Još otkad je Internet Explorer 11 predstavljen 2013. godine, nikako nije uspijevao prestići IE 8 kad je riječ o tržišnom udjelu. Najprije je pokazivao znakove napredovanja, a onda je njegov udio neko vrijeme stagnirao. Sada mu je napokon pošlo za rukom.
U razdoblju od rujna do listopada, situacija vezana uz tržišni udio pretraživača izgledala je ovako: Internet Explorer je narastao za 0,21 posto te dosegao ukupnu brojku od 58,49 posto, udio tražilice Chrome je narastao za 0,006 posto pa iznosi 21,25 posto, Firefox je pao za 0,27 posto pa iznosi 13,91 posto, udio Safarija narastao je za 0,09 posto i iznosi 5,10 posto, a udio Opere je pao za 0,03 posto pa njezin tržišni udio iznosi 0,83 posto.
Riječ je o podacima Net Applicationa koji je pratio 40 tisuća stranica.
Ako se koncentriramo samo na Internet Explorer, vidno je da je IE 11 zabilježio rast od 6,92 posto, IE 10 0,51 posto, IE9 je pao za 0,66 posto, a IE 8 je pao za čak 4,94 posto.
Što je prouzrokovalo takve promjene?
Dakle, Windows 8.1 je u posljednjih mjesec dana zabilježio velik rast, a Windows XP velik pad. Jedan od razloga je prodaja računala na početku školske godine.
IE 11 ‘krade‘ tržišni udio IE 10 i IE 9 i zato što korisnici Windows XP-a ne mogu instalirati verzije dalje od IE 8. Dodavši tome i pad XP-a, sve je spremno da IE 11 preuzme tron.
Googleov Chrome nije previše napredovao u ovih mjesec dana, ali njegov ugrađeni sustav nadogradnje i dalje čini čuda. Chrome 38 je ‘izbačen‘ početkom listopada, što znači da je dostupan jedva mjesec dana, a već je zabilježio znatan rast. Firefox, pak, ima lošu godinu, a čini se da stvari idu na gore.