Tvrtke i tržišta
StoryEditor

Hrvatsko tržište online medijskog oglašavanja lani naraslo na više od 110 milijuna eura

18. Ožujak 2023.
Dunja Ivana Ballon
Najveći udio u ukupnom iznosu ostvaruje displej-oglašavanje, 41 posto, nakon čega s 30 posto slijedi oglašavanje na društvenim mrežama, a zatim, s 20 posto udjela, oglašavanje na tražilicama

Vrijednost hrvatskog tržišta online medijskog oglašavanja, prema istraživanju i procjeni IAB-ova istraživanja ‘Online Media AdEx‘, u prošloj je godini porasla za neočekivano visokih 21 posto i dosegnula više od 110 milijuna eura. Za ovu se godinu procjenjuje daljnji rast od 12 posto.

Najveći udio u ukupnom iznosu ostvaruje displej-oglašavanje (statični, animirani i videoformati) s 41 posto, nakon čega s 30 posto slijedi oglašavanje na društvenim mrežama, a zatim oglašavanje na tražilicama s 20 posto udjela u ukupnoj investiciji. Procjenjuje se da će ti kanali nastaviti dominirati i ove godine, a očekuje se i znatan porast ulaganja u influencere – od čak 63 posto u odnosu na 2022. Povećanje ulaganja u sadržajni marketing procjenjuje na također visokih 41 posto u odnosu na 2022.

U oglašavanju na društvenim mrežama postojana je dominacija kompanije Meta Inc.: Facebook je s prijašnjih 54 posto porastao na 58,6 posto 2022., a Instagram drži 37,5 posto. Ostale mreže, među kojima su najzastupljeniji LinkedIn (1,5 posto) i Snapchat (1,2 posto), sve zajedno čine manje od četiri posto udjela u oglašavanju na društvenim mrežama. Globalne platforme u vodstvu su i kad je riječ o videooglašavanju: 58 posto ulaganja odlazi na YouTube, a dodatnih 25 posto na Facebook.

–​ IAB-ova godišnja studija​ ‘Online Media AdEx‘​ globalni je standard industrije i mjerilo vrijednosti za procjenu stanja struke u cijelom svijetu. IAB-ovi članovi u Hrvatskoj i radna skupina njegovih stručnjaka ponovno su odradili sjajan posao. Gledajući dobivene rezultate i složnost naših stručnjaka u predviđanjima za 2023., zaključak je jasan: budućnost je digitalna – izjavila je Dunja Ivana Ballon, direktorica IAB-a Croatia i izvršna direktorica Hrvatske udruge društava za tržišno komuniciranje. 

21. svibanj 2024 06:32