Ukratko
StoryEditor

Davor Žmegač i Dario Šalić (Pivovara Daruvar): Od ožujka naši su proizvodi dostupniji mnogo većem broju kupaca

07. Srpanj 2023.
Dario Šalić i Davor Žmegač
Početkom godine distribuciju proizvoda Pivovare Daruvar preuzela je Jamnica plus, tržišni lider u segmentu bezalkoholnih pića i vina, kompanija koja ima jednu od najvećih logističkih mreža u Hrvatskoj. Promjene u poslovanju, ulaganja u pogone te svjetska nagrada za kvalitetu ‘Monde Selection‘ za daruvarska piva iz linije 5th Element vjetar su u leđa Pivovari

Lani je Pivovara Daruvar ostvarila 10,6 milijuna eura prihoda, što je u odnosu na godinu prije četiri milijuna eura više. Na taj porast utjecale su promjene u poslovanju i ulaganja u pogone, a ove će godine novi zaokret u poslovanju donijeti novi rast i širenje na inozemna tržišta, očekuju Davor Žmegač, predsjednik Uprave Pivovare Daruvar i Dario Šalić, član Uprave. Dobra najava uspješne poslovne godine je svakako lipanjsko osvajanje svjetske nagrade za kvalitetu ‘Monde Selection‘ za daruvarska piva iz linije 5th Element. To je i dokaz koliko je uspješan spoj njegovanja modernog poslovanja i proizvodnje piva prema tradicionalnoj češkoj tehnologiji.

Koje ste važnije promjene ove godine uveli u svoje poslovanje?

Žmegač: – U želji za konstantnim razvojem naše kompanije i brendova te pružanjem što kvalitetnije usluge našim cijenjenim kupcima i potrošačima, od 1. ožujka ove godine odlučili smo se za promjenu poslovnog modela. Spomenuta promjena je preuzimanje distribucije naših proizvoda od strane kompanije Jamnica plus, tržišnog lidera u segmentu bezalkoholnih pića i vina.

Zašto ste se odlučili na taj korak?

Šalić: – Na taj važan korak odlučili smo se iz razloga što Jamnica plus ima jednu od najvećih logističkih mreža u Republici Hrvatskoj te će na taj način naši proizvodi biti dostupni mnogo većem broju kupaca. Uvjereni smo da će te pozitivne promjene u poslovanju biti na zadovoljstvo naših potrošača i onih koji će to tek postati.

Koje su poslovne promjene prethodile toj odluci?

Žmegač: – Promjene smo inače započeli potkraj prošle godine, konsolidacijom asortimana, dogovaranjem novih poslovnih prilika i, naravno, sve navedeno je pratila i investicija u proizvodne pogone, bez koje ne bismo mogli realizirati svoje poslovne planove.

Što vam znači osvajanje svjetske nagradu za kvalitetu ‘Monde Selection‘ za liniju 5th Element?

Žmegač: – Iznimno smo ponosni na ‘Gold Quality‘ nagrade koje su osvojili naši IIPA i Stout te na činjenicu da je njihova vrhunska kvaliteta prepoznata na tako renomiranom svjetskom natjecanju među proizvodima iz cijelog svijeta. S aspekta potrošača, ta nagrada je od velike važnosti, jer potrošač pri odabiru proizvoda koji nosi oznaku kvalitete ‘Monde Selection‘ može biti siguran da bira visoku kvalitetu. To veliko priznanje motivacija nam je da dižemo ljestvicu u svim aspektima svoga poslovanja te je ujedno i još jedno priznanje našim radnicama i radnicima da je njihovo zalaganje u razvoju i proizvodnji naših proizvoda prepoznato i izvan granica Hrvatske.

Na kojim ste sve tržištima prisutni i što čini vašu ponudu?

Šalić: – Sa svojim smo asortimanom prisutni na tržištima u Hrvatskoj, Sloveniji, Srbiji i Crnoj Gori. Jedan od stupova naše kompanije je svakako daljnje širenje biznisa na strana tržišta, u što ulažemo velike napore. U ovom trenutku naš asortiman je vezan uz tri brenda, svaki u svom segmentu. Tako je naše Staročeško pivo pozicionirano u mainstream-segmentu, naša Desetka u economy-segmentu, a 5th Element, linija na koju smo najviše ponosni, u craft-segmentu. S obzirom na odrađene investicije i zaokret u kompletnom načinu poslovanja, planiramo rast od 40 posto u 2023. godini.

Kako povijest i tradicija Pivovare Daruvar utječe na današnje poslovanje?

Žmegač: – U današnje je vrijeme sve važnije kod pristupa prema potrošaču imati autentičnost, postojanost i, važnije od svega, tradiciju. Tradicija je ono na što smo najponosniji u kompaniji i što iznimno poštujemo i čuvamo. Od činjenice da je naša pivovara osnovana davne 1840. godine i da je najstarija hrvatska pivovara koja se od svog osnutka nalazi na istom mjestu. Tijekom više od 180 godina duge povijesti, stalnim praćenjem europskih i svjetskih trendova, Pivovara Daruvar transformirana je iz zanatske pivovare, s godišnjom proizvodnjom od 5000 hektolitara, u danas modernu pivovaru. Posebna pozornost posvećivana je zadržavanju tradicionalne češke tehnologije (češki doseljenici su prije naseljavali daruvarsko područje), kojoj su prilagođavana moderna tehnološka rješenja, odnosno moderna oprema za proizvodnju piva. Upravo tu tradiciju unijeli smo i u rebrendiranje Staročeškog piva kao najstarijeg pivskog brenda u Hrvatskoj, s njegovim novim izgledom i komunikacijskom platformom pod naslovom ‘Nastavi tradiciju‘, u kojoj pozivamo potrošače da u svakom trenutku nastavljaju svoje osobne tradicije i to čine uza svoje omiljeno pivo.

U koje projekte ulažete i što su vam poslovni ciljevi?

Šalić: – Mnogo smo uložili u modernizaciju pogona te digitalnu i zelenu tranziciju, kako bismo osigurali postojani napredak kompanije, no najvažnija su ulaganja u ljude. Iznimno smo ponosni na svoj tim, koji svakoga dana zajednički gradi ovu prekrasnu priču i svi u njemu imaju istu viziju lijepe zajedničke budućnosti. Naša kompanija temelji se na pet vrijednosti koje smo postavili: tradicija, kvaliteta, ponos, strast i inovativnost. Cijeli tim se u svakom aspektu poslovanja vodi upravo tim vrijednostima i možemo reći da je upravo takav mindset zaslužan za velike rezultate koje zajedničkim snagama ostvarujemo.

Kako bi se trebalo ojačati gospodarstvo u Slavoniji?

Žmegač: – Usudio bih se navesti samo naš primjer kojim se trudimo i izvan kompanije u kojoj radimo na neki način pomoći ojačavanju lokalnoga gospodarstva. Kako s ponosom ističemo svoje podrijetlo i tradiciju svog piva, tako taj ponos pretačemo u brigu i sudjelovanje Pivovare Daruvar u životu lokalne zajednice. Osim povlastice da naši sugrađani uživaju u kapljici vrhunskog piva, protkanoj dugom tradicijom, želja nam je mnogim projektima učiniti daruvarski kraj poželjnom destinacijom za posjet mnogih posjetitelja.

Kakav je pogled u budućnost?

Žmegač: – Naša želja i cilj je nastaviti rast i razvoj kako same kompanije, tako i naših zaposlenika te lokalne zajednice u kojoj djelujemo. Sve preduvjete za ostvarenje tog cilja smo postavili, tako da smo uvjereni da ćemo u tom naumu i uspjeti.

Šalić: – Složio bih se s Davorom, jer uz tim koji smo okupili, strast ljudi u njemu te s pobjedničkim mindsetom i vrhunskim proizvodima iz našeg portfelja, vjerujemo da ćemo ostvariti sve zacrtane ciljeve.

Sadržaj nastao u suradnji s Pivovarom Daruvar.

21. studeni 2024 12:31