Safari na quadovima i buggyjima, jahanje, objed u prirodi uz rječicu ili kušanje vina u konobi pored vinograda rijetko da bi ikome prvo palo na pamet kada se spomene Dubrovnik. No, to bi se moglo promijeniti, jer uz poznate zidine Staroga Grada i Stradun, dubrovačko područje može ponuditi nova iskustva i doživljaje turistima.
Upravo se prvim turističkim događanjem u Hrvatskoj ove sezone #Pozitiva meet up, održanom ovoga vikenda u Mlinima pored Dubrovnika, kroz tri dana dubrovačko područje predstavilo izvan uobičajenih okvira. Zamisao o drugačijem Dubrovniku Lukše Jakobušića, vlasnika One Suite Hotela iz Mlina u uvali Srebreno, podržalo je nekoliko mjesnih poduzetnika odlučivši ponuditi zajedničke turističke pakete domaćim gostima ne čekajući da se probude turističke agencije, hotelijeri ili zrakoplovni prijevoznici.
Gosti nisu gužva u Dubrovniku
Stanka od dva mjeseca zbog pandemije koronavirusa mora se nadoknaditi, a mora se i naviknuti poslovati u novim okolnostima, što za Jakobušića nije nikakva prepreka. Okretanje domaćem gostu nije mu novost jer kroz cijelu godinu ugošćuje domaće turiste u svom prvom digitalnom hotelu u Hrvatskoj, a ovakvu situaciju želi iskoristiti za dodatno približavanje gostima. Čekanju da se trgne Vlada i Hrvatska turistička zajednica više nije bilo mjesta i Jakobušić je odlučio sam nešto poduzeti i pokazati da Dubrovnik nije skup i okrenut strancima, već da je privlačan i domaćem gostu.
- Umjesto uobičajenog sunca i mora moramo ponuditi više za istu cijenu. Goste se ne može doživljavati samo kroz gužvu u Dubrovniku, već im se treba posvetiti i stvoriti doživljaj. Želim da ovo predstavljanje naše ponude hrvatskoj javnosti bude zamah koji će se dalje proširiti poput koncentrične kružnice – kazao je Jakobušić, poznat i kao bivši dopredsjednik Hajduka.
Stoga Jakobušić s boravkom u One Suite Hotelu nudi pakete u suradnji s konavoškim poduzetnicima Vinarijom Karaman iz Pridvorja, Kojan Koralom, konobom Vinica obitelji Monković iz Ljute te tvrtkom za sukorištenje vozila Avant2GO, Martimo Fishingom i Adriatic Sunsetom. Kroz tri dana upriličeno je predstavljanje #Pozitive meet upa kojem su podršku dali su i Mato Franković, gradonačelnik Dubrovnika, Ana Hrnić, direktorica Turističke zajednice Grada Dubrovnika, Anamarija Kusalo, direktorica Turističke zajednice Župe dubrovačke, Tomislav Dumančić, direktor prodaje i marketinga u Valamaru za Dubrovnik i Ivan Maslać, direktor sektora komercijalnih poslova Zračne luke Dubrovnik.
Za svačiji ukus ponešto
U prikazu drugačijeg Dubrovnika pobrinulo se da se zadovolji svačiji ukus, pa je pustolovcima namijenjen Kojan Koral koji nudi jahanje, safari na ATV quadu i buggyju te adrenalinski team building. Luda vožnja u povorci snažnih quadova i buggyja Konavoškim poljem ili močvarom, prelaženje rijekom Ljutom i vidikovac na Konavoškim stijenama nikoga ne ostavlja ravnodušnim, što znači da borba s prašinom, blatom i rijekom u potpunosti ispunjava visoke zahtjeve svakog lovca na adrenalin.
Ljubitelji domaće kuhinje na svoje dolaze u konobi Vinica obitelji Monković iz Ljute u Konavlima gdje se mjesna jela ispod peke i s roštilja, pašticada te pršut i sir poslužuju u prirodi odmah uz rijeku Ljutu. Neki stolovi su postavljeni čak iznad rijeke pod sjenicom s podnožjem od drvenih dasaka ili ispod riječnog mosta.
U sklopu ove ponude za dobru kapljicu zadužena je obiteljska Vinarija Karaman koja nudi dubrovačku malvasiju, sortu grožđa koju je vlasnik i enolog Niko Karaman oživio i počeo proizvoditi unatoč zahtjevnosti uzgoja. Dubrovačka malvasija nema veze s istarskom malvazijom, a najstariji zapis o njoj jest onaj iz 1383. godine u kojem je naručuje za svoje potrebe bosanski kralj Tvrtko Kotromanić. Bila je namijenjena plemićima i važna za gospodarstvo Dubrovačke republike.
Sjajna inicijativa
Samostalno istraživanje ljepota Dubrovnika i okolice svakako je jednostavnije i brže uz suvremene električne automobile tvrtke za sukorištenje vozila Avant2GO, dok Adriatic Sunset minibusevima vodi turiste u obilazak Staroga Grada i upoznaje sa svakodnevnim životom Dubrovčana. Poseban doživljaj ribolova u vodama pored Dubrovnika omogućuje brodom i kajakom Martimo Fishing uz učenje starih dubrovačkih načina lova ribe usavršavanih stoljećima.
Ana Hrnić, direktorica Turističke zajednice Grada Dubrovnika istaknula je da se radi o sjajnoj inicijativi, da je entuzijazam tu te da ostaju optimistični, unatoč izazovnim vremenima u kojima se nalazimo. Posljednja promotivna kampanja koju je TZ grada Dubrovnika pokrenula, rekla je, usmjerena je upravo na hrvatsko tržište.
- Cilj kampanje je potaknuti domaće goste na posjet Dubrovniku. U narednom razdoblju naše posjetitelje očekuju različite pogodnosti, kao što su smanjene cijene karata gradskih zidina, Rezervata Lokrum, akciju Grada Dubrovnika za 1 kupljenu kartu + 1 gratis, tjednu Dubrovnik card te mnoge druge pogodnosti o kojima se posjetitelji mogu informirati na web stranici TZ grada Dubrovnika. Ne smatram da su cijene u Dubrovniku previsoke, ponuda je bogata te svatko može pronaći nešto za sebe. Međutim, u ovim vremenima potrebno je biti konkurentan i prilagoditi se te pružiti dodatnu vrijednost našim posjetiteljima – navela je Hrnić.