Svijet
StoryEditor

Neiskorišteni tržišni potencijal digitalnih usluga čak 1,2 milijarde eura!

18. Prosinac 2020.

Globalna konzultantska tvrtka Kearney u novoj studiji pod nazivom "NextGen 2020: the Connected Consumer" identificira neiskorišteni tržišni potencijal digitalnih usluga u zemljama jugoistočne Europe, uključujući Hrvatsku. Stručnjaci procjenjuju taj potencijal na čak 1,2 milijarde eura. Telekomunikacijski operatori imaju priliku ostvariti dodatni prihod stvaranjem atraktivnih integriranih ponuda telekomunikacijskih i digitalnih usluga te povezanih uređaja, stoji u priopćenju. 

Promjene u našem načinu rada učenja i druženja, potaknute pandemijom koronavirusa, ojačale su potrebu za povezivanjem putem digitalnih kanala. Iako je rasprostranjenost telekomunikacijskih usluga velika u jugoistočnoj Europi, korištenje digitalnih usluga, poput pretplata na medijske i zabavne sadržaje te pretplata na usluge zasnovane na povezanim uređajima, zaostaje. To ukazuje na potencijal prodaje digitalnih usluga postojećoj bazi korisnika klasičnih telekomunikacijskih usluga.

U jugoistočnoj Europi prosječni potrošač mjesečno potroši 56 eura na telekomunikacijske i digitalne usluge, od čega je samo 18 posto iznosa namijenjeno digitalnim uslugama. To je znatno manje od zapadnoeuropskog prosjeka od 35 posto. U pogledu postojeće penetracije tržišta i karakteristika potrošača, stručnjaci u Kearney-u procjenjuju vrijednost neiskorištenih poslovnih prilika u jugoistočnoj Europi na 1,2 milijarde eura.

Posljednjih su godina telekomunikacijske tvrtke u svoju ponudu selektivno uključivale video sadržaj na zahtjev (engl. over-the-top, tj. OTT), stream-ing glazbe te povezane uređaje. Kako bi povećali potražnju za povezivanjem, operatori se moraju usredotočiti na zadovoljavanje potreba korisnika za brzim pristupom Internetu, što će im onda omogućiti i daljnji rast u kategoriji digitalnih usluga.

Digitalne usluge nude mogućnost drugačijeg pristupa kombiniranju fiksnih i mobilnih usluga. Riječ je o stvaranju atraktivnih ponuda izvan domene jednostavnog davanja dodatnih popusta koji danas dominiraju tržištem te smanjuju potrošnju korisnika na temeljne telekomunikacijske usluge. Dio korisnika treba brži pristup Internetu, jer trenutno nisu zadovoljni brzinom pristupa sadržaju putem svoje fiksne veze na Internet. Telekomunikacijske tvrtke u jugoistočnoj Europi mogle bi zaraditi dodatnih 120 milijuna eura godišnje nudeći nezadovoljnim korisnicima bržu vezu koja bi ujedno potaknula veću upotrebu digitalnih sadržaja“, komentira Ana Petrić, Principal u tvrtki Kearney.

Digitalne usluge su katalizator za povećanje prodaje klasičnih telekomunikacijskih usluga jer su korisnici spremniji platiti više za brži pristup Internetu, što omogućuje bolji pristup digitalnim uslugama. Potrošači koji već sada imaju veliki broj povezanih uređaja su najunosniji, ali je njihov potencijal u većoj mjeri već iskorišten.

Kearney zato potencijal vidi u mnogo većem segmentu korisnika koji trenutno imaju nizak nivo usvojenosti digitalnih usluga, ali su se s njima već susreli kao posljedica pandemije. Za ovaj segment, telekomunikacijski operatori moraju pripremiti jasne vrijednosne propozicije koje će ohrabriti kupce na donošenje odluke o kupnji dodatnih povezanih uređaja kao i pretplaćivanju na usluge koje ti uređaji omogućuju.

14. travanj 2024 12:49