Piše: Roko Kalafatić
Dionice poznatog trgovačkog lanca Bed Bath & Beyond Inc. naglo su pale u trgovanju prije tržišta u srijedu nakon što su iz kompanije objavili da bi mogli ponuditi, izdati i prodati dionice s vremena na vrijeme. Dionice su potonule čak 21 posto u 6:42 po njujorškom vremenu i tako izbrisale raniji dobitak. Iz kompanije su također poručili da planiraju iskoristiti prihode od bilo kakve prodaje svojih dionica za, između ostalog, plaćanje nepodmirenih dugova, prenosi Bloomberg.
Zadužili se za preko 370 milijuna dolara
Navedena objava dolazi nakon što su se ulagači pripremili za strateško ažuriranje kompanije prije otvaranja tržišta, ali fokus njihovog 'poslovnog i strateškog ažuriranja' i dalje ostaje nepoznat. Ono što je sigurno jest da će se svako kretanje tvrtke u budućem razdoblju pratiti s povećalom, s obzirom da su prošlotjedna izvješća pokazale podatke koji navode da će pod hipoteku staviti svoj cijenjeni brend Buybuy Baby. Analitičari iz Morgan Stanleyja poručili su da će potrošnja novca i podrška dobavljačima također biti u fokusu konferencijskog poziva koji bi se trebao održati ubrzo.
Kolovoz je svakako bio turbulentan za dionice Bed Bath & Beyonda usred povratka interesa malih trgovaca dionicama. Podsjećamo, dionica tvrtke skočila je s najnižih 4.89 dolara početkom mjeseca na najvišu vrijednost od 30 dolara sredinom mjeseca nakon čega su dobitci počeli padati. Tvrtka se nedavno našla u nezavidnoj situaciji nakon što je utjecajni investitor Ryan Cohen prodao svoj udio.
Ako pogledamo ovu godinu od njenog početka pa do sada, dionice su sveukupno pale za 17 posto zbog rastuće zabrinutosti oko pada prodaje i zaustavljanja ili ograničenja isporuka određenih dobavljača. Ipak, kompaniju bi mogao spasiti prošlotjedni veliki zajam investicijske tvrtke Sixth Street od otprilike 375 milijuna dolara, a ulagači se nadaju da će privremena izvršna direktorica Sue Gove ubrzo dati više informacija o tome kako planira rebrendirati lanac i vratiti ga među profitabilne.
Stotine milijuna izbrisano u nekoliko mjeseci
Nekad poznat po kuponima s popustom od 20 posto, Bed Bath & Beyond je zadnjih godina osjetno promijenio svoju robu ne bi li se kompanija usredotočila na prodaju vlastitih ili privatnih robnih marki, uključujući i brend posuđa Our Table. Vrijeme je pokazalo da je ta strategija propala, s obzirom da je prodaja pala za 25 posto, a tvrtka je izgubila 358 milijuna dolara u prvom tromjesečju koje je završilo 28. svibnja.
Robne zalihe kompanije za vrijeme tromjesečja su porasle 12,5 posto, a između 3. lipnja i 22. kolovoza, a najmanje 22 broda iz Azije koji su prevozili 40 velikih kontejnera s robom za Božić i Noć vještica stigli su u njihove trgovine i distribucijske centre, pokazali su nedavni podaci konzultantske tvrtke za povrat sredstava pomorskog prijevoza, Ocean Audit.
Bed Bath & Beyond je u posljednje dvije godine zatvorio oko 200 prodajnih mjesta, a ne bi bilo neobično da zatvori još nekoliko trgovina u nadi da će uštedjeti novac. Otprilike 25 posto od približno 900 preostalih trgovina vjerojatno je neprofitabilno, doznaje Reuters - pa je kompanija primorana tražiti olakšice od najmodavaca da bi preživjela.