Osim što je sam Mate Rimac, osnivač i direktor Rimac Grupe, podržao ovogodišnje natjecanje Formula Student Alpe Adria te najavio svoj dolazak na kartinšku stazu ST-Rauš u Novome Marofu, peto izdanje natjecanja dobiva sve više značaja za akademsku, ali i poslovnu zajednicu, budući da okuplja stotine mladih zaljubljenika u tehnologiju i brzinu, budućih inženjera.
Naime, kako ističe Tibor Kezelj, predsjednik udruge FSAA i predstavnik organizatora, natjecanje koje će se održati od 23. do 28. kolovoza okupit će pedeset timova studenata s tri kontinenta. Po prvi put je uvršteno u službeni događaj Formula Student što je, priznaje Kezelj, bio dugotrajan i kompleksan proces s brojnim zahtjevima i normama.
– Status službenog Formula Student natjecanja osigurava nam da bodovi koji se ostvaruju na našem natjecanju idu direktno na svjetsku rang listu, a samim time je i interes timova za natjecanje znatno veći. Ove smo godine popunili događaj za manje od dvije minute i imali trostruko više prijava od slobodnih mjesta na događaju. Možete to usporediti s utrkama Formule 1, svakom je timu zadatak ići na što više natjecanja da bi na kraju godine bili što više na ljestvici – kaže Kezelj.Praksa je do sada pokazala da svaki peti student nakon Formula Student natjecanja karijeru započne u autoindustriji, a velik dio njih svoju karijeru odluči započeti upravo u Rimcu.
– Bitno je za napomenuti da je cilj edukacija i praksa studentima koji se ovim projektom bave. Stoga puno studenta odlazi putem automobilske industrije, ali isto tako vrlo veliki broj odlazi i u ostale industrije, pogotovo one koje imaju fokus na razvoj – kaže organizator.
Ove godine i hibridni bolidi
– Znanja i praktična iskustva stečena u Formuli Student prednost su koju mladi inženjeri koji nam se pridruže nakon školovanja odmah potom primjenjuju na projektima unutar Rimac Grupe. U Grupi danas imamo mnogo alumna inženjera koji su tijekom svojih studentskih dana bili uključeni u natjecanja Formula Student, a danas su kao inženjeri u Rimac Grupi i dalje aktivni u 'Formuli Student' kao suci ili mentori studentskim timovima – rekao je Rimac, čija je Rimac Grupa ovogodišnji glavni sponzor.
Svoje će inženjersko znanje i vještine studenti pokazati u disciplinama dizajna, ekonomičnosti izrade vozila i poslovnog plana, ali i ubrzanja, osmice, sprint-utrke te utrke izdržljivosti. Imat će priliku i povezati se s inženjerima iz Formule 1 i automobilske industrije koji će na natjecanju biti u ulogama sudaca.
Za razliku od prošlih godina gdje su se na stazi mogli vidjeti bolidi s električnim i motornim pogonom, ove godine bit će i onih hibridnih. Sudionicima je također olakšan proces registracije, predaje dokumenata i suđenja.
Prednost naspram ostalih kolega
Student Miroslav Kolenc, voditelj Riteh Racing Teama iz Rijeke, kaže da su pripreme za ovo natjecanje kod njih već odavno započele.– U fazi smo intenzivnog testiranja kako bismo poboljšali sve što možemo i otklonili sve slabe točke na automobilu, jer samo pouzdan auto je konkurentan auto. Naš rad je popraćen na našim društvenim mrežama kako bismo držali naše sponzore i partnere u koraku s događanjima unutar garaže. Mnogo smo naučili radom na bolidu, a odlazak na natjecanje je samo bonus – kaže Kolenc te dodaje da će im svaki savjet i komentar sudaca, stručnjaka u svojim područjima, ubrzati njihov napredak.
Kada razmišlja o budućoj karijeri, Edi Martinez, član FSB Racing Teama iz Zagreba, posebno je zainteresiran za sustav ovjesa koji trenutno razvija sa svojim timom. Dogovaraju se oko natjecanja u inženjerskom dizajnu, gdje će on braniti ovjes.
– Očekujem da ću dobiti puno povratnih informacija od sudaca tokom natjecanja o sustavu kojega sam razvijao, proizvodio i sklapao kako bih bio čim stručniji u području koje je meni najzanimljivije. Kako će nas suditi stručnjaci iz autoindustrije, imat ću priliku sakupiti vrijedno znanje, a time već imam puno više predznanja i iskustva nego većina mojih kolega – zaključuje student.