Ukratko
StoryEditor

Ana Milas (Serengeti): Ključna odrednica u našoj komunikaciji prema zaposlenima je da budemo realni

21. Lipanj 2023.
Ana Milas, Serengeti

Ljudi su u IT industriji, kao i u svakoj drugoj, ključni  te bez njihovog znanja, stručnosti, volje i ideja nema niti kvalitetno obavljenog posla. Zato su i zaposlenici u Serengetiju na prvom mjestu, a interna komunikacija iznimno važan dio posla i marketinškog tima, ističe Ana Milas, direktorica marketinga i razvoja poslovanja u Serengetiju. Upravo zato kroz nedavno pokrenutu kampanju KODeks žele prikazati autentičnu sliku njihove kompanijske kulture te naglasiti prave vrijednosti tvrtke i zaposlenika.

Koji su danas najveći izazovi pred marketinškim komunikacijama kompanija iz IT sektora? Što su izazovi za Serengeti?

– Marketinške komunikacije su dinamične te moraju pratiti trendove koje nameću korisnici. Danas su one poprimile nove razmjere i oblike, budući da je porastao i broj dostupnih alata komunikacije. Zahtjevi naših ciljanih skupina, sve raznovrsnije komunikacijske preferencije, komunikacijska zagušenost u kombinaciji s marketinškim aktivnostima konkurenata, traže novo, inovativno i drugačije. U ovom aspektu jako je bitna i reputacija tvrtke, a tu je nužan strateški pristup i pomno odabran set taktika kojima se približavamo različitim publikama; klijentima, potencijalnim klijentima te zaposlenicima i potencijalnim zaposlenicima.

Kako bismo bili što učinkovitiji u kontekstu marketinških komunikacija, naš tim redovito prati tržište, po potrebi usvajamo nove informacijske tehnologije, i surađujemo s iskusnim vanjskim stručnjacima. Koordinacija integriranih marketinških komunikacija kroz razne alate i prema različitim ciljnim skupinama, ovisno na koji dio smo fokusirani, također zna biti jako izazovna te zahtjeva vrlo dobre organizacijske vještine. Demonstracija marketinške vrijednosti u poslovanju, razumijevanje korisnika, i rast vrijednosti branda unutar okvira marketinškog budžeta, svakodnevni su izazovi odnosno prilike s kojima se suočavamo i nastojimo pronaći najbolja rješenja.

Znamo da su marketing i prodaja, pogotovo u B2B segmentu, često povezani. Kako je to u Serengetiju?

– Zahvaljujući prirodi posla i industriji u kojoj se nalazimo, u Serengetiju su ta dva odjela neodvojiva. Dijelimo zajednički cilj; rast po parametrima kao što su prihod i diversifikacija tržišta, odnosno generiranje novih poslovnih prilika. Rekla bih da postoji određeni nivo konsolidacije između odjela, a očituje se i kroz naš pristup strateškim ciljevima, zajedničke radionice i brainstroming sastanke.

Nedavno smo primijetili zanimljivu, pa i provokativnu kampanju, koja nije direktna podrška prodajnim naporima, nego pozicionira Serengeti prema potencijalnim zaposlenicima. Kako ste se odlučili na takvu kampanju?

– Ljudi su u IT industriji ključni, kao i u svakoj. Bez njihovog znanja, stručnosti, volje i ideja nema niti kvalitetno obavljenog posla. Zato su i zaposlenici u Serengetiju na prvom mjestu, a interna komunikacija iznimno važan dio posla i našeg marketinškog tima.

Tijekom godina oblikovali smo jasan i prepoznatljiv ton komunikacije prema zaposlenicima, postojećim i potencijalnim. Jedna od ključnih odrednica, u svakoj našoj komunikaciji, a posebno u komunikaciji prema zaposlenima je da budemo realni. Drugim riječima, obećavamo samo ono što zaista možemo ispuniti i želimo istaknuti one prave poruke, ono što je ljudima uistinu važno. Kroz ovu konkretnu kampanju želimo prikazati autentičnu sliku naše kompanijske kulture te želimo naglasiti prave vrijednosti i nas kao tvrtke i naših zaposlenika.

Porukama u kampanji se na neki način „obračunavate“ sa stereotipima. Što ste željeli poručiti potencijalnim zaposlenicima, što oni zapravo dobivaju zaposlenjem u Serengetiju?

– Ključna poruka je da ne želimo „mazati oči“ niti našim zaposlenicima niti ljudima koji će k nama doći raditi. Ping-pong stol u uredu je zgodna stvar, ali važnije da je ekipa u Serengetiju super i da se od njih ima što za naučiti. Besplatno sojino mlijeko u hladnjaku u kompaniji je isto cool, ali je puno važnije to da naši timovi rade super uzbudljive projekte i to na internacionalnom tržištu. I ona najbitnija poruka – u Serengetiju se potiče dobra ravnoteža između poslovnog i privatnog života. Nije potrebno da vam se cijeli život svede na posao da biste u Serengetiju bili cijenjeni kao zaposlenik. Konkretni smo kad pričamo o benefitima, tako da prvenstveno ulažemo u programe razvoja naših zaposlenika, plaće, edukacije, nego u gore spomenute popularne benefite koji eventualno dobro izgledaju, ili su dobro izgledali prije par godina, na portalima ili u lifestyle magazinu.

Kakva je trenutačno situacija s radnom snagom u IT sektoru, je li još uvijek jednako teško naći i zadržati kvalitetne zaposlenike kao prije 2-3 godine?

– Smatram da se tržište rada u našem sektoru stabiliziralo u odnosu na raniji period. Pokazalo se da i zaposleni cijene stabilnost ili barem stabilnu fleksibilnost. Serengeti generalno ima jako malu fluktuaciju zaposlenih. Ponosni smo istaknuti da u našim redovima imamo zaposlenike koji su lojalni tvrtki i desetak godina. Serengeti ulaže u svoje zaposlenike, otvara im prilike za daljnji rast i razvoj, a lojalnost je gotovo pa stil života unutar tvrtke.

Osim kampanje za nove zaposlenike, puno radite i na zadovoljstvu i lojalnosti postojećih zaposlenika. Što oni kažu – jesu li im važniji stol za stolni tenis u uredu i besplatno sojino mlijeko u uredskom hladnjaku ili nešto drugo?

– Često komuniciramo s našim zaposlenicima kroz razne alate i o raznim temama. Ono što se redovito pojavljuje kao najvažnija stvar je da njihova vrijednost, i u poslovnom i u osobnom smislu, bude prepoznata. To je naša vodilja. Ne bavimo se pretjerano s time što ima u hladnjaku ili u prostoriji za odmor, zaposlenima prije svega želimo dati priliku za rast u fleksibilnim uvjetima – o tome govori i naša kampanja.

21. studeni 2024 12:20