Hrvatska
StoryEditor

Span osnovao akademiju i školuje svoje zaposlenike za buduće menadžere

05. Veljača 2022.

U vrlo dinamičnoj IT industriji danas je prilično izazovno pronaći nove zaposlenike, ali i menadžerski kadar te je tvrtka Span pokrenula akademiju za izobrazbu menadžera namijenjenu svojim zaposlenicima. Span Management Academy djeluje od listopada prošle godine, obrazovanje unutar tvrtke traje devet mjeseci, a polaznici, kojih je trenutačno 28, zaposlenici su koji pokazuju visoku razinu znanja, motivacije i angažiranosti te se žele razvijati unutar organizacije, a izvan svojeg trenutačnog područja rada.

-Riječ je o zaposlenicima kod kojih prepoznajemo potencijal za preuzimanje više razine odgovornosti upravljanja projektima, procesima i korisnicima, a koje ovaj program priprema za uloge Project Managera, Program Managera, Key Account Mangera, Vendor  Solutions Manager, Customer Success Manager, Service Delivery Manager, Team Leadera, Managera… Sve su to ključne pozicije u Spanu kojima posvećujemo posebnu pažnju kad je riječ o novim radnim mjestima, ali i prilikom razvoja zaposlenika na spomenutim radnim mjestima - kaže Daria Loos Glebov, specijalistica za usavršavanje i razvoj Spana.

Cilj Spana je na ovaj način zadržati kvalitetne ljude, a kako je jedna od ključnih Spanovih korporativnih vrijednosti znanje to je tvrtku motiviralo na pokretanje talent programa kroz osnivanje menadžerske akademije. S obzirom na dobar odaziv zaposlenika na edukaciju, u Spanu razmišljaju i o menadžment akademiji za sve postojeće rukovoditelje. Inače u Spanu postoji dugogodišnja tradicija razvoja zaposlenika, ne samo postojećih nego i potencijalnih te već godinama organizira i studentsku ljetnu akademiju Span Infrastructure Academy putem koje odabire buduće kvalitetne zaposlenike.  

-U Spanu prilikom zapošljavanja kandidati prolaze strukturirani, dosta zahtjevan selekcijski proces pa možemo reći su svi naši zaposlenici u startu ljudi s potencijalom. Izazovno je od brojnih kandidata koji su procijenjeni kao izvrsni odabrati samo neke koji će polaziti program, no uspjeli smo izdvojiti njih 28 koji su u nultoj fazi projekta bili uključeni u razvojni centar koji nam je dodatno potvrdio da je uistinu riječ o perspektivnim zaposlenicima – kaže Loos Glebov.

Razvojni centar (menadžerska akademija) osmišljen je kao cjelodnevna radionica koja uključuje: grupne vježbe, igranje uloga, intervjue, prezentacije, rješavanje problema i druge aktivnosti kojima se razvijaju znanja i vještina koje su, uz tehničke kompetencije, sve potrebnije na svim razinama u tvrtci. Prilikom donošenja odluke tko će ući u program menadžerske akademije u obzir je uzimano mišljenje HR business partnera Spana koji usko surađuju s menadžerima i zaposlenicima, procjena menadžera tvrtke, te pokazatelji o radu zaposlenika.

Edukacija na menadžerskoj akademiji odvija se u tri smjera: mentoring, people skillsa i business skillsa te priprema polaznike za preuzimanje veće razine odgovornosti u poslu. Unutar mentoring smjera svakom polazniku dodjeljuje se mentor, član Spanovog menadžementa koji ima razvijene kompetencije koje mentorirani zaposlenik treba razviti ili ojačati. Uloga mentora u programu omogućava učenje kroz iskustvo Spanovaca koji su u poslu prošli kroz situacije koje polaznika programa tek čekaju te mogu pružiti savjet, podršku i otvoriti neke nove perspektive. Mentor i polaznik nisu iz istog sektora kako bi zaposlenik bolje upoznao druge sektore unutar Spana s kojima možda nije imao toliko doticaja i dobio drugu perspektivu. People skills smjer usmjeren je na razvoj tzv. mekih vještina, soft skills, koje imaju snažan utjecaj na osobni razvoj i razvoj drugih, te utječu na kvalitetu rukovođenja, unaprjeđuju timski rad i slično. Business skills smjer polaznike uči poslovnim vještinama i kako funkcioniraju poslovni procesi unutar Spana. Radionice i predavanja na ovom smjeru održavaju Spanovi top menadžeri i članovi Uprave koji iz vlastitog iskustva prenose teorijsko i praktično znanje. Riječ je o temama poput definiranja strategije, formiranja brenda, osnovi financija, vođenju projekata i slično, a sve u kontekstu tvrtke kako bi zaposlenici naučeno odmah mogli i primijeniti.

Zasad polaznici edukacije nemaju posebnu obvezu prema tvrtci jer je tijeku prvo izdanje Span Management Academy i nisu predviđeni nikakvi formalni zahtjevi. Antonija Kapović, članica Uprave za ljudske potencijale Spana, ističe da su zaposlenici najveća vrijednost Spana, te da je rast poslovanja povezan s tvrtkinom sposobnošću privlačenja i zadržavanja talentiranih zaposlenika.

-U odnosu na usporedive kompanije, Span ima dva puta više sati treninga po zaposleniku te izdvaja čak tri puta više sredstava za edukaciju i razvoj zaposlenika. Vrijednost ovih ulaganja najbolje se ogleda kroz iskustva naših korisnika, pozitivnu organizacijsku klimu te produktivno i motivirajuće radno okruženje. Izvrsnost u rukovođenju godinama je najbolje procijenjeni aspekt radne klime​ i to želimo zadržati. Imamo visokokvalitetne rukovoditelje pa želimo da svoja znanja i know-how prenesu na nove generacije. S druge strane, iako Span nudi značajne mogućnosti razvoja karijere za tehničke eksperte na područjima razvoja softvera, IT infrastrukture, cyber sigurnosti i slično, dosad nije bilo strukturiranih karijernih puteva za zaposlenike koji se žele razvijati u području rukovođenja. Stoga pokretanjem ove akademije Span otvara dodatne mogućnosti razvoja karijere za zaposlenike s profesionalnim afinitetima koji nisu isključivo tehnički – kaže Kapović.

Nadalje ističe da je čak 75 posto Spanovih viših rukovoditelja promovirano interno, dok je tek četvrtina zaposlena izvana. Menadžment akademijom žele vlastitim ljudima dati alate i priliku za razvoj ka višim menadžerskim pozicijama. Po završetku ovoga programa polaznici će, vjeruju u kompaniji, znati kako adekvatno podržati poslovanje Spana, kako razvijati sebe i druge te kako promovirati temeljne organizacijske vrijednosti. Na temelju toga rast će i Spanovi kapaciteti za isporuku kvalitetnih usluga čime će prosperirati i njihovi korisnici kao i tržište koje vapi za kvalitetnim digitalnim uslugama i rješenjima.

22. studeni 2024 15:49