S rezerviranih 6,75 milijardi prostornih metara kapaciteta za uplinjavanje i ugovore o opskrbi od 2021. do 2027. godine, tvrtka MVM CEEnergy, hrvatska podružnica mađarske MVM Grupe, najveći je zakupac LNG terminala na Krku. No osim toga, u 2021. godini je od prodaje plina ostvarila čak 3,59 milijardi kuna prihoda što ju čini i jednom od najvećih i najbrže rastućih tvrtki u Hrvatskoj. Marjan Vugrinec, izvršni direktor ove vrlo mlade tvrtke osnovane u veljači 2020., kaže da je ovakav rast prihoda nastao slijedom velikog rasta cijene plina krajem prošle godine.
– MVM CEEnergy Croatia je zakupnik LNG terminala na otoku Krku u razdoblju od 1. siječnja 2021. do 30. rujna 2027. godine. Iako je tvrtka osnovana 2020. godine, prvih par mjeseci primarni je fokus bio ishoditi sve dozvole za početak komercijalne aktivnosti. LNG terminal započeo je s radom 1. siječnja 2021. godine, a MVM CEEnergy Croatia je tog datuma uvezla prvi LNG teret u Hrvatsku. Godišnja količina koju isporučujemo preko LNG terminala je otprilike 1 milijarda m3 plina, što nas čini najvećim korisnikom terminala. U 2021. godini dopremili smo 9 LNG tereta. Prihodi tvrtke su rasli paralelno s rastom cijene plina koja je krajem 2021. godine postigla rekordne razine – objašnjava Vugrinec.
Rat u Ukrajini i sankcije Rusiji, dodaje Vugrinec, ne odražavaju se na njihovo poslovanje te njihova dobava LNG-a preko terminala na Krku teče nesmetano.
– Od početka 2022. godine dopremili smo 5 LNG tereta, a geopolitička situacija nije imala utjecaja na dinamiku isporuke. Rat u Ukrajini i sankcije Rusiji osvijestile su značaj diverzifikacije opskrbe energentima, u čemu LNG ima bitnu ulogu – kaže direktor te pojašnjava da su do sada uvezli terete iz SAD-a, Trinidada i Tobaga, Qatara, a posljednji je stigao iz Egipta.
– Osim uvoza LNG-a, širimo poslovanje na veleprodajnom tržištu plina u Hrvatskoj, ali i razvijamo portfelj krajnjih kupaca koji plin preuzimaju na izlazima iz plinskih distributivnih sustava. Započeli smo i s takozvanim Ship to Truck operacijama, odnosno ponovnim pretovarom LNG-a iz FSRU broda u kamione za prijevoz LNG-a, tako da smo i na tom području aktivni od samog početka pružanja usluge od strane operatora LNG Terminala – kaže Vugrinec te ističe da 'kupaca za takvu vrstu isporuke ne nedostaje'.
S obzirom na navedene rezultate i daljnje planove, zainteresirani su i za zakup dodatnih kapaciteta na LNG Terminalu, ali svi su kapaciteti rasprodani do 30. rujna 2027. No, kako je najavio premijer Andrej Plenković, Hrvatska je vrlo blizu investicijske odluke o nadogradnji LNG terminala na Krku kako bi mu se povećao kapacitet.