Hrvatska
StoryEditor

Poduzetnici u politici - Neki žele pomoći svojim sredinama, neki samo unaprijediti svoj biznis

20. Kolovoz 2021.

Poslovna zajednica u Hrvatskoj, kao i drugdje, ima kompleksan odnos sa sveprisutnom politikom, ali u 30 godina višestranačja izravnih izleta iz poduzetništva u politiku nije bilo mnogo. U pravilu, poduzetnici ili izbjegavaju politiku ili s njom nađu 'alternativan' način suradnje. Nekolicina koja se odvažila na taj iskorak ostavila je podijeljen dojam.

Kada je samozatajni vlasnik splitskog trgovačkog lanca Tommy potkraj zime potiho obznanio da se namjerava kandidirati za gradonačelnika Splita, bila je to vijest koja je ne samo odjeknula u javnosti i dalje od grada pod Marjanom i šire od poslovne zajednice, nego i otvorila pitanja o motivima i potrebi ulaska uspješnih poduzetnika u političke vode. Premda je Tomislav Mamić, biznismen poznat po gledanju svoga posla i skrivanju od svjetala medijskih reflektora, nakon višetjedne šutnje poslije zvučne obznane, odustao javno od najavljene kandidature, ostao je u političkoj areni sve do relativnog izbornog neuspjeha, kada je odlučio okončati političku epizodu i vratiti se u svoju tihu poduzetničku rutinu.

Politički iskorak poduzetnika kojega mediji rado tituliraju najvećim poslodavcem u Dalmaciji uzburkao je bio duhove i bez njegovih gradonačelničkih ambicija. Neka od pitanja na koja su se tražili odgovori bila su: zbog čega mu je ulazak u politiku uopće potreban, je li riječ o potrebi da se sa priželjkivane pozicije moći raspolaže budžetom i pogoduje sebi i svojima ili je u njemu možda sazrela potreba da znanjem, radom i iskustvom doprinese svom Splitu.

Među poduzetnicima koji su na ovogodišnjim izborima uspjeli osvojiti gradonačelnički mandat, zanimljiv je primjer Ante Cukrova zvanog Desto koji je nakon četrdeset godina uglavnom uspješnog poslovanja u turističkom sektoru u niši malih kruzera postao gradonačelnikVodica. Upitan zbog čega je pri kraju poduzetničke karijere upravljanje obiteljskom tvrtkom Destina prepustio sinovima i kćerima i odlučio se za operativno vođenje grada, vlasnik tri turistička broda i dugogodišnji predsjednik vodičke organizacije HDZ-a, odgovara da se nakupio iskustva i pomislio da bi mogao nešto napraviti.

Iako nisu sami uskočili u političku arenu, zanimljiv primjer otvorene poduzetničke podrške gradonačelničkoj kandidaturi svoga čovjeka, bilježimo u Vodnjanu, gdje su braća Silvio i Robert Kutić, osnivači Infobipa, istarskog tehnološkog čuda i jedinog domaćeg jednoroga, ne samo deklarativno nego i financijski podržali kampanju nezavisnog Edija Pastrovicchia. Taj je vjenčani kum Silvija Kutića, agronom bez političkog iskustva čiji je izborni stožer bio smješten u Infobipovom vodnjanskom kampusu, uspio uz otvorenu podršku šefova IT kompanije postati gradonačelnik Vodnjana.

Opširnije o ovom temi čitajte u digitalnom i tiskanom izdanju novog broja Lidera.

20. travanj 2024 04:47