Ukratko
StoryEditor

Domagoj Radić (PEKAR): Specijalizacija nam omogućava da poboljšamo kvalitetu i inovativnost proizvoda

28. Listopad 2024.
Domagoj Radić, izvršni direktor PEKAR-a
Pekarska industrija u Hrvatskoj i šire suočava se s trajnim problemom niskoga cjenovnog pozicioniranja, što često ograničava mogućnost rasta i razvoja. Kako bi odgovorio na taj izazov, PEKAR se usmjerio na kontinuirani razvoj proizvoda i unaprjeđivanje asortimana

Mala obiteljska pekara izrasla je u jednog od najvećih proizvođača pekarskih proizvoda te izvoznika u više od 25 zemalja. Prema riječima izvršnog direktora tvrtke PEKAR Domagoja Radića, u središtu su njihove poslovne strategije sigurnost opskrbe i pouzdani partneri koji nadilaze ulogu običnih dobavljača.

Koja je pozicija tvrtke PEKAR na hrvatskome pekarskom tržištu?

– Od male obiteljske pekare PEKAR je izrastao u proizvođača i najvećeg izvoznika pekarskih proizvoda u Hrvatskoj kojega već trideset pet godina karakteriziraju kontinuirani napredak, širenje znanja i unaprjeđivanje kvalitete. Profilirao se u najveći pogon za proizvodnju svih vrsta lepinja i somuna u regiji i šire, najveću proizvodnju krušnih mrvica u Hrvatskoj te u jednog od najvećih proizvođača kruha po jedinici proizvoda u Hrvatskoj. Proizvodimo na 35.000 četvornih metara u tri proizvodna pogona u Vinkovcima i Slavonskom Brodu, a tvrtka ima više od 700 zaposlenika.

Jesu li vaši proizvodi dostupni u kanalu HoReCa?

– PEKAR iz Vinkovaca, jedan od vodećih sudionika na domaćem pekarskom tržištu, osim maloprodaje kontinuirano unaprjeđuje i ponudu za HoReCu, dostupnu diljem Hrvatske, uz potporu podružnica u Zagrebu, Splitu i Rijeci. Prisutnost na tržištu dodatno je ojačana otvorenjem novoga logističkog centra HoReCa 360° Zagreb koji omogućuje još bržu i učinkovitiju mikrodistribuciju vlastitim dostavnim vozilima. Tako PEKAR dodatno jača poziciju na zagrebačkom tržištu pružajući vrhunsku uslugu profesionalnim korisnicima. Asortiman HoReCa 360° obuhvaća proizvode poput somuna,​ lepinja za roštilj, burger-peciva, kifla, bureka, krušnih mrvica, tortilja i peciva za hot dog koje karakterizira i izdvaja brza i jednostavna priprema.

Kako ste riješili distribuciju?

– Naši svježi proizvodi svakoga se dana dostavljaju s 34 vlastita dostavna vozila u vrlo kratkom roku na više od petsto lokacija na području Slavonije i tako osiguravaju pouzdanu lokalnu distribuciju. Osigurani hladni lanac omogućava najbolje uvjete za čuvanje zamrznutih pekarskih proizvoda od proizvodnog pogona do krajnjega korisnika. Distribuciju uvelike olakšavaju vlastita skladišta zamrznutih proizvoda. Kapacitet zamrznutih proizvoda je pet tisuća paleta u našim objektima uz dodatnih 4000 paleta zakupljenih u Hrvatskoj i inozemstvu.

Kamo izvozite pekarske proizvode?

– Izvozimo u više od dvadeset pet europskih zemalja, uključujući maloprodaju i sektor HoReCa, najviše u Njemačku, Austriju, skandinavske zemlje te Sloveniju. Udio prihoda od izvoza tvori više od 62 posto ukupnih prihoda tvrtke. U 2024. planirano je oko 4300 šleperskih isporuka, od čega će 92 posto biti u hlađenom režimu na -18°C. Za 2025. predviđa se povećanje isporuka za 40 posto, oko 6000 šleperskih isporuka.

Koji su trendovi u pekarskoj industriji?

– Trendovi u pekarskoj industriji sve više naglašavaju zamrznute programe koji zadržavaju svježinu proizvoda uz laganu pripremu i mogućnost daljnje obrade. Glavna prednost ​easy-to-use proizvoda tvrtke PEKAR upravo je kvaliteta okusa unatoč zamrzavanju i jednostavnost pripreme. Nadalje, tu su gotova jela i pakirani proizvodi. Dugogodišnji razvoj naših gotovih i pakiranih jela rezultirao je nizom inovativnih proizvoda, poput somun-sendviča, i kontinuirano unaprjeđujemo ponudu. Etnoproizvodi, posebice balkanska hrana, već su neko vrijeme popularni u Europi. PEKAR se asortimanom izvrsno uklopio u taj trend dodatno jačajući tržišni položaj.

Kako cijene pekarskih proizvoda utječu na razvoj poslovanja?

– Pekarska industrija u Hrvatskoj i šire suočava se s trajnim problemom niskoga cjenovnog pozicioniranja, što često ograničava mogućnost rasta i razvoja. Kako bismo odgovorili na taj izazov, usmjeravamo se na stalan razvoj proizvoda i unaprjeđivanje asortimana nastojeći stvoriti dodatnu vrijednost za kupce. Naša strategija uključuje specijalizaciju za pojedine proizvode, tako postižemo ključne volumene potrebne za održavanje tržišne konkurentnosti. Ta specijalizacija omogućava ne samo da optimiramo troškove proizvodnje nego i da poboljšamo kvalitetu i inovativnost proizvoda. U kontekstu rastućih troškova u industriji tijekom posljednjih nekoliko godina prilagođavamo se tržišnim uvjetima i radimo na razvoju novih proizvoda koji odgovaraju potrebama potrošača.

Sadržaj nastao u suradnji s tvrtkom PEKAR.

13. studeni 2024 10:50