Nakon što je početkom rujna stigla vijest kako je Porsche povećao vlasnički udio u Rimac Automobilima s 10 na 15,5 posto, odlučili smo provjeriti i na jedno mjesto staviti sve investitore koji su svoj novac odlučili uložiti u ovu kompaniju iz Svete Nedjelje.
Porsche je inače u lipnju 2018. godine stekao vlasnički udio u Rimac Automobilima od spomenutih deset posto, ali kako je suradnja ocijenjena pozitivnom i činjenica da se i Porsche okrenuo električnim automobilima predstavljajući nedavno novog Porsche Taycana, ne čudi da su odlučili povećati svoja ulaganja u Rimčevu kompaniju.
Nešto prije nego je Porsche povećao svoj udio, u svibnju ove godine u kompaniju je ušao i Hyundai Motor Group, odnosno Hyundai Motor i Kia Motors koji su zajedno uložili 600 milijuna kuna. Od ukupnog iznosa za ulaganje na Hyundai Motor otpada 474 milijuna kuna odnosno 64 milijuna eura, a na Kia Motors 126 milijuna kuna odnosno 16 milijuna eura. Također, formiralo se tada i tehnološko partnerstvo kojemu će prvi zajednički projekt biti razvoj dva električna vozila visokih performansi do 2020. godine.
Prilikom velike investicije od 600 milijuna kuna južnokorejski automobilski gigant Hyundai Motor Group kupio je vlasnički udio u Rimac Automobilima. Prema riječima Rimca, što se vlasništva tiče, Hyundai je na 11 posto, a Kia Motors na 2,7 posto.
Niz ulaganja počeo 2017. godine
Gore navedeni niz ulaganja započeo je 2017. godine velikim ulaganjem od 222 milijuna kuna (30 milijuna eura) Camela, najvećeg kineskog proizvođača baterija za automobile, poljoprivredne strojeve i bicikle. Doduše, Kinezi nisu 'ušli' u vlasništvo s cjelokupnim iznosom od 30 milijuna eura (od toga tri milijuna ide u Rimčeve električne bicikle Greyp Bikes). Svoju kartu vlasništva Kinezi su platili 12,8 milijuna kuna i to tako da su taj novac položili u temeljni kapital tvrtke, a ostatak do ciljanog iznosa uplatit će se u rezerve za daljnja ulaganja.
Što se vlasništva tiče, Camel grupa je trenutno na 14 posto. Također, ulaskom ove kineske kompanije, njihov izvršni direktor Liu Changlai je postao zamjenik predsjednika nadzornog odbora u tvrtki Rimac Automobili i Greyp bikes. Ulaganje Camela bilo je prvo veliko ulaganje neke korporacije u Rimac Automobile.
'Mala' ulaganja
Velikim ulaganjima su prethodila ona manja. Prema podacima Sudskog registra udjele u vlasništvu imaju i China Dynamics (Holdings) Limited (8,06 posto), NEW AUTOMOBILE DEVELOPMENT LLP (4,84 posto), Interated Asset Management (1,61 posto), Consulting Group (1,61 posto), te pojedinci poput Ziada Tassabehji koji drži 0,81 posto udjela, Paula E. Rungea s 0,4 posto i Adriano Mudri s 1,61 posto udjela.
Tu je također bivši naftni magnat iz Kolumbije Franck Christian Kanayet Yepes koji je 2014. 'ušao' u kompaniju i trenutno je predsjednik nadzornog odbora u tvrtki Greyp Bikes i član društva u Rimac Automobilima.
Dosad su Rimac automobili privukli 150 milijuna eura investicija, a kako je nedavno Mate Rimac izjavio, ove godine planiraju još toliko.