Hrvatska udruga digitalnih izdavača (HUDI) na redovnoj godišnjoj skupštini okupila je ključne aktere u digitalnom izdavaštvu u Hrvatskoj, članice HUDI-ja kako bi raspravili prethodne aktivnosti i postavili smjernice za buduće projekte.
HUDI je vodeće strukovno udruženje koje okuplja online medije i ostale industrije koje sudjeluju u digitalnom oglašavanju. Ciljevi HUDI-ja su oblikovati pravila i standarde na digitalnom oglašivačkom tržištu, transferirati znanja i trendove s razvijenih digitalnih tržišta na domaće kao i podignuti opću razinu stručnosti na tržištu uz dijeljenje znanja i resursa.
Jedan od najvažnijih trenutaka skupštine bio je izbor novog predsjednika Hrvatske udruge digitalnih izdavača. Nakon isteka mandata dosadašnjeg predsjednika, održan je izborni proces na kojem je Matej Lončarić, glavni direktor digitalnog poslovanja CME Adria, jednoglasno izabran za novog predsjednika Udruge. Matej nastavlja liniju ključnih osoba koje predsjedaju Udrugom, s Anom Hanžeković Krznarić, CEO Hanza Media kao prvom predsjednicom HUDI-ja te Ivanom Pleše, aktualnim predsjednikom tijekom čijeg mandata su pokrenute različite projekte aktivnosti.
- Želim iskreno zahvaliti svim članovima udruge na povjerenju koje su mi ukazali izborom za predsjednika. 2024. godina bit će jedna od najizazovnijih u digitalnom okruženju,pritom, posebno ćemo se usmjeriti na standardizaciju mjerenja posjećenosti, Fair Content Attribution, factchecking i rješavanje problema 3rd party kolačića. Jedna od većih novosti je i produkcijski showroom koji će imati platformu da na jednom mjestu pokaže koliko svi naši članovi investiraju u sadržaj, ali i u kreativnu industriju. Glavna tema bit će načini monetizacije sadržaja, naš AdEx i kako napraviti što bolje poslovne modele u medijima. Otvorena komunikacija, dijeljenje znanja i iskrena suradnja bit će ključni za postizanje uspjeha u ovim izazovnim projektima - rekao je Lončarić.
Ovogodišnja skupština Hrvatske udruge digitalnih izdavača bila je prilika za članove da se povežu, razmijene iskustva i razmotre izazove i prilike pred njima. Udruženje ostaje predano promicanju digitalnog izdavaštva i pomaganju članovima kako bi zajedno oblikovali budućnost sektora u Hrvatskoj.
U svom izvješću o radu u protekloj godini, izvršni direktor udruge, Ozren Kronja, istaknuo je kako je HUDI u 2023. godini ostvario značajne rezultate u promicanju i zaštiti interesa te unaprjeđenju digitalnih izdavača u Hrvatskoj.
- HUDI je ove godine unio značajnu vrijednost u hrvatsko tržište digitalnog izdavaštva i oglašavanja. Drugu godinu zaredom procijenili smo iznose ulaganja u digitalno oglašavanje koji iznose 222 milijuna eura te segmentirali s obzirom na vrstu kompanija. Analizirali smo veličinu tržišta digitalnih pretplata i pokazali koje strategije i taktike hrvatski izdavači koriste kako bi akvizirali nove pretplatnike i zadržali postojeće.
Dobili smo uvid u cjelokupno stanje i trendove u industriji od najvećih hrvatskih stručnjaka. Bacili smo se u koštac s AdTechom kako bi ga približili svim dionicima na tržištu i kreirali rješenja koja odgovaraju trenutnim potrebama i izazovima, kao npr. gubitak 3rd party kolačića. Od ove godine HUDI je postao i suorganizator SoMo Borca, najjače digitalne platforme i nagrade za digitalne radove u regiji, gdje smo u suradnji s 404 kreirali program u Media Stream-u, koji nam je omogućio plasiranje HUDI sadržaja na cijelu regiju, te razmjenu znanja s ostalim stručnjacima - komentirao je Kronja.
Hrvatska udruga digitalnih izdavača također je predstavila ambiciozne planove za nadolazeću godinu, gdje su neki od ključnih fokusa u 2024. godini tehnologija oglašavanja, digitalne pretplate, AI u medijima, ulaganje u digitalno oglašavanje, te content, proizvodi i usluge hrvatskih medija.