
Kako bi stali na kraj lažima o klimatskim promjenama, Google će s početkom studenoga onemogućiti ‘protivnicima’ klimatskih promjena da unovče svoj sadržaj i prikazuju oglase. Naime, kako kažu iz Googlea, odlučili su zabraniti sadržaj koji je u ‘suprotnosti sa znanstvenim istraživanjima’.
Nova se pravila odnose na oglašivače, izdavače i kreatore sadržaja koji u na svojim stranicama pokušavaju promicati dezinformacije o klimatskim promjenama, kao i na kreatore sadržaja na YouTubeu koji pokušavaju unovčiti svoje videozapise širenjem dezinformacija o klimatskim promjenama.
Nitko ne želi takav sadržaj
Posebno se to odnosi na tvrdnje da su klimatske promjene ‘prijevara’ i ‘obmana’, tvrdnje koje negiraju dugoročne ekološke promjene i tvrdnje koje zanemaruju značajne čimbenike klimatskih promjena, poput emisije stakleničkih plinova ili doprinosa čovječanstva klimatskim promjenama. S druge strane, Google će i dalje dopuštati oglase i unovčavanje na teme povezane s klimom, poput informiranih rasprava o klimatskim promjenama i novih provjerljivih istraživanja.
– Posljednjih je godina sve veći broj naših partnera za oglašavanje i izdavača koji izražavaju zabrinutost zbog oglasa koji se prikazuju ili promiču netočne tvrdnje o klimatskim promjenama. Oglašivači jednostavno ne žele da se njihovi oglasi prikazuju pored takvog sadržaja, a izdavači i autori ne žele da se oglasi koji promiču takve tvrdnje pojavljuju na njihovim stranicama ili videozapisima – navodi se u Googleovoj objavi.
Stoga će pažljivo razmatrati kontekst u kojemu se iznose takve tvrdnje. Razlikovat će lažne tvrdnje koje se iznose kao činjenice od sadržaja koji izvještava i raspravlja o takvim tvrdnjama.
Održivi izbor kao lakši izbor
Ova odluka slijedi nakon što je YouTube (koji je u vlasništvu Googlea) prošli tjedan najavio da će zabraniti sav sadržaj antivaksera, dok su u listopadu prošle godine zabranili širenje dezinformacija o cjepivu protiv koronavirusa, prenosi Business Insider. Iako ni Google ni YouTube nisu htjeli zauzimati strane i moderirati sadržaj, ipak su poduzeli neke korake kako bi obuzdali širenje dezinformacija na svojim platformama.
Prilikom uvođenja novih pravila Google se savjetovao s UN-ovim stručnjacima za klimatske promjene.
Google se prethodno, kao najveći prodavač digitalnih oglasa, suočio s brojnim kritikama američkog Kongresa i aktivistsa za klimatske promjene jer je dopustio tvrtkama i interesnim skupinama koje negiraju klimatske promjene da kupuju oglase. Prema istraživanju neprofitne organizacije Avaaz 2020. godine, ti su unovčeni YouTube videozapisi s netočnim informacijama o klimatskim promjenama skupili više od 21 milijun pregleda.
Ova nova pravila dolaze uz još nekoliko novih Googleovih značajki koja promiču održivost, poput uvođenja ekološki najisplativijih ruta na Google kartama i prikazivanja emisija stakleničkih plinova letova na Google Flights platformi. Svim tim novostima Google ‘nastoji učiniti održivi izbor lakšim izborom’.