Tvrtke i tržišta
StoryEditor

Robotaksiji u Kini dobili dozvolu za potpuno autonomnu vožnju, i to se nije slučajno dogodilo baš tamo

11. Kolovoz 2022.

Piše: Lucija Barišić

Kineska tvrtka Baidu u ponedjeljak je izvijestila da je dobila dozvolu za pružanje robotaksi usluga bez prisutnosti vozača u Wuhanu i Chongqingu te je time postala prva tvrtka koja je dobila takvu dozvolu u Kini, prenosi TechCrunch. Nakon što je u travnju ove godine 'kineski Google' dobio dozvolu za premještanjem vozača na suvozačevo sjedalo tijekom vožnji u Pekingu, sada će automobili ove tvrtke moći voziti potpuno neovisno od ljudskog djelovanja.

- Vjerujemo da su ove dozvole ključna prekretnica na putu do točke kada će industrija konačno moći u širim razmjerima uvesti usluge potpuno autonomne vožnje – naveo je Wei Dong, potpredsjednik i glavni operativni službenik za sigurnost Baidu's Intelligent Driving Groupa.

Baidu će svoje usluge robotaksija pružati od 9 do 17 sati u Wuhanu, a u Chongqingu od 9:30 do 16:30 sati. U svakom gradu vozit će pet vozila, dok područja u kojima će prometovati nisu gusto naseljena i imaju modernu prometnu infrastrukturu koja će olakšati autonomno upravljanje vozilima.

Revolucionarna odluka i velika prednost

- Povijest je ispisana, regularno registrirani električni auti bez vozača su na ulicama. Kineska kompanija Baidu, tech gigant za pretraživanje i umjetnu inteligenciju, dobio je sve potrebne licence za puštanje u rad potpuno autonomnih taksija početkom ovog mjeseca. Tom revolucionarnom odlukom kineskih vlasti Baidu je stekao prednost u žestokoj konkurenciji među mnogim globalno novoosnovanim EV tvrtkama za komercijalizaciju tehnologije autonomne vožnje robotaksija. Ključna prekretnica za budućnost mobilnosti nije se slučajno dogodila u Kini. Tamo od 2016. godine prodaje više električnih automobila nego sve zajedno u ostataku svijeta. U 2021. je kineski udio bio 51,7 posto globalne prodaje EV-a - komentirao je na svom Linkedin profilu Milan Horvat, investicijski stručnjak koji se zadnjih godina bavi digitalnom ekonomijom.

Navodi kako Kina ima stotinjak EV proizvođača s gotovo 300 modela električnih vozila dostupnih za kupnju. Više od bilo koje druge države, a također ima i četiri od deset najvećih svjetskih proizvođača baterija. Štoviše, kaže Horvat, srednja cijena električnih automobila u Kini samo je 10 posto viša od konvencionalnih automobila, u usporedbi s prosječnih 45-50 posto na drugim velikim tržištima.

Tesla je najpoznatija svjetska tvrtka za proizvodnju električnih automobila i njena je dominacija u SAD-u bez premca. Između 2011. i 2019. godine Tesla je proizvela 40 posto svih prodanih električnih vozila u Sjedinjenim Državama. U 2021. se taj udio povećao na preko 50 posto da bi im prodaja u prvom kvartalnu ove godine dosegla čak 75 posto tržišnog udjela u SAD-u. Prodaja EV u Europi porasla je za 65 posto u 2021. godini u odnosu na godinu dana ranije.

Rimac razvija prve hrvatske robotaksije

Kako prenosi CNN, ponuda robotaksi usluga u Sjedinjenim Američkim Državama je mala, dok su velike prijevozničke tvrtke poput Ubera i Lyfta odustale od ponude ovakvih usluga. U lipnju je tvrtka Cruise dobila dozvolu za naplatu autonomnih vožnji na području San Francisca, dok je u međuvremenu pokrenuta istraga o prometnim nesrećama u kojima su sudjelovala njihova dva robotaksija, navodi Bloomberg.

Na razvijanju robotaksija radi i Mate Rimac, vlasnik Rimac automobila koji je početkom srpnja prošle godine izrazio svoja predviđanja da bi se prva autonomna vozila ove tvrtke mogla pojaviti na ulicama Zagreba već 2024. godine. Krajem svibnja ove godine rekao je za Financial Times da se na projektu usmjerenom na razvoj autonomnih vozila radi u tajnosti posljednje tri godine.

20. travanj 2024 05:09