Tvrtke i tržišta
StoryEditor

[Poslovna scena] Zvijezdan Stanić: Zašto moja tvrtka mora živjeti život hobotnice sa što više krakova

15. Srpanj 2022.
Zvijezdan Stanićfoto Ratko Mavar

Na zagrebačkom Žitnjaku u jednoj su zgradi dva Stanića. S istočne je strane ulaz u Stanić Beverages koji posluje u sklopu Stanić grupe Svjetlana Stanića. Mi smo ušli na zapadni ulaz, gdje svoj ured na drugom katu ima Zvijezdan Stanić, vlasnik i predsjednik Uprave Stanića.

'Naš' Stanić, sa sjedištem u Kerestincu, upravom u Zagrebu i sedam distributivnih centara najpoznatiji je kao veletrgovac i distributer prehrambenih proizvoda. Međutim, bave se i maloprodajom u lancu sa 33 prodajna mjesta, logistikom i proizvodnjom, odnosno narezivanjem i pakiranjem suhomesnatih proizvoda i sireva.

– Hrvatsko je tržište zahtjevno, i zato moramo sinergijski povezati što više djelatnosti kako bismo opstali – objašnjava tu svestranost osnivač i predsjednik Uprave Zvijezdan Stanić. Napominje da je konkurencija iznimna i u veleprodaji, a posebno u maloprodaji, te da su tu stranci s velikim iskustvom i financijskim zaleđem. – Pokušavamo ih stići usput učeći od njih, ali i na primjeru vlastite kože. Zato trebamo imati amortizere, odnosno, živjeti život hobotnice sa što više krakova – slikovit je Stanić.

- Potrebna nam je i logistika i dio proizvodnje, jer tako bolje pratimo asortiman, a maloprodaja nam pomaže da znamo kako tržište funkcionira i usmjerava nas. Proizvodnja pak diže konkurentnost i promet, zahvaljujući njoj postajemo bolji partner – tvrdi prvi čovjek Stanića. Najviše prihoda ipak donosi veleprodaja, zatim maloprodaja, te proizvodnja, dok logistika ima najmanji udjel, ali je neophodna nadopuna. S druge strane, Stanić ju ocjenjuje najsloženijom jer je tu velik utjecaj ljudskog i posebno vanjskih faktora.   

Tvrtka posebno forsira HoReCa kanal, koji je najviše patio za vrijeme korone, ali sad se oporavlja i sve ide u dobrom smjeru. U Staniću se nadaju da će ova sezona pomoći ne samo njima, nego i cijeloj državi da lakše prebrodi najavljujuću recesiju. Naš sugovornik smatra da skupo plaćamo cijenu svjetske krize, te upozorava da će za većinu poduzetnika posebno teška biti sljedeća godina. Pritom navodi energetske udare – rast cijena goriva, i još ozbiljniji udar poskupljenja električne energije za poduzetnike. Doduše, malo su uspjeli amortizirati taj dodatni trošak instaliranjem solara na 12 tisuća kvadrata krovova, čime dobivaju jedan megavat, i uštede 20-ak posto na računima za struju.

U kompaniji posljednjih godina puno ulažu u sladolede i drugu smrznutu hranu. Alpro, Häagen-Dazs, Milka, Oreo, Toblerone, Mars, Snickers, Bounty i Monte samo su dio poznatih svjetskih brendova sladoleda koje Stanić distribuira. Napominje da je taj segment logistički najzahtjevniji i ilustrira to velikom energijom koja se troši, ali i cijenom kamiona-hladnjače, koja je gotovo dvostruko skuplja od običnog kamiona iste zapremnine.

Osim matičnog dijela, u vlasništvu je i Intertekstil Stanić, tvrtka koja se bavi opremanjem hotela, apartmana i vila, a osim toga imaju i svojih 30 maloprodaja pod brendom FAMILY – POSTELJINE I VIŠE. Taj posao vodi supruga Irena Stanić, pa je to još jedan svojevrsni osigurač. Novi nekretninski biznis pak naprosto se sinergijski dogodio.

Bez obzira na prisutnost kompanije u Zagrebu, u Svetoj Nedelji je centrala i odvija se gro biznisa, i to iz strateških razloga. Osim što je to prometno odlična pozicija, Stanić okolinu osjeća izuzetno business friendly, s gradskim strukturama u kojima su ljudi koji znaju što poduzetništvu treba.

A gdje vlasnik vidi svoju tvrtku za tri do pet godina?

- Retail je teško planirati, ali tvrtku vidim kao jakog logističara i distributera, koji je partner hrvatskom i europskom HoReCa kanalu.

Je li to najava jačih izvoznih ambicija?

– Da, već nešto izvozimo na tržište EU, a to ćemo svakako pojačati ulaskom u eurozonu i u schengenski prostor – zaključuje Zvijezdan Stanić. 

Sutra: Topomatika trodimenzionalnim snimanjem i modeliranjem klijentima štedi milijunske iznose

09. srpanj 2024 09:07