sa zabranom kretanja, propusnicama ili brojem ljudi u dućanima.

– Nije bilo lako organizirati posao u takvim uvjetima na raznim mjestima u Hrvatskoj na kojima poslujemo uz bezbroj različitih informacija. Sada se nadamo da cijene nekretnina neće podivljati kao prije koju godinu kad je potražnja naglo nestala, između ostaloga i zato što su i cijene bile prenapuhane. Mnoge su nekretnine koje su se počele graditi ostale neprodane (pokušalo se umjetno držati cijenu) i to je potaknulo negativan val u građevinskoj industriji, na koju se naslanjamo. Sada građevinarstvo također radi punom parom, mnogo se gradi i prodaje, a cijene rastu zbog potražnje. Imamo razvijenih nekoliko scenarija i dorađujemo ih ovisno o tome što se događa na tržištu. Pokušavamo što prije uočiti znakove promjena, boljih ili lošijih. I inače pratimo sve što se događa na tržištu materijala za uređenje interijera i trudimo se odmah ih staviti na hrvatsko tržište. Pratimo i trendove u obradi materijala, nabavljamo nove strojeve, krećemo se postupno prema automatizaciji i industriji 4.0. – nabrojio je Jambrović.

Mirisni laminat

Iverpan je nastao kao obiteljska tvrtka, a vlasnik Vladimir Findri u početku je za lokalne stolare uvozio ploče iverice. Zatim postaje specijalist za okove za namještaj, a onda je prevladala odluka da postane drvni centar koji zaokružuje ponudu za izradu po mjeri i u dijelu okova i pločastih materijala te usluga krojenja i lijepljenja rubnih traka.

– Jedna su skupina proizvoda pločasti materijali, odnosno oplemenjena iverica, akrili, klasični MDF, tj. medijapan, i MDF u boji marke Forescolor, kompakt-ploče, posebne mineralne ploče, kvarc, keramika, ekološki laminati i tapete izrađene od alpskog sijena, ružinih latica, zrna zobi tvrtke Organoid, koje osim taktilnog i vizualnog nude olfaktivni doživljaj jer mirišu do nekoliko godina i potpuno su neštetne. Druga su skupina okovi za namještaj prije svega marke Blum, koja je Rolls-Royce u svijetu okova za namještaj, zatim izvlačne košare tvrtke Sige, rasvjeta, specijalni detalji za kuhinje tvrtke Scilm, ručkice slovenske tvrtke RujzDesign. U svojim pogonima pripremamo dijelove za sastavljanje namještaja. Radimo po željama kupaca potpuno prilagođavajući dijelove namještaja prostoru u koji se ugrađuje. Riječ je o krojenju pločastog materijala na mjeru, CNC obradi, lijepljenju rubnih traka i prešanju materijala. Svi koji znaju prednosti namještaja po mjeri, ponajprije stolari, kod nas mogu dobiti punu uslugu pripreme elemenata za svoje konačne proizvode poput kuhinja, ormara, komoda, stolova ili kreveta – opisuje Jambrović.

Iverpanove proizvode upotrebljavaju poduzetnici, obrtnici, dizajneri, arhitekti, ali i hobisti. Zasad posluje samo u Hrvatskoj i gotovo svu dobit ciljano ulaže u razvoj tvrtke: opremu, objekte, marketinške aktivnosti i novosti. Prema Jambrovićevu mišljenju, za Iverpan je bilo ključno da je vlasnik većinu dobiti ulagao u razvoj i da je u trenutku kad se malo umorio od operativnog djelovanja, a tvrtka prešla 100 zaposlenih, odlučio dati povjerenje profesionalnoj upravi, što je potaknulo rast u posljednjih pet godina.

Poslovna mudrost

– Za proboj na tržištu važni su kvalitetni partneri, kvaliteta u proizvodnji, uspostava partnerskih odnosa s kupcima i pouzdanost. Vladimir Findri, kao vlasnik i direktor, u početku je imao dovoljno poslovne mudrosti i spretnosti da vodi Iverpan u pravom smjeru i osigura prave partnere. Pravodobna reakcija na sve novitete i sve poremećaje na tržištu stvorila je snažnu tvrtku. No to je bio Iverpan 1.0. U posljednjih pet-šest godina krenuli smo u definiranje i provedbu Iverpana 2.0 s laganim restrukturiranjem tvrtke i iskorakom prema zelenom i digitalnom te promišljanju automatizacije procesa. Iverpan živi zeleno trideset godina, okreće se materijalima koje želite u svom domu jer su kvalitetni, lijepi, održivi i ne štete okolišu. Sada moramo učvrstiti svoju poziciju u Hrvatskoj otvaranjem regionalnih centara, nastaviti digitalizaciju poslovanja i stvarati buduće voditelje koji će brzo početi zauzimati sve odgovornije položaje u kompaniji, na radnim mjestima koja danas ne postoje. Dugoročno, cilj nam je nastaviti isporučivati partnerima sve potrebno za izradu najboljega mogućeg namještaja, onog individualnog i unikatnog, izrađenog po mjeri prostora. Kad pokrijemo Hrvatsku i budemo time zadovoljni, nije nemoguć i iskorak u regiju – procjenjuje Jambrović.

Zapošljavaju 204 radnika, od kojih 78 radi u proizvodnji, i u prošloj su, kriznoj godini zaposlili 14 novih. Lani su rasle i prosječne neto plaće za nešto više od pet posto (20 posto zadnjih pet godina). Nakon zagrebačkog potresa pokrenuli su humanitarnu inicijativu 'Živim u bojama' izrađujući namještaj po mjeri za tri najviše nastradala zagrebačka dječja vrtića. Na projektu rade mladi dizajneri i arhitekti, a u planu je izrada namještaja za neke bolnice i njihove čekaonice, pučke kuhinje te staračke domove. U visokotehnološkom pogonu u Donjoj Zelini griju se na vlastiti otpad i Sunce.

27. travanj 2024 11:16