Ukratko
StoryEditor

Daniel Šturm (Kaufland): Suradnja s hrvatskim dobavljačima ključan je dio naše strategije

02. Prosinac 2024.
Daniel Šturm
Gotovo 80 posto nabave lokalno je od hrvatskih proizvođača i distributera, čak oko 70 posto voća i povrća koje nudimo kupcima proizvode domaći proizvođači, a imamo i ugovorenu proizvodnju mesa u Hrvatskoj. Plan za sljedeću godinu jačanje je suradnje s domaćim dobavljačima, posebno u dijelu poticanja agrarne proizvodnje i lokalnih linija proizvoda

U dinamičnom svijetu maloprodaje ključni izazov za trgovačke lance nije samo zadovoljiti potrošačke potrebe, već i implementirati održive strategije nabave robe koje potiču održivu suradnju i pridonose društvenoj odgovornosti. Upravo se time svakodnevno bavi Daniel Šturm, član Uprave Kauflanda zadužen za Nabavu.

Kaufland, kao jedan od najvećih trgovačkih lanaca u regiji, postavlja nove standarde u opskrbnom lancu s naglaskom na lokalnu suradnju, smanjenje otpada te inovativnu ponudu i spektar novih usluga. Šturm je za Lider otkrio kako Kaufland gradi partnerstva s dobavljačima te na koje načine taj trgovački lanac odgovara na promjenjive zahtjeve tržišta i potrošača.

U protekle četiri godine domaće su se kompanije susrele s brojnim izazovima vezanim uz opskrbne lance, od pandemije do rata u Ukrajini. Kako je to utjecalo na nabavu, ali i na potrošačke navike?

– U posljednjih nekoliko godina svjedočimo dinamičnijem poslovnom okružju, u kojem smo pokazali spremnost mijenjati se i brzo reagirati. Potrošačke navike znatno su se promijenile, zbog čega smo morali uvesti promjene i u svoje opskrbne lance. Tijekom pandemije kupci su rjeđe odlazili u kupnju, ali su u pojedinačnom posjetu trgovini kupovali veće količine robe. Dodatno, blokada u Sueskom kanalu uzrokovala je velik rast troškova prijevoza, što je rezultiralo povećanim pritiskom na nabavne cijene proizvoda. Također, rat u Ukrajini, poznatoj kao ‘žitnica Europe‘, izazvao je migracije stanovništva i globalnu nesigurnost što je dovelo do ponovne destabilizacije opskrbnih lanaca. U Hrvatskoj su, osim toga, donesene izmjene Zakona o trgovini koje ograničavaju rad trgovina na samo 16 nedjelja u godini, što je također uvelike utjecalo na kupovne navike.

No Kaufland je problem s opskrbnim lancima rješavao suradnjom s domaćim proizvođačima, zar ne? Koliko surađujete s njima?

– Suradnja s hrvatskim dobavljačima ključan je dio naše strategije i ponosi smo što na taj način podupiremo domaću poljoprivrednu proizvodnju. Gotovo 80 posto nabave je lokalno od hrvatskih proizvođača i distributera, a čak oko 70 posto voća i povrća koje nudimo kupcima proizvode domaći proizvođači. Suradnja s domaćim proizvođačima uz poslovnu vrijednost obuhvaća i važnu društvenu te ekološku komponentu.

image

Kaufland _1

foto

Na koje sve načine podupirete domaće proizvođače?

– Kaufland, osim svoje internacionalne robne marke K-Classic, ima i određene linije proizvoda specifične za svaku zemlju u kojoj posluje. U Hrvatskoj je to K-Classic s dodatkom ‘Naše nam najbolje paše‘. To su proizvodi koji su proizvedeni u Hrvatskoj od hrvatske sirovine, čime također podupiremo domaću proizvodnju. Ugovorena proizvodnja voća i povrća u Hrvatskoj započela je 2022. godine. Od početnih 5700 tona, za sljedeću godinu ugovaramo sadnju i otkup za oko 14 000 tona domaćeg voća i povrća. Osim ugovorene proizvodnje voća i povrća, imamo ugovorenu proizvodnju mesa u Hrvatskoj te u suradnji s tri farme otkupljujemo otprilike 300 svinja na tjedan, koje prerađujemo u Hrvatskoj, što znači da se cijeli proizvodni lanac odvija unutar zemlje te se isporučuje u naše poslovnice u Hrvatskoj.

Kako funkcionira ugovorena proizvodnja voća i povrća, a kako je to povezano s Agrivijem?

– Iako smo i prije surađivali s domaćim dobavljačima, sada sklapamo ugovore koji jasno definiraju godišnje količine, kvalitetu i druge parametre, čime osiguravamo stabilnost za obje strane. To su vrijedni ugovori za naše proizvođače jer im jamče narudžbe i brojne dodatne pogodnosti. Cijene se dogovaraju tjedno, ovisno o cijenama na tržištu, čime osiguravamo tržišnu komponentu u njihovom formiranju. Putem platforme Agrivi naš tim agronoma prati proizvodnju na svim farmama s kojima radimo, utvrđuju kako se proizvodi razvijaju, kakav je prinos i postoji li opasnost od nametnika.

Jeste li imali problema zbog vremenskih nepogoda u protekloj godini?

– Nažalost jesmo. Jedan od naših proizvođača rajčica pretrpio je totalni gubitak proizvodnje zbog tuče koja je uništila njegove staklenike. Trenutačno obnavlja pogone, a mi smo mu kao partneri pružili podršku i dogovorili nastavak suradnje za sljedeću godinu.

image

Kaufland trgovina

foto

Nedavno ste objavili Izvještaj o održivosti. Koliko je održivost važna u procesu nabave proizvoda?

– Održivost nam je ključna, osobito u posljednjih nekoliko godina, budući da želimo poticati promjene, a to nije moguće bez naših dobavljača. Kaufland, odnosno cijela Grupa Schwarz, potiče dobavljače na postavljanje ciljeva održivosti jer smo u konačnici mi ključna poveznica između proizvođača i krajnjih kupaca.

Što je s digitalizacijom? Kako ona utječe na nabavu u Kauflandu?

– Digitalizacija znatno ubrzava procese, omogućujući pravodobno uočavanje i prevenciju problema neovisno o tome je li riječ o kvaliteti, komunikaciji s proizvođačima ili praćenju prodaje pojedinih proizvoda. Pomoću digitalnih alata lakše nam je surađivati s dobavljačima i dugoročno smanjiti količinu otpada, optimizirati troškove poslovanja i pridonijeti razvoju partnerskih odnosa.

Koje nove sustave Kaufland implementira?

– Kontinuirano radimo na modernizaciji opskrbnog lanca i optimizaciji količina, što nam je iznimno važno jer nam je cilj maksimalna dostupnost robe za naše potrošače, ali i smanjenje otpada. Uveli smo Kaufland Card i aplikaciju Kaufland koji nude brojne pogodnosti za naše kupce, ali i partnere, te K-SCAN – tehnologiju samostalnog skeniranja proizvoda koju planski širimo na sve veći broj poslovnica u Hrvatskoj. Također, analiziramo i segmentiramo potrebe naših kupaca, a svi naši promotivni alati osmišljeni su kako bi dodatno povećali njihovo zadovoljstvo.

image

Kaufland logistika

foto

Koje ste si ciljeve zadali za budućnost?

– Trenutačno imamo 49 trgovina diljem zemlje, a u prosincu otvaramo 50. poslovnicu, u Splitu. Intenzivna ekspanzija u Hrvatskoj u posljednjih nekoliko godina dio je velikih ulagačkih aktivnosti koje Grupa Schwarz provodi na domaćem tržištu upravo putem Kauflanda. U zadnjih pet godina uložili smo više od 190 milijuna eura u gradnju novih poslovnica i proširenje logističko-distributivnog centra u Jastrebarskom. Planiramo daljnje širenje, a plan za sljedeću godinu je jačanje suradnje s domaćim dobavljačima, posebno u dijelu poticanja agrarne proizvodnje i lokalnih linija proizvoda. Također, fokusiramo se na daljnju digitalizaciju trgovina, uključujući implementaciju već spomenutog K-SCAN-a i još bolju ponudu za naše K Card korisnike i to sve u Kaufland aplikaciji. Osim toga, posebno smo posvećeni ulaganju u održive materijale prilikom gradnje poslovnica te instalaciji fotonaponskih sustava koji u pojedinim poslovnicama već osiguravaju od 25 do 30 posto energije potrebne za rad trgovine. 

Tekst nastao u suradnji s Kauflandom

27. prosinac 2024 01:49