Disney je najavio ulaganje od 1,5 milijardi dolara u proizvođača igara Epic Games koje bi trebalo dovesti do stvaranja novog virtualnog Disneyjevog svemira. Virtualni svijet u kojem korisnici mogu igrati igre, kupovati i komunicirati jedni s drugima zvuči poznato jer je to Zuckerberg pokušavao prodati prije par godina nazivajući taj svijet metaversom, koji, dodajmo, nije uspio.
Bob Iger, šef Disneya kaže kako iza ove odluke stoji činjenica da sve veći broj mladih igra videoigre.
Više od 90 posto generacije Alpha i Gen Z, koja uključuje sve koji su rođeni nakon 1996., igralo je igrice tijekom šestomjesečnog razdoblja prošle godine, prema izvješću tvrtke NewZoo. Štoviše, više od polovice te skupine, plus milenijalci, trošili su novac na igre na mjesečnoj bazi prošle godine i vjerojatnije je da će kupovati od robnih marki predstavljenih u igrama, dodaje se u izvješću.
- Kad sam vidio koliko vremena provode na video igrama, bilo sam iznenađen. Zaključak do kojeg sam došao bio je da moramo biti tamo, i to čim je prije moguće – rekao je Iger.
Iger je opisao planirani virtualni Disney World kao nešto što živi uz Fortnite, popularnu igru koju radi Epic Games, i potpuno je povezano s njim. Likovi koji obuhvaćaju Disneyjevo intelektualno vlasništvo - uključujući Pixar, Marvel, Star Wars i Avatar - pojavili bi se u tom novom virtualnom svemiru. Korisnici će moći igrati igre koje proizvodi Disney, stvarati vlastite igre, gledati sadržaj kratke forme i kupovati digitalnu robu, rekao je Iger. Također je iznio ideju o distribuciji dugog Disneyevog sadržaja unutar online ekosustava.
Nije metavers, ali ipak je
Disney nije dao datum izlaska ni za jedan od svojih planiranih proizvoda s Epicom. Njegove su dionice porasle za šest posto nakon izvješća o zaradi, na 105,79 dolara, nakon što su objavili dobit bolju od očekivane i prognozirali rast dobiti u nadolazećoj godini koji je uglavnom rezultat rezanja troškova.
Igerov prijedlog zvuči jezivo poznato ideji Marka Zuckerberga o metaverzumu, na kojemu je Meta posljednjih godina izgubila više od 46 milijardi dolara, pa su se sad usmjerili na AI poslovanje.
Međutim, postoji nekoliko ključnih razlika koje čine Disney spremnijim za uspjeh u virtualnoj stvarnosti, smatra Brian Mulberry, upravitelj portfelja klijenata u Zacks Investment Managementu.
- Činjenica da Disney ima ogromnu količinu prepoznatljivosti likova i lojalnosti robnoj marki odmah ga čini pristupačnijim, kao i raznolikost dobi koje bi bile zainteresirane za to iskustvo - rekao je Mulberry.
Također, Disney je već sklopio partnerstvo s Appleom prošlog tjedna najavljujući buduće integracije s Appleovim novim headsetom za proširenu stvarnost Vision Pro.
Osim što ima mnogo jasniju polaznu točku za svoj virtualni svijet od Meta, Iger je upadljivo izbjegavao korištenje izraza ‘metaverzum‘, koji je postao sinonim za veliku potrošnju i nepovoljne rezultate. U svojoj srži, Disney preuzima svoju strategiju s tematskim parkovima i primjenjuje je u digitalnom svijetu.
- Dodavanje Disneyevih likova u Fortnite također služi kao reklama za Disneyjeve likove 24/7 na najpopularnijoj platformi za videoigre na planeti - rekao je Mulberry.
Disneyevi likovi već su se pojavljivali u Fortniteu, uključujući Jacka Skellingtona iz Noćne more prije Božića.
- To je najbolji od svih svjetova iz poslovne perspektive i svakako izvrstan za potrošače koji vole komunicirati s našim likovima u formatu videoigara - rekao je Iger.
Disney je godinama razvijao videoigre u vlastitoj produkciji ali je većinu tog napora napustio 2016. nakon što nije uspio stvoriti niti jednu hit igru. Umjesto toga, počeo je licencirati svoje intelektualno vlasništvo izdavačima igara, poput Epic Gamesa.