Tvrtke i tržišta
StoryEditor

Filip Šarić (Holofiction): Planiramo uvesti AI u hologramske projekte

22. Ožujak 2025.
Poduzetnik Filip Šarić, Holofictionfoto Boris Ščitar
Osnivanje Holofictiona 2016. plod je fascinacije Filipa Šarića hologramima i inovacijama. Danas tvrtka pokriva različite tehnologije

Tehnologija pomiče granice na doista nevjerojatne načine, mnogima donedavno nezamislive. I ako se pita Holofiction, budućnost je doista ovdje te na njoj samoborska tvrtka za hologramsku tehnologiju neumorno radi. Trenutačno tako razvija WebAR rješenja koja spajaju internet i proširenu stvarnost (augmented reality – AR), pri kojima s pomoću QR koda korisnici mogu u stvarnom prostoru pregledati detaljno proizvod okretanjem i razgledavanje sa svih strana. Moguće je i, primjerice, izraditi brošuru za Svjetsko rukometno prvenstvo iz koje iskače rukometaš Luka Lovre Klarica te poziva navijače da nabave karte i podupru hrvatsku momčad. Ili, recimo, brošuru u kojoj je nakon skeniranja vidljiv hologram američkog predsjednika Donalda Trumpa koji drži jedan od svojih govora.

Slično je napravljena i WebAR posjetnica s QR kodom koji nakon skeniranja prikazuje korporativni video Holofictiona s presjekom ponude i projekata. Sadržava i izbornik s kojega se može nazvati te poslati poruka na WhatsApp i elektronička poruka. Holofiction je izradio također 3D modele LED i LCD ekrana, projektora, božićnog drvca, Djeda Božićnjaka u sklopu Coca-Coline kampanje, Rolexova sata ili zlatnog prstena koji se kamerom mogu prikazati u stvarnoj veličini sa svim pojedinostima koje imaju pravi predmeti.

Uvijek korak ispred

Među nedavnim su projektima, kaže Holofictionov osnivač Filip Šarić, i interaktivni fliper na velikom LED ekranu za Hrvatski Telekom, a za Pupu Milano osmišljeno je vanjsko oglašavanje, odnosno FOOH (engl. fake out of home) kampanja u kojoj maskara izlazi iz Manduševca, lebdi i odleti u nebo. Holofiction je radio i na šouu zagrijavanja prije početka koncerta Tonyja Cetinskog te izradio VR (virtual reality – umjetna stvarnost) igricu za švicarski brend u sklopu koje je osmišljen i edukativni sadržaj za predstavljanje proizvoda.

– Cilj je uvijek biti korak ispred u industriji, zato neprestano pratimo tržište i inovacije. U idućim godinama planiramo proširiti ponudu novim naprednim tehnologijama i dodatnom interakcijom. Posebno ćemo se usmjeriti na daljnji razvoj WebAR-a, koji omogućava korisnicima da putem QR kodova ili aplikacija dovedu digitalne sadržaje u stvarni prostor i istraže ih na potpuno nov način. Taj tip tehnologije nudi goleme mogućnosti u marketinškim kampanjama jer korisnicima omogućuje da se povežu s brendovima u interaktivnim, personaliziranim iskustvima. Također, razvoj umjetne inteligencije bit će ključan u našim budućim projektima. AI može donijeti naprednu analitiku, prilagodbu korisničkog iskustva u stvarnom vremenu te izradu sadržaja po želji. Planiramo integrirati AI u svoje hologramske projekte, 3D mapiranje i interaktivne instalacije. Naglasak nam je također na senzorici i radu na raznim digitalnim instalacijama u maloprodaji. Proširivat ćemo i svoju ponudu novim interaktivnim digitalnim instalacijama koje kombiniraju AR, VR i AI tehnologiju, omogućujući stvaranje personalizirane interakcije i interakcije s potpunim uranjanjem u vurtualni svijet – najavljuje Šarić.

Na kojim su sve tržištima osim hrvatskoga prisutni, s kojim su organizacijama do sada surađivali te što sve Holofiction nudi klijentima pročitajte u novom broju tiskanog i digitalnog Lidera.

Članak je dostupan u tiskanom 
i digitalnom izdanju Lidera
28. ožujak 2025 07:20