Dionice Tesle porasle su za gotovo četiri posto u utorak u odnosu na rast S&P 500 indeksa od 0,03 posto, dovršavajući 10-dnevni rast dionica proizvođača električnih automobila, najdulji od lipnja 2023. godine.
Čini se da Teslin rast nije iznimka među proizvođačima električnih vozila, s obzirom da su dionice Riviana porasle za više od 11 posto od kraja prošlotjednog trgovanja, najviše zbog novog partnerstva koje je tvrtka sklopila s Volkswagenom, a i Lucid Group je dodao više od osam posto svojoj vrijednosti od zatvaranja u petak, dok je cijena dionice Polestara porasla sedam posto u istom razdoblju.
No dok dionice električnih vozila pokazuju znakove oživljavanja, ulagači će pozorno pratiti hoće li se rast nastaviti i nakon nadolazeće sezone prihoda u drugom kvartalu.
Svi rastu
Nakon posljednjeg porasta u utorak, dionica Tesle porasla je za gotovo 44 posto u zadnjih 10 faza trgovanja, dodajući oko 250 milijardi dolara tržišne kapitalizacije. Dionica je nadmašila rast od 16 posto sektora Auti-gume-kamioni i četiri posto od indeksa S&P 500 tijekom istog razdoblja.
Prije ovog 10-dnevnog porasta, Tesline dionice pale su 27 posto od početka godine, ali sada su porasle za gotovo šest posto. Dionice su skočile usprkos snažnijim od očekivanih isporukama električnih vozila u drugom tromjesečju i implementaciji pohrane baterija.
Druge dionice električnih vozila također su u posljednje vrijeme na dobitku. Rivian je, na primjer, porastao za 31 posto otkako je prošlog mjeseca objavljeno Volkswagenovo ulaganje u tvrtku u iznosu od pet milijardi dolara. Ugovor će Rivianu osigurati prijeko potrebnu gotovinu za povećanje proizvodnje.
Rivianova najava isporuka u drugom tromjesečju od gotovo 13.800 vozila, što predstavlja povećanje od devet posto u odnosu na prethodnu godinu, također je u posljednje vrijeme povećala zalihe.
Lucid Group, proizvođač luksuznih EV limuzina, također je u posljednje vrijeme doživio određeno olakšanje nakon što je teško patio otkako je izašao na burzu 2021. U ponedjeljak je tvrtka izvijestila o svojim isporukama od 2394 vozila u drugom tromjesečju, što je skok od 22 posto u odnosu na prvo tromjesečje i povećanje od 70 posto u odnosu na prethodnu godinu.
Dionice Lucida porasle su 18 posto od početka srpnja i gotovo 40 posto od pada na najnižu razinu u 52 tjedna u travnju ove godine.
Kineski div za električna vozila i baterije, BYD, također bilježi uspjeh u posljednje vrijeme, s rekordnom prodajom u drugom kvartalu od gotovo milijun ranije ovog mjeseca. Dionice BYD-a porasle su gotovo 10 posto od početka godine i preko 14 posto u posljednja tri mjeseca.
Švedski proizvođač električnih vozila Polestar također je najavio značajan skok u isporukama između prvog i drugog kvartala. Polestarov ADR (američka depozitarna potvrda) porasla je za gotovo 22 posto u jednom mjesecu.
Jesu li EV dionice rizične?
U nedavnom postu na X-u, poznati menadžer i investitor Bill Gross primijetio je da se Tesla ponaša kao meme dionica, misleći na Teslin stalni rast. Financijski stručnjak upozorio je da dobici dionica nisu opravdani jer proizvođač električnih vozila ima ‘slabe temelje‘.
Gross je usporedio Teslinu dionicu s drugim ‘pump and dump‘ dionicama poput Chewyja, Zappa i GameStopa. Dionice Chewyja porasle su 36 posto krajem lipnja nakon što je Keith Gill, koji je poznat po svojoj uključenosti u GameStopov tzv. short squeeze, tweetao sliku psa.
Zappove dionice su porasle gotovo 500 posto u posljednja tri dana, dok su dionice GameStopa porasle više od 200 posto nakon što se Gill vratio na društvene mreže u svibnju.
Grossova izjava o dionicama Tesle može, ali i ne mora biti istinita, ali očito je da se tvrtka bori zbog sve veće konkurencije i rastuće popularnosti hibridnih automobila. Naravno, nije to samo Tesla; mnogi drugi proizvođači električnih vozila također imaju slične probleme.
Uspješnost sektora automobilskih guma i kamiona to dobro naglašava. Sektor je ostvario povrat od -20 posto u posljednje tri godine, isto kao i dionice Tesle, što znači da su oba ulaganja donijela slične gubitke investitorima u tom razdoblju.
Što bi investitori trebali učiniti?
Ne može se poreći da su se mnogi proizvođači električnih vozila borili s potražnjom u posljednjih nekoliko godina.
S druge strane, najnoviji podaci o isporuci električnih vozila pokazuju da se potražnja za električnim vozilima globalno stabilizira i da se tržište električnih vozila oporavlja. Brojni analitičari vjeruju da bi rastuća ponuda pristupačnih cijena povećala količine električnih vozila ove godine, ali i u budućnosti.
Međutim, s obzirom da se očekuje da većina velikih proizvođača električnih vozila uskoro objavi svoje prihode, ulagači bi trebali tražiti pozitivnije znakove za tržište električnih vozila i u skladu s tim donositi svoje investicijske odluke.