Tvrtke i tržišta
StoryEditor

aROMA gelato planira u pet godina doseći sto lokacija u regiji i još toliko internacionalno

07. Lipanj 2024.
foto Lider

Gelato poznatog branda aROMA gelato experience već je osvojio hrvatsko tržište otvorivši u kratkom roku 54 gelaterije diljem zemlje. Od prošle godine, u prodajne prostore aROMA-e gelato stiže iz nove tvornice u Ogulinu, ujedno najveće tvornice prirodnog artizanskog gelata na svijetu. U tom pogon dnevno se može proizvesti čak 15 tona vrhunskog gelata, i to, kako ističu u kompaniji, prirodnog, samo od svježih i vrhunskih sastojaka, bez aditiva i umjetnih aroma.

- Ogulin je strateški odlična lokacija za širenje poslovanja, zbog blizine Istre i Kvarnera, Zagreba, ali i Dalmacije. Ovo je naša baza za daljnji razvoj i iskorak na druga tržišta. Istaknuo bih i našu vrhunsku radnu snagu i činjenicu da su svi zaposlenici u tvornici iz Ogulina i okolice - kaže Primož Ogrizek, osnivač i jedan od suvlasnika branda aROMA.

Od trenutačne 54 gelaterije aROMA gelato experience tri su franšize i 51 vlastiti lokal. Ove sezone broj će se povećati za još četiri nove poslovnice. U sljedećih pet godina plan je doseći sto lokacija u regiji i još sto lokacija internacionalno. Ukupna investicija u proizvodnju u Ogulinu i opremanje kumulativno 58 poslovnica u Hrvatskoj do sada je iznosila nešto više od deset milijuna eura. aROMA gelato experience u proizvodnji i gelaterijama trenutno zapošljava više od 300 djelatnika.

Tvrtka Gourmea Group AB iz Švedske, čiji su vlasnici osnivači branda Tjaša i Primož Ogrizek, ujedno je najveći pojedinačni vlasnik branda aROMA gelato experience. U hrvatskoj tvrtki, Aroma Global 3 d.o.o, koja upravlja proizvodnjom i prodajom, uz Gourmea Group AB, u vlasničkoj su strukturi i ulagač Loris Dessardo te tvrtka Southern Power LTD, kao i nekoliko manjih dioničara, međim kojima i Uprava tvrtke, Hrvoje Tretinjak, Goran Skočilić i Ivana Omrčen.

image

Tjaša i Primož Ogrizek

foto

Brand aROMA osmislili su i pokrenuli Tjaša i Primož Ogrizek, poslovni ljudi iz Ljubljane još 2013. godine. Dvije godine trajalo je ispitivanje tržišta, istraživanje vrhunskih namirnica i razvoj proizvoda i proizvodnih procesa, kako bi njihov vrhunski gelato bio spreman za tržište. aROMA gelato do sada se proizvodio u ljubljanskoj manufakturi. Ipak, s obzirom na rast i širenje na tržištu te rastuću potražnju, kapaciteti ove manufakture više nisu bili dovoljni. Vlasnici i osnivači branda prepoznali su Hrvatsku kao tržište za snažnije širenje poslovanja i iskorak u regiji, ali i šire.

Sve namirnice su domaće, odnosno europske, ako su na tom tržištu dostupne i zadovoljavaju standarde, dok se ostale vrhunske namirnice nabavljaju diljem svijeta. Tako su pistacije iz regije Bronte na Siciliji, lješnjaci iz Pijemonta, vanilija s Madagaskara, maline iz Arilja u Srbiji, mango Alphonso iz Indije. U kremastoj bazi koristi se isključivo lokalno svježe mlijeko, vrhnje i jogurt.

- Svježe mlijeko, vrhnje i jogurt dolazi direktno u pasterizator gdje se pasterizira na 75°C. Dvije su vrste osnovne pripreme, mliječna i čokoladna. Nakon što se masa pasterizira i homogenizira, prebacuje se u tankove. U mliječnu bazu dodaju se dalje sastojci ovisno o tome koji se okus proizvodi, kao primjerice pistacije, lješnjak, bademi itd. Nakon toga, masa se prebacuje u tzv. zrijač gdje sazrijeva 16 sati - pojasnio je Mario Ivančević, voditelj proizvodnje.

Gotov gelato pakira se i deklarira, a napunjena ambalaža na kraju procesa ulazi u komore gdje se `šokira´ na -40°C i nakon toga pakira za isporuku, stoji u priopćenju.

22. studeni 2024 02:01