
Tencent je ovog tjedna objavio rezultate poslovanja za četvrti kvartal 2024. godine u kojem je zabilježio povećanje kapitalnih izdataka koji su se više nego utrostručili. Ipak, iz te kineske kompanije zabilježili su pritom i prihode od 23,9 milijardi dolara, što je čak 11 posto više u odnosu na godinu ranije i daleko iznad očekivanja analitičara. Također, tvrtka je ostvarila dobit u iznosu od 7,08 milijardi dolara što je rast od 90 posto na godišnjoj razini.
Tencent je inače poznat kao jedna od najvećih svjetskih gaming kompanija, a prihod od domaćeg tržišta videoigara u Kini rastao je 23 posto na godišnjoj razini. Kao uzrok tome iz Tencenta navode, između ostalog, rast prodaje igara poput Honor of Kings i Peacekeeper Elite.
Nadalje, prihod od međunarodnog tržišta videoigara skočio je za 15 posto na godišnjoj razini. Tencent je proteklih nekoliko godina itekako povećao svoju vidljivost na globalnom tržištu čemu su pomogle igre poput PUBG Mobilea dok je njima domaće tržište, ono kinesko, usporavalo uslijed makroekonomskih i regulatornih prepreka.
Oglašivački biznis Tencenta također je rastao u posljednjem kvartalu 2024. godine i to za 17 posto na godišnjoj razini, a sve veći fokus stavljaju i na unovčavanju korisnika WeChata, najveće kineske aplikacije za razmjenu poruka koja je u vlasništvu ovog gaming diva.
No čini se da Tencent ne želi samo biti zvučno ime u gaming sektoru već i u području umjetne inteligencije. Tvrtka je u utorak lansirala svoj model Hunyuan3D-2.0 koji pretvara tekst ili slike u 3D grafiku. Također, tvrtka je u veljači predstavila i svoj chatbot Turbo S.
Fokus na umjetnoj inteligenciji
Iz Tencenta su priopćili da im AI pomaže i da poboljšaju vlastite proizvode pa su zahvaljujući njoj poboljšali i infrastrukturu za oglašavanje. U međuvremenu, prihod od AI-a gotovo se udvostručio u odnosu na 2023. godinu, a povećala im se i upotreba grafičkih procesorskih jedinica (GPU). Riječ je o poluvodičima ključnim za umjetnu inteligenciju. Zato je ova kineska kompanija s krajem prošle godine ‘pojačala‘ i svoju potrošnju na GPU čipove jer, kako tvrde, očekuju dodatni rast prihoda za usluge u oblaku i AI.
- Počevši od prije nekoliko mjeseci, reorganizirali smo naše timove za umjetnu inteligenciju kako bismo se fokusirali na brze inovacije proizvoda i na dubinsko istraživanje modela, povećali kapitalne izdatke povezane s umjetnom inteligencijom i povećali naše istraživanje i razvoj te marketinške napore proizvode povezane s umjetnom inteligencijom – naveli su iz Tencenta u prilikom objave financijskih rezultata.
- Vjerujemo da će ova pojačana ulaganja generirati stalne povrate kroz povećanje produktivnosti u našem oglašivačkom, gaming, ali i AI poslovanju – dodali su.
Ulagači još uvijek paze na to kako Tencent planira unovčiti svoja ulaganja u umjetnu inteligenciju, posebno u svojim proizvodima namijenjenim potrošačima, poput WeChata. Na tom planu Tencent radi s vlastitim AI modelima, kao i s onima svojih rivala. Tvrtka ima svoj interni AI chatbot pod nazivom Yuanbao dok u isto vrijeme nastoji integrirati DeepSeekovu tehnologiju u neke svoje proizvode.
Naime, baš kao i na američkom tržištu, i u Kini trenutno traje utrka za umjetnom inteligencijom pa svi tehnološki divovi razvijaju nove modele umjetne inteligencije. Sve je naravno počelo s DeepSeekovim chatbotom koji je objavljen ranije ove godine, a ubrzo nakon toga brojne su tvrtke, uključujući Alibabu i Baidu, objavile vlastiti napredak u području umjetne inteligencije.