Prije nekoliko mjeseci zaključena je šezdeset milijuna eura vrijedna investicija Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD) u tvrtku Mplus. EBRD je, naime, uložio u Mplusovu poslovnu vertikalu BPO (engl. business process outsourcing) preuzevši 28,3 posto vlasničkog udjela u tom regionalnom lideru u eksternalizaciji (engl. outsourcing) tehnologije, IT uslugama i poslovnim procesima. Tako velika investicija ugledne europske financijske institucije u samo jedan segment poslovanja te tvrtke jasan je signal da outsourcing još nije doživio vrhunac i da su očekivanja velika, a nove prilike za takve poslove stvaraju se i daleko izvan Hrvatske u raznim sektorima, od bankarstva do logistike.
– Nedavno smo pokrenuli uzbudljiv pilot-projekt s američkom kompanijom koja je ujedno lider u pružanju hardverskih usluga financijskoj industriji. Projekt se temelji na tehnologiji prevođenja glasa (engl. voice translation) i AI asistenciji agentima koji drastično smanjuju troškove i podižu kvalitetu usluge. Pilot je već u zreloj fazi i testiramo ga u globalnom okružju. S ponosom možemo reći da su projekt potpuno, od tehnologije do procesnog znanja i iskustva, isporučili Mplus i naš razvojni tim. To je samo jedna od mnogih inicijativa u trenutačnom portfelju Mplusove tehnološke divizije, brendirane kao Mtech, koja kontinuirano razvija i unapređuje našu ponudu AI i CX in-house rješenja – otkrio nam je Tomislav Glavaš, izvršni direktor Mplusa i član Uprave Bosqara.
Ne toliko davno outsourcing se ponajprije povezivao s poduzećima koja se bave čišćenjem i zaštitarskim tvrtkama ili onima koje se bave komercijalnim, tehničkim i infrastrukturnim upravljanjem objektima. Danas ipak prednost imaju ona koja svoje usluge povezuju s pomno razrađenim softverima i naprednom tehnologijom koja na prvo mjesto stavlja podatke, pa se u masi pružatelja usluga najviše izdvajaju logistika, upravljanje skladištima, IT, upravljanje ljudskim potencijalima i računovodstvo. Korisnici njihovih usluga mogu se mirno usredotočiti na svoj glavni posao.
– Bez outsourcinga mnoge poznate tvrtke ne bi bile ni približno uspješne kao što jesu. One koje žele biti uspješne usredotočuju se na svoju glavnu djelatnost, teže u njoj biti najbolje, ostvarivati najveću dodanu vrijednost koja se prelijeva u dobre plaće njihovih zaposlenika i dobre profite. Da bi u tome uspjele, kapital ulažu u svoju ključnu djelatnost jer jedan uloženi euro u ono u čemu ste najbolji dat će bolji povrat od eura uloženog u nešto što nije vaša glavna djelatnost. Osim toga, uspješne tvrtke tjeraju svoj menadžment i ljude da budu i mentalno usredotočeni na ono u čemu su najbolji, ne pokušavaju od njih napraviti Katicu za sve. Fokusirajući i ljude i kapital, podižu volumene i opseg svojih operacija te tako ostvaruju ekonomiju obujma, smanjuju troškove i ponovno povećavaju dodanu vrijednost – obrazlaže Petar Šimić, izvršni direktor i predsjednik Uprave Primacošpeda.
Koliko hrvatske tvrtke koriste outsourcing, za što sve traže outsourcing usluge te koliko njime štede resursa doznajte u novom broju tiskanog i digitalnog izdanja Lidera.