Porsche AG je održao svoju godišnju konferenciju na kojoj su predstavljeni financijski rezultati tvrtke ali i ambiciozni program ‘Road to 20‘ s kojim žele učiniti Porsche brend još ‘otpornijim i jačim.‘
Prihodi od prodaje grupe u 2022. godini iznosili su 37,6 milijardi eura, što odgovara rastu od 13,6 posto (2021.: 33,1 milijarda eura). Operativna dobit Grupe iznosila je 6,8 milijardi eura, nadmašujući prošlogodišnju brojku za 1,5 milijardi eura (porast od 27,4 posto). Grupne isporuke i neto novčani tok u automobilskoj industriji također su dosegnuli nove rekorde svih vremena u 2022. Operativni povrat od prodaje Grupe porastao je sa 16,0 posto na 18,0 posto, rečeno je na godišnjoj konferenciji Porschea.
- U teškim uvjetima, postigli smo najjači rezultat u povijesti Porschea, a uz to smo započeli i ambiciozni program Road to 20 kako bi osigurali dugoročni cilj profita – rekao je Oliver Blume, predsjednik Izvršnog odbora.
Porsche je u prošloj godini isporučio 309.884 vozila. To odgovara povećanju od 2,6 posto u usporedbi s 2021. (301.915 vozila). U financijskoj godini 2022. neto novčani tok automobilske industrije porastao je s 3,7 milijardi eura na 3,9 milijardi eura.
- Naši čimbenici uspjeha su poboljšano pozicioniranje cijena, snažan miks proizvoda, povećanje prodaje vozila, učinci tečaja i naša stroga disciplina troškova – rekao je Lutz Meschke, zamjenik predsjednika i član Izvršnog odbora za financije i IT.
Plan Road to 20
Tim Porschea nastavlja si postavljati visoke ciljeve za budućnost. U 2023. tvrtka je započela svoj ambiciozni program ‘Road to 20‘, s kojim Porsche cilja da operativni povrat od prodaje bude viši od 20 posto i to dugoročno.
- Želimo povećati kvalitetu naših marži doprinosa i učiniti naše proizvode još privlačnijim a program Road to 20 je nastavak uspješnog Programa profitabilnosti 2025. kojim se Porsche prethodnih godina učinio otpornijim na krize – dodao je Meschke.
Meschke se dotaknuo i rekordnog IPO-a u Europi u smislu tržišne kapitalizacije koji im je omogućio autonomiju koja ima daje poduzetničku slobodu.
Zbog toga ćemo dodatno ojačati specifične sposobnosti u ključnim područjima kao što su softver i baterijska tehnologija – rekao je Meschke.
Moderni luksuz
Porsche nastavlja promicati svoju strategiju modernog luksuza. Prema Luxury & Premium Reportu konzultantske tvrtke Brand Finance, Porsche je najvrjedniji luksuzni brend na svijetu. Istodobno, Porsche želi nastaviti sa svojom ambicioznom strategijom elektrifikacije. Potpuno električni Macan će biti dostupan 2024. a potpuno električni 718 planiran je za sredinu desetljeća. Srednjoročno će biti dostupan samo kao potpuno električni model. Slijedit će ga potpuno električni Cayenne. Četvrta generacija SUV-a koja će naglasiti Porscheov cilj da 2030. isporuči više od 80 posto svojih novih vozila kao potpuno električne modele.
Porsche također planira proširiti svoj portfelj proizvoda prema gore s potpuno električnim SUV-om koji se nalazi iznad Cayennea. Ovaj novi koncept vozila osmišljen je kako bi ponudio snažne performanse i funkcije automatizirane vožnje s tipičnom Porscheovom linijom, zajedno s potpuno novim iskustvom unutar vozila. To će se temeljiti na platformi SSP Sport koju je razvio Porsche.
Tijekom 2023. Cayenne bi trebao doživjeti jednu od najopsežnijih nadogradnji u povijesti Porschea. Ažuriranja modela treće generacije uključuju tri dodatno razvijena plug-in hibrida s većim dometima..
Porsche si je također postavio ambiciozne ciljeve održivosti. U okviru svoje strategije, tvrtka radi na neto ugljično neutralnom lancu vrijednosti za svoja vozila do 2030. Porsche je 2022. s partnerima u Čileu također postavio pilot tvornicu e-goriva gdje proizvodnja traje od prosinca.
- Ovim smo pokazali da se e-goriva mogu proizvoditi u industrijskim razmjerima - kaže Blume.
Dividenda od 1,01 eura po povlaštenoj dionici
Od uspješnog IPO-a, dionice Porschea su pozitivno napredovale. Cijena dionice porasla je s ponuđene cijene od 82,50 eura na 114 eura (od 28. veljače 2023.). To odgovara tržišnoj kapitalizaciji od 108 milijardi eura.
- Tržište kapitala je prepoznalo našu snažnu poziciju neovisnog luksuznog brenda usmjerenog na učinak. U isto vrijeme smo u mogućnosti selektivno iskoristiti sinergiju s Volkswagen Grupom. Nešto od čega naši dioničari također imaju koristi – rekao je Meschke.
U financijskoj godini 2022. zarada po redovnoj dionici iznosila je 5,43 eura, a zarada po povlaštenoj dionici 5,44 eura. Za financijsku godinu 2022. Izvršni odbor predlaže godišnjoj skupštini isplatu dividende u iznosu od 911 milijuna eura. Dodajući dodatne dividende od pet milijuna eura za povlaštene dionice, ukupni iznos iznosi 916 milijuna eura. To odgovara 1,00 euro po običnoj dionici i 1,01 euro po povlaštenoj dionici.
Porsche ciljevi
- Ako se ekonomski izazovni uvjeti dodatno ne pogoršaju, očekujemo operativni povrat prodaje Grupe za financijsku godinu 2023. u rasponu od 17 do 19 posto - kaže Meschke pa dodaje kako im je dugoročno gledano, cilj da poslovni povrat Grupe na prodaju bude veći od 20 posto.